Megújult a Suzuki ikonikus Swiftje
A mai napon, Bordeauxban debütál a Suzuki Swift negyedik generációja. A teljesen új modell elődeinek örökségére építve a kényelmet, a hatékonyságot és a biztonságot előtérbe helyezve született meg. A 1,2 literes motorral és 12V SHVS lágy hibrid rendszerrel szerelt széria biztonsági funkciói, illetve külső és belső dizájnja is megújultak. A 169 országban elérhető, számos díjat elnyert Swiftből, több mint 9 millió darabot értékesítettek 2004-es megjelenése óta.
Feltűnően új külső és belső dizájn
Az új Swift elődjei jellegzetes, a vásárlók által megszokott és megszeretett megjelenését megtartva jelentősen átalakult.
Külső megjelenés
Az új Swift zongorafekete hűtőrácsával és lekerekített vállvonalakban végződő, L-alakú, jellegzetes lámpáival magabiztosságot és kalandvágyat sugároz, a hatást tovább fokozzák a szélesített sárvédők. Az új modell profilját erőteljes kontúrok és a tető lebegő kialakítása szabják energikusan könnyedre. A háromdimenziós hátsó kombinált lámpák és a széles hátsó lökhárító stabil, mégis játékos megjelenést kölcsönöznek számára.
Gyöngyház és gyöngymetál karosszériaszínek
Az új Swift 13 féle színkonstrukcióban elérhető: kilenc egyszínű és négy kéttónusú változatban, köztük zafírkék gyöngyház és gyöngysárga metál. Az új zafírkék gyöngyház , a lángvörös gyöngymetál és a gyöngysárga metál fényezések élénk, cukorkaszerű színárnyalatai a Suzuki egy új fényezési korszakának szimbólumai. Mindhárom színváltozat háromrétegű bevonatból áll, ami gazdag textúrát és rendkívül telített árnyalatokat eredményez.
*Cukorfény
A cukorfényű festék egy háromrétegű bevonatfesték, ahol egy ezüst alaplakkra egy átlátszó színt festenek, majd ezt követi egy átlátszó bevonat. A végeredmény egy olyan élénk és mély fényű szín, mint egy cukorkáé. Az új Zafírkék gyöngyház, a Lángvörös gyöngymetál és a Gyöngysárga metál cukorcsillogású színek.
Belső dizájn
Az új Swift tágas és ergonomikus funkciókkal felszerelt, kényelmes utastérrel fokozza a vezetési élményt, a központi kijelző és kezelőszervei finoman a vezető felé döntve garantálják a könnyű kezelhetőséget.
A kéttónusú fekete – világosszürke lekerekített műszerfal és első ajtók szatén bevonatú díszítése, sötétezüst hangsúlyaival dinamikus és sportos megjelenést kölcsönöz az utastérnek.
9 colos multimédia kijelző
A 9 hüvelykes HD-kapacitív érintőképernyő gyors és pontos választ ad. Rendelkezik okostelefon-kapcsolattal mind az Apple CarPlay®, mind az Android Auto™ számára Wi-Fi-n és USB-n keresztül, hangfelismeréssel, Bluetooth® zenelejátszással, és a jármű állapotáról szóló információkat is megjeleníti.
A GL és GL+ felszereltségek digitális vezérlőpanellel ellátott manuális klímaberendezéssel rendelkeznek. A GLX fokozat emellett automatikus hőmérséklet-szabályozási funkcióval is rendelkezik.
Fejlett biztonsági funkciók
Kombinált érzékelős vészfékasszisztens II (DSBS II)
A milliméterhullámú radar és a monokuláris kamera a jármű előtt haladó járművek, kerékpárok és gyalogosok észlelésére szolgál, és segít a frontális, átlós és oldalirányú ütközések mérséklésében. A vezető hang- és vizuális figyelmeztetés is kap, amennyiben ütközés veszélye áll fenn. Ha a vezető nem fékez kellően erősen, automatikusan bekapcsol a fékasszisztens a jármű megfelelő mértékű lassítása érdekében. Ha nő az ütközés valószínűsége, a rendszer automatikusan fékez, hogy csökkentse az ütközés erejét, mérsékelje a károkat.
Sávtartó asszisztens (LKA)
Az adaptív sebességtartó automatika aktiválásakor az LKA segít a vezetőnek megtartani a jármű helyzetét a sáv közepén. Ezenkívül, ha azt érzékeli, hogy egy szomszédos jármű vagy építmény, például egy ideiglenes útépítési akadály vagy más akadály túl közel van a haladó járműhöz, kormányzássegítséget nyújt a vezetőnek a biztonságos távolság megtartásához.
Vezetőfelügyeleti rendszer (DMS)
A műszerfalba épített kamera figyeli a vezető szemét és arcát. Ha a rendszer azt észleli, hogy a vezető álmos, elalszik, vagy leveszi a szemét az útról, figyelmeztető hangjelzést ad, és -üzenetet jelenít meg az információs kijelzőn.
Egyéb technológiai jellemzők:
- Sávelhagyás figyelmeztetés (LDP)
- Adaptív tempómat (ACC)
- Forgalmi jelzések felismerése (TSR), holttérfigyelés (BMS)
- Hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (RTCA)
- eCall
Új 1,2 literes motor 12V-os SHVS lágy hibrid rendszerrel
Az újonnan kifejlesztett Z12E 1,2 literes, 3 hengeres benzinmotor az új Swiftben akár 40%-os (RON95) hőhatékonyságot is elérhet, ami optimálisabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. További jellemzői közé tartozik a súlycsökkentés, az alacsony fordulatszámon magasabb nyomatékkal kombinált csökkentett károsanyag-kibocsátás, a jobb reakciókészség és általános teljesítmény biztosítása érdekében.
A motor főbb műszaki adatai
Az új Swift Z12E |
A jelenlegi K12D |
|
Hengerek száma |
3 |
4 |
Lökettérfogat (cm3) |
1,197 |
1,197 |
Sűrítési arány |
13.9 |
13 |
Max. teljesítmény kW/rpm |
60.9 /5,700 |
61/6,000 |
Max. forgatónyomaték N・ m/rpm |
111.8 /4,500 |
107/2,800 |
Furat |
74.0 |
73.0 |
Löket |
92.8 |
71.5 |
WLTP CO2 kibocsátás (2WD MT) g/km |
98-99 |
106 - 107 |
A korábbi K12D motorhoz képest optimálisabb üzemanyag-hatékonyság érhető el, az alábbiak segítségével:
1. A hengerek turbulenciájának finomhangolása a gyorsabb égés érdekében.
2. Egy közbenső zárómechanizmus alkalmazása a VVT szívócsőbeömlőn.
3. Az EGR-szelep áramlási sebességének növelése.
4. Inga-feszítő mechanizmus alkalmazása és elektromos vízszivattyú használata.
A részecskeszám (PN) kibocsátás is csökkent a nagyobb sűrítési arányoknál fellépő nem teljes égés visszaszorításának köszönhetően, valamint nagy porozitású háromutas katalizátor és egy úgynevezett GPF (gasoline particulate filter) benzin részecskeszűrő alkalmazásával.
12V lítium-ion akkumulátor |
ISG |
Az új Swiftben a motor a 12V-os SHVS lágy hibrid rendszerrel párosul, ami tovább javítja a környezeti teljesítményt. Az SHVS lágy hibrid rendszer a lassítás során keletkező mozgási energiát átalakítja és a lítium-ion akkumulátorban tárolja, az ISG (Integrált indítógenerátor) pedig gyorsításkor segíti a motort a nagyobb üzemanyag-hatékonyság
érdekében.
Max. motor teljesítmény |
2.3 kW |
Max. motor nyomaték |
60N·m |
Átvitel
Az 5 fokozatú kézi sebességváltó áttételezése kifejezetten az új motorhoz és hajtáslánchoz lett igazítva a magas üzemanyag-hatékonyság és teljesítményleadás érdekében. A szinkronizátor kapacitását és a váltókar áttételét a szükséges kapcsolási erő csökkentése érdekében optimalizálták, a konvergens váltóhelyzet-szabályozó rugóerejét pedig a sima és könnyű váltás érdekében finomították.
