Népszerű az Utasellátó a balatoni járatokon is, közel 10 ezer vásárlás az első egy hónapban
A nyár a MÁV-START Utasellátó szervezeténél is maximális fordulatszámon pörög, immár öt éve, hogy a balatoni vonatokra is visszatért a fedélzeti vendéglátás. Jól mutatja a szolgáltatás népszerűségét, hogy az elmúlt egy hónap alatt közel 10 ezren fogyasztottak ételt, italt a Balaton InterCitykben. Az előszezoni napi 16 Balatoni Intercity mellé, a főszezonban már a Kék Hullám InterCityken is van fedélzeti utasellátás az északi parton, így összesen már 32 járat közlekedik mindennap a Balatonra fedélzeti vendéglátással.
Egy hónapja az előszezon közepén indult el a fedélzeti vendéglátás napi 8 pár balatoni járaton, ezeken a többnyire már kívülről és belülről is megújult étkezőkocsik közlekednek. Nemcsak az utaskomfort javult, a járművekbe új konyhatechnikát, modern berendezéseket is szereltek. Az utasok is elégedettek a fejlesztésekkel, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy a Balaton InterCity-ken az idei nyári szolgáltatás első hónapjában már több mint 940 hot dog, 840 hamburger és 2000 korsó sör fogyott, melyek az étkezőkocsik legnépszerűbb termékei közé tartoznak. Ezenkívül kávé is igen népszerű, több mint 1600 csészével főztek le az Utasellátó munkatársai. Az első hónapban közel 10 ezren fogyasztottak ételt vagy italt az Utasellátónál a Balaton InterCitykben.
A turisztikai szezon ideje alatt az országban naponta már 124 járat közlekedik valamely Utasellátó-szolgáltatással, köztük bisztró- vagy étkezőkocsi, illetve háló- vagy fekvőhelyes kocsival. Ebből főszezonban napi 32 járat a Balaton partjára. Már az előszezontól kétóránként közlekedtek Budapest és Keszthely között étkezőkocsik a Balaton IC vonatok részeként. A főszezontól a déli parti napi 16 Balaton InterCity mellett az északi parton is napi 16 Kék Hullám IC vonaton szolgáltat az Utasellátó.
A Budapest-Tapolca között közlekedő Kék Hullám InterCitykben a hazai gyártású IC+ 1+ osztályú prémium- és bisztrószakaszos kocsijában az Utasellátó hideg italokkal, harapnivalókkal, egyszerűbb ételekkel, édességekkel és kávéféleségekkel várja az utasokat. A bisztrókocsi szolgáltatás is nagyon népszerű, minden érintett fővonalon üdvözölték a fedélzeti vendéglátás visszatérését. Ezeken a járatokon a közkedvelt ételek a négy ízben kapható lepények, amikből több mint 10 ezer fogyott a tavalyi év során.
Az IC+ prémium- és bisztrószakasszal az utasok a Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc felé közlekedő Tokaj, a pécsi Mecsek, a szegedi Napfény IC-ken találkozhatnak, az Utasellátó étkezőkocsik pedig megtalálhatók a MÁV-START legnépszerűbb nemzetközi járatain is, így például a Berlinen át Hamburgba közlekedő Hungária EuroCity, a Varsóba közlekedő Báthory EuroCity vonatokon vagy a Bécsbe közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonaton és a Tisza-Szamos EuroCityn. Az Utasellátó stratégiai célja az utasok elvárásaihoz alkalmazkodó, modern és színvonalas fedélzeti és állomási vendéglátás megvalósítása, ezzel a vasúti utazás minőségének és versenyképességének növelése. Több mint négyszáz munkavállaló dolgozik a vasúti vendéglátás tervezésén, szervezésén és megvalósításán naponta több mint száz vonatban.
Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság