rna ado 1 szazalek

Helyi

2024. április 19-én megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás megvalósítása közel kétszáz ember, több mint 7 hónapon át tartó összehangolt munkáját igényelte. A Simor János utcában kialakított egységben a „Jövő Élménye” koncepciónak megfelelően kiemelt szerepet kapott az innováció és a digitális fejlesztés. A korszerű étterem több mint 70 ember számára biztosít munkalehetőséget. Az akadálymentesített vendégtérben 90, a teraszon további 30 ülőhely várja a vendégeket, az új egységgel pedig a McCafé is megérkezett a városba.

„A 2019-ben útjára indított növekedési startégiánk egyik legfontosabb eleme, hogy új éttermeinkkel olyan városokban és településeken is megjelenjünk, ahol korábban erre nem volt lehetőségünk. Hatalmas öröm számunkra, hogy immár Esztergomban is betérhetnek vendégeink éttermünkbe, és az új egységgel számukra is elhozhattuk a Jövő Éttermi Élményét. Ezt a koncepciót olyan jövőbe mutató igények és elvárások hívták életre, amelyek gyökeresen megváltoztatják a mekizés élményét, egyúttal modernizálják a McDonald’s márkát.” – mondta Égi Zsolt, a magyarországi McDonald’s éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. ügyvezetője.

A „Jövő Élménye” éttermekben a vendégek az igényüknek és elképzelésüknek leginkább megfelelő módon rendelhetik meg, fizethetik ki, kaphatják meg és fogyaszthatják el a termékeket. A koncepció az esztergomi Meki®-ben is a digitalizációra épül, ez azonban nemcsak a technológiát érinti, hanem kiterjed az étterem által nyújtott komplex élmény minden elemére, így az étterem külső és belső környezetére, megjelenésére is. Az új egységben a fiatalos, modern burgerezők világát idéző „Geometry” belsőépítészeti dizájnt valósította meg a vállalat. Az elektromos autóval érkezőket a parkolókban két töltőhely, a családokat pedig játszóvár várja.

A környezet kialakítása során arra is nagy figyelmet fordítottak, hogy az étterem illeszkedjen a város karakteréhez, a zöld területtel határolt sétányon pedig a vendégek kényelmét szolgáló utcabútorok kerültek elhelyezésre. Az étterem környezetének rendezésekor egy kertet is létrehoztak, ahol egy egyedi kerti bútorzat is helyet kapott, és ide került a márvány görgetegből megépített Meki logóba elhelyezett alapkő is.

„Az első McDonald’s megnyitása Esztergomban nemcsak a városunk számára fontos, hanem az egész térség számára is. Fontos kiemelnem, hogy a fejlesztés egy olyan városrészben történt, amely korábban egy elhanyagolt buszpályaudvarnak adott helyet, így ez a lépés új életet lehel ebbe a területbe, kitolva a jelenlegi belváros határait a tömegközlekedési csomópont irányába.” – mondta Hernádi Ádám, Esztergom Megyei Jogú Város Polgármestere.

A digitális fejlesztés részeként a vendégek már a MyMeki® mobilalkalmazáson keresztül az étterembe érkezés előtt is leadhatják rendelésüket, ezzel gyorsabbá téve kedvenc Meki® termékeik átvételét. A személyesség megtartása, sőt fokozása érdekében Vendégélmény Menedzserek várják a vendégeket, további kényelmi szolgáltatásként pedig elérhető az asztalhoz történő kiszolgálás is.

Az új konyhatechnológiának köszönhetően minden termék rendelésre készül, a város első McCafé pultjánál pedig akár laktózmentes tejjel, Oatly zabitallal, és koffeinmentes változatban is kérhetők a barista La Cimbali kávégéppel készült kávékülönlegességek. A McCafé megérkezésével a vállalat teljes kávékínálata mellett desszertjeik is elérhetőek.

 

Forrás: McDonald's

 

Az eseményről készült videónkat itt nézhetik meg

A tesztüzem után a közelmúltban nyílt meg a Richter Gedeon gyógyszercég dorogi gyáregységének megújult személy- és gépjárműforgalmi bejárata. 

A városból kifelé, Tát irányába haladva, a MOL-kút után jobb oldalon található a dorogi telephely III-as portájaként emlegetett bejárat, ahová a teljes személy- és tehergépkocsi forgalmat is átirányították.  