Az automata sebességváltós modellek az új motorhoz illeszkedő, újonnan kifejlesztett és nagy hatékonyságú CVT váltót alkalmaznak. A nyomatékváltó alacsonyabb merevségűvé tett lengéscsillapítót használ, amely hatékonyan elnyeli a motor rotációs ingadozásait, ezáltal javítja az NVH-teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot.
Első és hátsó felfüggesztés
Első felfüggesztés |
Elöl a stabilizátorrúd átmérőjét megnövelték a rugóállandó növelése érdekében, a csukló átmérőjét pedig az erőátvitel hatékonyságának növelése érdekében. Ezenkívül a stabilizátorok rögzítéseihez teflon™ lemezeket adtak, hogy a rezgés közbeni súrlódás csökkentése révén növeljék a gördülési merevséget. Mindezek a fejlesztések megkönnyítik a kanyarodást és jobb kezelhetőséget, stabilitást biztosítanak. Hátul megnövelték a felfüggesztés löketét, hogy a hátsó kerekek jobban le tudják követni az útfelületet (csak a 2WD modelleknél).
*A teflon a The Chemours Company védjegye.
Hátsó felfüggesztés |
Vezetési teljesítmény
A harmadik generációs Swifthez képest a vezetési teljesítmény tovább fokozódott:
1. Könnyedség az új Z12E motor, az ISG asszisztens és az 1000 kg alatti saját tömeg kombinációjával.
2. A tapadási teljesítmény javulása a kanyarodás közbeni gördülési térfogat csökkentése révén.
3. Természetes kormányérzet a gördülési reakció késleltetési idő csökkentése által.
ALLGRIP AUTO
Az ALLGRIP AUTO automatikus összkerékhajtási rendszer akkor kapcsol be, amikor az első kerekek tapadása csökken. Ha az első kerekek megcsúszását észleli a rendszer, a visco – kuplung bekapcsol és átteszi a nyomatékot a hátsó kerekekre, így plusz tapadást biztosít a havas utakon vagy más csúszós felületeken történő vezetéskor.
Elsőosztályú aerodinamikai teljesítmény
A tényleges vezetési körülményeket reprodukáló szélcsatornában végzett tesztek igazolják, hogy az új Swift elsőrangú aerodinamikai teljesítményt nyújt.
- Első lökhárító: sima, díszítésektől és díszítőelemektől mentes aerodinamikai forma.
- Újratervezett első légterelők: az első gumiabroncsok körüli légáramlás optimalizálása érdekében.
- Oldalsó alsó légterelők: fokozzák a légáramlást a padló alatt és a hátsó gumiabroncsok körül.
- Hátsó ajtó oldalsó spoiler: tovább csökkenti az aerodinamikai légellenállást.
- Tetővég-spoiler: csökkenti az aerodinamikai légellenállást és optimális teljesítményt biztosít.
- C-oszlop díszléc: az aerodinamikai légellenállás csökkentésére optimalizált.
- Alufelni: a kerekek körüli légáramlást optimalizálták a légellenállás csökkentése érdekében.
Kapcsolt szolgáltatások nyújtotta kényelem
A SUZUKI CONNECT szolgáltatás a jármű adatkommunikációs modulját (DCM) használja, hogy valós időben összekapcsolja a felhasználókat a járművükkel, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy kényelmi funkciókat használjanak a SUZUKI CONNECT okostelefon-app segítségével. Sőt, egyes SUZUKI CONNECT funkciók, már az új Swift utasterében található 9 colos kijelzőn is elérhetők.
Főbb funkciók:
- Állapotértesítés
- Parkoló autó kereső
- Vezetési előzmények
- Geofencing és kijárási tilalom figyelmeztetés
- Biztonsági értesítés
- Figyelmeztető fényjelzés
- Időszakos karbantartás / visszahívás értesítés
A Swift legfontosabb mérföldkövei
Év, hónap |
Esemény |
2002. szeptember |
Concept S bemutató a Párizsi Autószalonon |
2003. augusztus |
Az S2 koncepció bemutatkozik a Frankfurti Autószalonon |
2004. szeptember |
A prototípus modell debütál a Párizsi Autószalonon |
2005. február |
Az 1. generációs Swift gyártása megkezdődik a Magyar Suzukinál (Magyarország, Esztergom) a nemzetközi piacra |
2005. március |
Az első generációs Swift bemutatása a Genfi Autószalonon |
2005. május |
A Swift 1. generációjának gyártása megkezdődik a Maruti Suzukinál (India) |
2005. június |
Az 1. generációs Swift gyártása megkezdődik a Chandan Suzuki Automobile-nál (Kína) |
2006. júinus |
Az 1. generációs Swift Sport gyártása megkezdődik a Magyar Suzukinál (Magyarország, Esztergom) |
2007. március |
Az első generációs Swift Sport bemutatása a Párizsi Autószalonon |
2007. március |
A Swift Sport rally kupamodell debütál a Genfi Autószalonon |
2008. május |
A széria eléri az 1 millió darabos gyártási darabszámot világszerte |
2010. június |
Megkezdődik a Swift 2. generációjának gyártása a Magyar Suzukinál (Magyarország, Esztergom) |
2010. augusztus |
A modell 5 csillagot kap az Euro NCAP-ban |
2010. szeptember |
A Swift 2. generációjának bemutatása a Párizsi Autószalonon |
2010. november |
A Swift "Az év autója 2011" díjat kap az RJC-től |
2010. december |
A széria eléri a 2 millió darabos összesített gyártási darabszámot világszerte |
2011. január |
A széria eléri a 2 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte |
2011. július |
A Swift 2. generációjának gyártása megkezdődött a Maruti Suzuki (India) üzemében |
2011. szeptember |
A Swift Sport 2. generációjának bemutatása a Frankfurti Autószalonon |
2011. október |
Megkezdődött a Swift Sport 2. generációjának gyártása a Magyar Suzukinál (Magyarország, Esztergom) |
2012. március |
A Swift 2. generációjának gyártása megkezdődött a Suzuki Motor Thailandnál |
2013. január |
A széria eléri a 3 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte |
2013. június |
Megkezdődik az 5 ajtós Swift Sport 2. generációjának gyártása a Magyar Suzukinál (Magyarország, Esztergom) |
2014. augusztus |
A széria eléri a 4 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte |
2017. március |
A Swift 3. generációjának bemutatása a Genfi Autószalonon |
2017. április |
A széria eléri az 5 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte |
2017. szeptember |
A Swift Sport 3. generációjának bemutatója a Frankfurti Autószalonon |
2017. november |
Megkezdődik a Swift Sport 3. generációjának gyártása a Sagara gyárban (Japán) |
2017. november |
A széria elnyeri az "Az év Autója 2018" díjat az RJC-től. |
2018. január |
A modell "Az év autója” díjat kap Izlandon |
2018. február |
A Swift 3. generációjának gyártása megkezdődik a Maruti Suzuki (India) és a Suzuki Motor Thailand üzemekben. |
2018. március |
A széria 3. helyezést ért el a „2018 World Urban Car” versenyen. |
2018. február |
A széria eléri a 6 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte |
2018. december |
A modell „Az év autója” díjat kap Indiában. |
2019. október |
A széria eléri a 7 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte |
2021. december |
A széria eléri a 8 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte |
2022. szeptember |
