Nem szeretted a kémiát? Ebben az esztergomi suliban tuti megkedvelnéd!

Nem mindennapi élményben lehetett része az esztergomi és környékbeli iskolák diákjainak. A Richter Gedeon Nyrt. és az ESZC Bottyán János Technikumközösen úgynevezett Science Clubot szervezett számukra.
A fény-, valamint hangeffektusokkal végbemenő kémiai reakciók sokáig emlékezetesek maradhatnak a fiatalság számára, elég csak pár percnyi élmény és gyakorlatilag meg is szerettethetjük velük a természettudományokat. A Richter Gedeon Nyrt. dorogi fióktelepe az ESZC Bottyán János Technikum duális képzési partnereként szívén viseli a vegyészképzésben részt vevő diákok gyakorlati tapasztalását is. A látványos kísérletekkel is megfűszerezett rendezvénysorozat jövőre is folytatódhat.
A jövő vegyészeinek élményalapú oktatása a Richter Gedeon Nyrt.-vel valósul meg
A Richter Gedeon Nyrt. dorogi gyáregysége kérésének megfelelően szeptembertől novemberig minden hónapban tartottak Science Clubot, amelyeken az iskola szaktanárai igyekeztek az érdeklődő fiatalságot a természettudományos tantárgyak és a tudomány világa felé irányítani.
A múlt heti záróeseményen több mint 50 diák vett részt, akik három állomáson keresztül ismerkedhettek meg az ESZC Bottyán János Technikum által kínált szakképzési, valamint továbbtanulási lehetőségekkel. Nem túlzás kijelenteni, hogy a program egyik legérdekesebb, egyben leglátványosabb állomása a különleges kémiai kísérletek bemutatója volt, amelyet a Richter dorogi gyáregységének üzemvezető-helyettese, Pilling Dávid mutatott be. A hang – és fényhatások után a diákok egyre aktívabban bekapcsolódtak a kísérleteket bemutató vegyészmérnök által feltett kérdések megválaszolásába és a kísérletekben való közreműködésbe.
Pályaorientációra is hangol a Science Club
Pilling Dávid elmondta, hogy az elmúlt években, évtizedekben a kémiaoktatás az általános iskolákban kissé háttérbe szorult.
A tanulók manapság kevés kísérletet láthatnak, pedig a digitalizált világban a diákoknak fontos lenne, hogy kézzel fogható élményekkel gazdagodjanak.
Az események bizonyítják: hiába lehet akár digitálisan megtekinteni felvételről egy-egy kísérletet, sokkal nagyobb hatással van a fiatalságra, ha élőben láthatják a folyamatokat – emelte ki. A tapasztalatok szerint megfelelő szaktudás híján a pedagógusok alig-alig végeznek kémiai kísérleteket, sőt, az is előfordul, hogy matematika, vagy éppen fizikatanárok tartják a kémiaórákat. Pilling Dávid ebből a szempontból is fontosnak tartja a Science Clubot, hogy élményt nyújtsanak a diákságnak. Hozzátette: ha száz gyermekből kettővel megszeretteti a kémiát, akkor van remény.
Felidézte, hogy a Science Club első foglalkozásán a kémia mellett biológiai és fizikai előadások is voltak, a második alkalmon játékos matematika és társasjátékok is várták a tanulókat. A zárórendezvényen pedig a kémiai kísérletekre terelődött a figyelem.
Dávid Andrea elmondta, hogy jövőre, a pályaválasztás előtt, az őszi hónapokban ismét szeretnék megszervezni a Science Clubot. Véleménye szerint nem elég a 8. osztályban megszólítani a tanulókat, már korábban, akár 6-7. osztályban el kell kezdeni a pályaorientációt.
Forrás: Kemma.hu