A beruházás részeként ide került át a gyár rendészeti központja, és 50 parkolóhellyel bővült a gyár területén kívüli parkolók száma.

A fióktelep teherforgalmának jelentős része vasúton, míg másik része közúton zajlik. Az ide érkező teherautók eddig a nehezen megközelíthető II-es portán át, a fióktelep fő közlekedési útvonalán keresztül jutottak el a célállomásaikhoz. A behajtásra használt korábbi kereszteződés közelében ráadásul két buszmegálló és a MOL-kúthoz kapcsolódó be- és kihajtósáv található. A III-as porta átalakításával és a közúti teherforgalom átirányításával a gyár egyszerűbben és biztonságosabban közelíthető meg.

A gyáregység területén évek óta folyamatosak az építkezések, fejlesztések. A vállalat helyi beruházási stratégiájának része az is, hogy a hatékonyabb működés érdekében átalakítsa a telephely közlekedését. A III-as porta átépítése egy évig tartott, és a több százmilliós beruházást a vállalat saját forrásból finanszírozta.

A vállalat tervei között szerepel a Bécsi útról nyíló másik bejáratának, valamint az Esztergomi úton lévő épületegyüttesének modernizálása, átépítése is.    

A Richter magyarországi központú, innovációra épülő, multinacionális gyógyszercég. A dorogi gyáregység több, mint 50 éve ​a vállalat legnagyobb hatóanyaggyártó egysége. A dorogi hatóanyaggyártás további fejlesztése hozzájárulhat a régió további növekedéséhez, a helyi együttműködések erősítéséhez, a szakképzett munkaerő elhelyezkedéséhez.

 

Forrás: Richter Gedeon Nyrt.,

Fotó: dorog.hu

 

Közfeladatot ellátó személy elleni erőszak bűntette, súlyos testi sértés bűntette, garázdaság vétsége, rongálás vétsége miatt indult ügyben az Esztergomi Járási Ügyészség indítványozta annak a férfinek a letartóztatását, aki kórházi dolgozókat bántalmazott, illetve kórházi berendezést rongált.

 

Az indítvány alapján az Esztergomi Járásbíróság ülést tart, amelyen az elkövetőt meghallgatja, azt követően hozza meg döntését.

Az indítvány szerint a férfi 2024. április 6-án este az esztergomi kórház intenzív osztályára akart bemenni, azonban oda őt nem engedték be.

Emiatt a férfi a folyósón lévő ajtót nagy erővel rángatta, egy szekrényt felborított, egy cserepes virágot  feldöntött,  két széket kidobott az ablakon, egy másik széket és egy radiátort is megrongált. A rongálással okozott kár meghaladja az 50.000,- Ft-ot.

Az elkövető ezután lefelé indult a lépcsőn, ahol vele szemben felfelé közlekedő ápolót és beteghordót lerúgta a lépcsőn, őket tovább bántalmazta. A férfi egy orvost és a biztonsági őrt is ököllel arcon ütött.

A férfi a bántalmazással az ápolónak, és az orvosnak is nyolc napon túl gyógyuló sérülést okozott, a beteghordó eszméletét vesztette a bántalmazás miatt, illetve a biztonsági őr nyolc napon belül gyógyuló sérülést szenvedett.

A biztonsági őr gázsprayvel lefújta az elkövetőt, akit a helyszínre érkező rendőrjárőrök  sokkolóeszköz és bilincs alkalmazásával fékeztek meg.

 

FRISS!

Az alább jelzett indítvány eredményes volt, mert az Esztergomi Járásbíróság a férfi letartóztatását egy hónapra a mai napon elrendelte. A végzést az ügyész tudomásul vette, az elkövető fellebbezést jelentett be.

 

Forrás: Komárom-Esztergom Vármegyei Főügyészség

 

Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű Expohosszú évek óta Esztergom és környékének egyik legnagyobb közösségi programja. Az idén 7. alkalommal rendezik meg, és ezúttal is a megszokott színes kavalkád várja az érdeklődőket április 27-28-án a Rugby Club rendezvényterületén a Nagy Duna sétányon. A lampionos felvonulást pedig április 30-án rendezik a Kis-Dunán.