A 3. generációs Swift gyártása megkezdődik a Toyota Tsusho Manufacturing Ghana gyárban |
2023. október |
A széria eléri a 9 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte |
2023. december |
A Swift 4. generációja világszerte debütál |
2023. december |
A Swift 4. generációjának gyártása megkezdődik a Sagara üzemben (Japán) |
MŰSZAKI ADATOK
Ajtók száma |
5 |
||||||
Üzemanyag |
Benzin |
||||||
Motor |
1.2 DUALJET + Lágy hibrid |
||||||
Meghajtás |
2WD |
4WD |
|||||
MÉRETEK |
|||||||
Hosszúság (mm) |
3845 |
||||||
Szélesség (mm) |
1735 |
||||||
Magasság (mm) |
1495 |
1520 |
|||||
Tengelytávolság (mm) |
2450 |
||||||
Nyomtáv (mm) |
Elöl |
175/ 5R15 |
1530 |
1525 |
|||
185/ 55R16 |
1520 |
1515 |
|||||
Hátul |
175 / 65R15 |
1530 |
1535 |
||||
185 / 65R16 |
1,520 (dobfékkel), 1,525 (tárcsafékkel) |
1525 |
|||||
A legkisebb fordulókör sugara*4 |
4,8 |
||||||
Szabad hasmagasság (mm) |
115 |
140 |
|||||
KAPACITÁS |
|||||||
Ülések száma (fő) |
5 |
||||||
Üzemanyagtartály befogadóképessége (liter) |
37 |
||||||
Csomagtér befogadóképesség*4 |
Maximális kapacitás |
980 |
|||||
Hátsó üléstámla lehajtva (VDA módszer)*5 - defektjavító szett |
589 |
||||||
Hátsó üléstámla felhajtva (VDA módszer)*5 - defektjavító szett |
265 |
||||||
MOTOR |
|||||||
Típus |
Z12E |
||||||
Hengerek száma |
3 |
||||||
Szelepek száma |
12 |
||||||
Lökettérfogat (cm3) |
1,197 |
||||||
Furat x löket (mm) |
74.0 x 92.8 |
||||||
Sűrítési arány |
13.9 |
||||||
Max. teljesítmény (kW / fordulat / perc) |
60.9 / 5,700 |
||||||
Max. nyomaték (Nm / fordulat / perc) |
111.8 / 4,500 |
||||||
Befecskendezés |
Többpontos befecskendezés |
||||||
Lágy hibrid |
|||||||
Típus |
|||||||
Max. teljesítmény (kW / fordulat/perc) |
|||||||
SEBESSÉGVÁLTÓ |
|||||||
Típus |
5MT |
CVT |
5MT |
||||
Áttételezés |
I. |
3.545 |
2.500~0.392 |
3.545 |
|||
II. |
1.905 |
1.905 |
|||||
III. |
1.240 |
1.240 |
|||||
IV. |
0.906 |
0.914 |
|||||
V. |
0.697 |
0.718 |
|||||
Hátramenet |
3.273 |
2.895 |
3.273 |
||||
Végáttétel |
4.294 |
5.643 |
4.389 |
||||
FELÉPÍTMÉNY |
|||||||
Kormánymű |
Fogasléces |
||||||
Fékek |
Elöl |
Hűtött tárcsafék |
|||||
Hátul |
Dobfék (GL, GL+), Tárcsafék (GLX) |
||||||
Futómű |
Elöl |
MacPherson rugóstag tekercsrugóval |
|||||
Hátul |
Torziós futómű tekercsrugóval |
||||||
Abroncsméret |
175/65R15, 185/55R16 |
||||||
TÖMEG |
|||||||
Saját tömeg (minimum-maximum) (kg) |
919-949 |
957-984 |
995-1037 |
||||
Megengedett össztömeg (kg) |
1,365 |
1,389 |
1,441 |
||||
TELJESÍTMÉNY |
|||||||
Végsebesség (km / h) |
165 |
170 |
160 |
||||
0-100 km / h (mp) |
12.5 |
11.9 |
13.6 |
||||
KÖRNYEZETVÉDELMI TELJESÍTMÉNY |
|||||||
Környezetvédelmi szabvány |
Euro6e |
||||||
Üzemanyagfogyasztás (WLTP)*6 |
Városi (liter / 100km) |
4.6-4.6 |
5.0-5.1 |
5.0-5.1 |
|||
Országúti (liter / 100km) |
4.0-4.1 |
4.2-4.3 |
4.5-4.5 |
||||
Kombinált (liter / 100km) |
3.8-3.9 |
4.0-4.1 |
4.3-4.3 |
||||
CO2 kibocsátás (WLTP)*6 |
Városi (liter / 100km) |
5.0-5.0 |
5.4-5.4 |
5.5-5.6 |
|||
Országúti (liter / 100km) |
4.4-4.4 |
4.7-4.7 |
4.9-4.9 |
||||
Kombinált (liter / 100km) |
98-99 |
105-107 |
110-111 |
||||
*4: A gyártó által mért adat.
*5: A VDA (Német Autóipari Szövetség) mérési módszere alapján.
*6: Az üzemanyag-fogyasztásra és szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó értékek a Könnyűgépjárművekre vonatkozó világszinten harmonizált vizsgálati eljárás
(Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, WLTP) szerint kerültek meghatározásra, amelyek közelebb állnak a valós környezetben mérhető értékekhez.
Forrás: Magyar Suzuki Zrt.