Évek óta több ezer embert vonz az expo színes programsorozata, a változatos aktivitásokból ezúttal sem lesz hiány. A régmúlt és a jelen két- és négykerekű járművei mellett minden korosztálynak szóló szórakoztató programok és egy 100 éves időszakot felölelő rádió, fotó és filmtechnikai eszközök ipartörténeti tárlat is a kiállítás része lesz. A látogatók a „Hang&Kép – A múlt innovációja a jelen inspirációja” bemutatón egyedülálló lehetőséget kapnak arra, hogy tanulmányozzák ezeknek az eszközöknek a változását és társadalmi hatását. Az esztergomi fotográfiák a város és térségének életét és fejlődését, míg a rádió, TV történelmi mozgóképes anyagok korabeli technológiai alkalmazását mutatják be. A házigazda és az esemény főszponzora, a Magyar Suzuki a teljes termékpalettáját bemutatja: így az esztergomi gyártású, több szakmai-, illetve közönségdíjjal is jutalmazott autómodellek, a Vitara és az S-CROSS mellett motorkerékpárokat és hajómotorokat is felvonultatnak. 

A kísérőprogramok között kicsiket és nagyokat megmozgató játékok, táncbemutatók és koncertek váltják egymást, hiszen ez a rendezvény évek óta egyúttal városi zenei majális is. Április 27-én szombaton a Ladánybene27, míg 28-án vasárnap Radics Gigi ad nagykoncertet. Mindkét napon 10:00-18:00 között ingyenesen látogatható a kiállítás és minden kísérőrendezvény a Rugby Club rendezvényterületén a Nagy Duna sétányon.

Nagy hagyománya van a lampionos felvonulásnak is. Ahogy egy mondás tartja, „Az életünk színes, mint a lampionok”. Ezek a papírból vagy vászonból készülő és az ázsiai kultúrákból származó színes világítótestek, tűnjenek fel bármilyen eseményen is, a szépséget, a jókedvet, a közösséget testesítik meg. Azt szimbolizálják, az élet ugyan változatos, de tele van szépséggel és megannyi élménnyel. Az esztergomi lampionos hajós felvonuláshoz a helyiek ragaszkodnak, hiszen az önfeledtséget, a közös élményeket hozza el évről évre. Az idén április 30-án rendezik meg 20:30-tól a Kis-Duna szakaszon, a hangulatról a DJ mellett Szujó Zoltán, majd 22:00-tól az Anna and The Barbies gondoskodik.

Forrás: Magyar Suzuki Zrt.

 

Megújult a Suzuki Vitara: üzemanyagtakarékos és élvezetes vezetési élmény

Új biztonsági funkciókkal, felszereltséggel és az S-CROSS-okban már népszerűvé vált Suzuki Connect szolgáltatással megújulva érkezik a Suzuki népszerű SUV-ja, a Vitara. Az autentikus külső és dinamikus sziluett az új Vitarának izgalmas külsőt biztosít. A Suzuki hibrid technológiájával felszerelt modell egyszerre nyújt üzemanyagtakarékos és élvezetes vezetési élményt.   

 

A megújult VITARA legfontosabb jellemzői

  • Autentikus SUV-dizájn
  • ALLGRIP SELECT 4x4rendszer
  • Fejlett biztonsági funkciók
  • 9 colos multimédia kijelző
  • Kifinomult belső tér
  • Suzuki Connect szolgáltatás
  • Hatékony hibrid rendszer

Autentikus SUV-dizájn

Az új Vitara egy merész és jellegzetes SUV-modell. Markáns zongorafekete hűtőrács, formás első sárvédők, kúpos fényszórók és felfelé ívelő karosszéria-vonalvezetés jellemzi. A sportos megjelenés egyaránt tökéletes a városi élethez és a szabadtéri kalandokhoz, miközben olyan szabadságérzetet nyújt, amely a természet további felfedezésére inspirál. 

  

Új színek  

A kínálatban öt egyszínű és öt kéttónusú szín kapott helyet. A portfólióban újonnan megjelent egy kiváló minőségű, alacsony kontrasztú kéttónusú szín, a kozmikus fekete színnel kombinált indigókék, valamint az egyszínű titánszürke.

Kéttónusú színek (Kozmikus fekete tetővel)

 

ALLGRIP SELECT 4x4 rendszer

Az új Vitaraban elhelyezett ALLGRIP SELECT segítségével a vezető a középkonzolon található egyszerű nyomó- és forgótárcsával választhat az adott terepre megfelelő öszkerékmeghajtási üzemmódok, az Auto, Sport, Snow vagy Lock lehetőségek közül. Az ikonikus ALLGRIP SELECT 4WD rendszerrel az autó magabiztosan halad nehezebb terepen is.

 

Fejlett biztonsági funkciók

Az új Vitara fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerek széles választékával rendelkezik, amelyek a vezető és az utasok védelmét biztosítják. A 2024-es megújulás során öt fő funkciót frissítettek.  

Kombinált érzékelős vészfékasszisztens II (DSBS II)

Az új kombinált érzékelős vészfékasszisztens II (DSBSII) az előző modellhez képest kibővítette érzékelési területét, így a gépjármű előtt közvetlen vagy átlósan megjelenő tárgyakat, járműveket, motorkerékpárokat és gyalogosokat már korábban észleli.

 

DSBSII Érzékelési folyamat

*A kamerák, érzékelők, DMS-kamera és a közeli infravörös LED-ek képessége korlátozott az akadályok, sávok, közlekedési táblák és a járművezető észlelésében. Kérjük, ne hagyatkozzon kizárólag ezekre a rendszerekre! Mindig vezessen biztonságosan! Az ajánlott jármű-jármű távolság a jármű sebességétől függően változik.

 

Vezetőfelügyeleti rendszer (DMS)

A Vezetőfelügyeleti rendszer (DMS) a műszerfalra szerelt kamerával figyeli a vezető szemét és arcát. Ha azt érzékeli, hogy a vezető álmos, elalszik vagy elfordul az útról, figyelmeztető hangjelzést ad, valamint figyelmeztető üzenetet jelenít meg az információs kijelzőn.

 

Adaptív tempomat (ACC)

Az adaptív tempomat segít mérsékelni a hosszú, monoton vezetés okozta fáradtságot. Forgalomban a rendszer milliméterhullámú radarral és egy monokuláris kamerával méri a távolságot az előtte haladóhoz képest és szükség szerint gyorsítja vagy lassítja a járművet a beállított távolság megtartása érdekében. Amennyiben nincs az autó előtt másik jármű, a rendszer fenntartja az addig elért sebességet.

Az adaptív tempomat a közlekedési táblákat felismerő rendszerrel is összekapcsolódik, hogy segítsen betartani a járművezetőknek a sebességkorlátozásokat. 

 

Sávtartó asszisztens (LKA)

Az adaptív sebességtartó automatika aktiválásakor a Sávtartó asszisztens segít megtartani a járművet az útszakasz közepén. Ha a sávjelzések nem egyértelműek, a rendszer az előző jármű haladási pályájáról észlelt információkat használja fel. 

 

Forgalmi jelzések felismerése (TSR) / sebességkorlátozó

A forgalmi jelzéseket felismerő funkció a monokuláris kamera által felismert közlekedési táblákat jeleníti meg a belső kijelzőn. A közlekedési táblán feltüntetett sebességkorlátozás túllépése esetén a sebességkorlátozás ikonja villog, illetve, ha ez az állapot továbbra is fennáll, hangjelzés hallható.

A TSR funkció a jármű sebességét a vezető által beállított értékre korlátozza. A rendszer alkalmas arra is, hogy a sofőr közlekedési táblák felismerése funkcióval együtt használva a sebességet a kiírt sebességkorlátozásra limitálja.

Az alábbiakban felsorolt biztonsági funkciókkal a megújult Vitara modell megfelel az Általános Biztonsági Szabályzatnak (GSR2), így segítve az ügyfelek biztonságát.

- Visszatartó rendszer frontális ütközés esetén

- Oszlop teszt /oldalsó ütközés elleni védelem

- Üzemanyagrendszer integritása és elektromos hajtás hátulról történő ütközés esetén

- Fejlett vészfékrendszer

- Tolatási mozgásérzékelő

- Vészhelyzeti sávtartó rendszer

- Kiberbiztonság és kiberbiztonsági irányítási rendszer

- Intelligens sebességasszisztens

- Indításgátló alkoholszonda

- A járművezető álmosságára és figyelmére figyelmeztető rendszer

- Eseményadat-felvevő

- Szoftverfrissítés

 

9- hüvelykes multimédia kijelző

Az új 9 colos multimédia kijelző lehetővé teszi a járművezető számára, hogy a vezérlőbeállításokat és a működéshez szükséges információkat könnyedén megerősítse. A rendszer USB-n és Wi-Fi®-n keresztül támogatja az okostelefon-csatlakozást is, így az Apple CarPlay és az Android Auto™ segítségével számos alkalmazás elérhető.

 

Kifinomult belső tér

Az új Vitara utasterének minőségi és stílusos elemei esztétikus kiegészítői a vezetési élményt szolgálják. Panoráma napfénytetővel egyaránt rendelhető, amely szélesre nyitható felülettel biztosítja a friss levegőn utazás élményét. Minden utas számára rendelkezésre állnak a különböző tárolórekeszek, amelyek kényelmesebbé teszik az utazást.

.

Suzuki CONNECT

A Suzuki CONNECT egy okostelefonos alkalmazás és szolgáltatáscsomag, amely lehetővé teszi, hogy a járművezetők távolról is figyelemmel kísérhessék autójukat. A Suzuki Connect összekapcsolható a multimédia kijelzővel, amelyen a rendszerüzenetek így megjeleníthetők.

Hatféle szolgáltatás és kényelmi funkció érhető el:

- Állapotértesítés

- Parkoló autó kereső

- Vezetési előzmények

- Geofencing és kijárási tilalom figyelmeztetés

- Biztonsági értesítés

- Figyelmeztető fényjelzés

- Időszakos karbantartás/visszahívás értesítése hamarosan elérhető

 

1.5 DUALJET motor, kompakt hibrid rendszerrel párosítva  

Az 1.5 DUALJET motor kettős befecskendező rendszert használ, amely hozzájárul a termikus hatékonyság növeléséhez. A motor úgy ér el magas üzemanyag hatékonyságot, hogy közben alacsony marad a károsanyag-kibocsátás, emellett kiváló nyomatékleadást ér el a teljes fordulatszám-tartományban a sima, erőteljes gyorsulás érdekében. A kompakt hibrid rendszer egy motorgenerátor egységből (MGU), egy 140 V-os lítium-ionos tápegységből és egy 6 fokozatú automatikus sebességváltóból (AGS) áll. Az MGU nemcsak a tisztán elektromos hajtáshoz biztosít energiát, hanem a sebességváltások során is beavatkozik, ami egyenletesebb gyorsulást eredményez. Az MGU lassítás során a mozgási energiát az akkumulátorok töltéséhez használja fel a megfelelő teljesítmény fenntartásához.

1.4 BOOSTER JET motor 48 SHVS lágy hibrid rendszerrel párosítva 

Az új Vitara 1.4 BOOSTER motorral és 48V SHVS lágy hibrid rendszerrel egyaránt elérhető. A motor közvetlen üzemanyag befecskendezéssel éri el a magas üzemanyag-hatékonyságot a jó teljesítmény elérése mellett.  Az alacsony fordulatszámú nyomaték növelését intercooler turbófeltöltővel biztosítja. Az SHVS lágyhibrid rendszer integrált indítógenerátort (ISG) és kiváló töltési és áramellátási teljesítményű, nagy hatékonyságú 48V-os lítium-ionos tápegységet alkalmaz. Az ISG a motor gyors és csendes újraindítása mellett villanymotoros támogatást biztosít az üzemanyag-takarékos gyorsításhoz, amely mellett lassításkor áramot termel az akkumulátorok töltéséhez.

Cikk ajánló

A Damjanich János és a Matus Gyula utca kereszteződésénél történt a baleset. Két személyautó...

05.05. Hétfő 08:00 és 10:00 óra között burkolatmarás lesz a 1131-es úton (Bánfi Lukács út),...

Esztergom Megyei Jogú Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2025. április 30-án, szerdán...

Hirdetés

netfone 2024 11

ELÉRHETŐSÉGEINK

GRAN TV
Székhely: 2500 Esztergom, Perc u. 3.
Stúdió: 2500 Esztergom, Kossuth L. u. 64.
+36 (30) 140-06-03, +36 (36) 898-000
 Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.