Országos

Bár évről évre egyre többen használják a NAV online felületeit, de aki offline, az még egy hónapig kérheti az szja-bevallási tervezetének a postázását
Míg 2018-ban 740 ezren kérték bevallásuk postázását, addig 2024-ben 83 ezren. A legnépszerűbb kérelmezési mód évről évre az SMS, tavaly a kérelmek több mint 80 százaléka érkezett így.
Az eSZJA nemcsak az adótudatosság és a környezetvédelmi szempontok miatt népszerűbb, mint a postán küldött papíros forma, hanem azért is, mert az érintettek gyorsan, egyszerűen, papírmentesen, akár mobiltelefonról is ellenőrizhetik, és – szükség esetén – módosíthatják az szja-bevallási tervezetüket, majd be is küldhetik bevallásukat.
Az elkészített adóbevallási tervezet legkésőbb március 15-étől elérhető, legegyszerűbben a NAV eSZJA-oldalán.
Aki nem rendelkezik elektronikus elérhetőséggel, március 17-éig adóazonosító jele és születési dátuma megadásával többféle módon is kérheti a tervezet postázását. A legegyszerűbb SMS-ben a 06-30/344-4304-es telefonszámon a következő formában: SZJAszóközadóazonosítójelszóközééééhhnn
Az elkészült tervezeteket a NAV tértivevényesen, április 30-áig küldi el postán az igénylőknek.
Aki eddig még nem regisztrált az Ügyfélkapu+-ra vagy a DÁP-ra, ezt azért is érdemes mielőbb megtennie, mert így válik elérhetővé a NAV legnépszerűbb alkalmazása, az eSZJA.
Forrás: NAV
Képforrás: VG.hu

A Richter Anna Díjjal hetedszer valósulhatnak meg innovatív ötletek
összesen huszonnégy millió forintból
Elindult az egy hónapon át tartó szavazás, a közönségdíj sorsa ismét a szavazók kezében van. Újabb tizenöt nagyszerű pályaművet ismerhet meg a nagyközönség, a tét nem kicsi, hiszen most dől el, hogy a kategóriánként egy, összesen öt zsűridíj mellett melyik a hatodik csapat, akik a díjjal járó négymillió forintos összegből a szavazatoknak köszönhetőn megvalósíthatják álmukat.
Hazánk kiemelkedő gyógyszercége a Richter, a Richter Anna Díj pályázat kiírásával őrzi és továbbviszi az alapítócsalád szellemiségét, az innovációba és folyamatos fejlesztésbe vetett hitét. A díj méltó módon tükrözi a Richter cégfilozófiáját, társadalmi szerepvállalási elkötelezettségét a hazai oktatás, egészségügy és gyógyszerészet iránt, különös tekintettel az ezeken a területeken dolgozó nőkre.
A zsűri tagjai, Beke Zsuzsa a Richter Gedeon Nyrt. kommunikációs vezetője, Szily Nóra újságíró, pszichológus, Rúzsa Magdi Máté Péter-díjas énekesnő, Polgár Judit sakknagymester, Kertész Éva a 21 Nő az Egészségügyért Alapítvány ügyvezetője és Dr. Barna István belgyógyász főorvos, a Semmelweis Egyetem docense nagy izgalommal várták az újszerű, kreatív ötleteket tartalmazó pályázatokat. A döntős projektötleteket március 9-ig lehet megtekinteni a www.richterannadij.hu weboldalon, ahol a közönség kategóriánként egy-egy szavazattal támogathatja a csapatokat.
Az oktatást, egészségügyet és gyógyszerészetet fejleszteni, jobbítani vágyó lelkes csapatok öt kategóriában mérettetnek meg egymással. A zsűri olyan újszerű, megvalósítható ötleteket várt idén is a pályázóktól, amelyek hozzájárulnak ezen területek színvonalához, fejlődéséhez, illetve az ott dolgozók mindennapjait megkönnyítik és minőségi változást hoznak mindannyiunk hétköznapjaiba.
Az idei pályázatokban minden eddiginél hangsúlyosabban jelenik meg az innováció, a megújítási szándék, a szemléletformálás.
Március 19-én ünnepélyes gála keretében derül fény a díjazottakra, akikkel együtt örülhetünk annak, hogy a Richternek köszönhetően fantasztikus innovatív ötletek valósulnak meg, melyek hatással lesznek mindannyiunk életére.
Kísérjék figyelemmel a díj életét, szavazzanak az önök számára legfontosabb projektre, hiszen az egészségügy és az oktatás fejlődése nem csupán a Richter, hanem mindannyiunk szívügye!
Forrás: Richter Gedeon Nyrt.

Egymillióan töltötték le a NAV mobilappját
Népszerű a NAV leginnovatívabb alkalmazása, a NAV-Mobil. A letöltések száma ezen a héten lépte át az egymilliót. A NAV-Mobillal bárhol és bármikor, pillanatok alatt ellenőrizhető többek között az adószámla, azaz, hogy van-e tartozás, esetleg túlfizetés a NAV-nál, de lekérdezhetők a foglalkoztatási adatok, egyszerűen és gyorsan befizethető a gépjárműadó, és ellenőrizhetők az üzleti partnerek adatai is. A NAV-Mobil elérhető a Google Play és az App Store áruházakban is.
Tavaly a NAV-Mobil legnépszerűbb szolgáltatása a gépjárműadó volt. Csaknem 700 ezren használták erre az alkalmazást, így többek között az appon keresztül fizették be a gépjárműadót, vagy kértek 5 havi részletet egyszerűen, a Részletfizetési kérelem gombra koppintva.
Érdemes letöltenie az appot annak is, aki megnézné, van-e tartozása, esetleg túlfizetése a NAV-nál. Ez a második legnépszerűbb szolgáltatása a NAV-Mobilnak. Tavaly csaknem 450 ezer felhasználó kereste fel az Adószámla-lekérdezés menüpontot, amely azonnal mutatja az egyenleget, illetve az is kiderül, mely adónemeken van a tartozás vagy épp a túlfizetés. Így nyomon követhető például a bevallások benyújtása után, hogy az adatokat a NAV rendben lekönyvelte-e, illetve az egyes befizetések után, hogy azok megjelentek-e az adószámlán. Hasznos lehet például adóigazolás igénylése előtt is, mert a rendezetlen tételek így még az eljárás előtt befizethetők.
Tavaly több mint 380 ezren ellenőrizték foglalkoztatási adataikat az applikációban. Ha valaki nem biztos benne, hogy munkáltatója a szerződésüknek megfelelően bejelentette-e, a Foglalkoztatási adatok menüpontban ellenőrizheti jogviszony-, illetve bér- és járulékadatait. Így azonnal fény derül a szabálytalan foglalkoztatásra, és mihamarabb rendezhető a jogviszony. Az alkalmazás push üzenetet is küld a változásokról, a felhasználók azonnal megtudhatják, ha munkáltatójuk akár közös megegyezéssel, akár egyoldalúan módosította foglalkoztatásuk feltételeit.
A NAV-Mobil ezeken kívül számos más funkciót is tartalmaz, ellenőrizhetők benne például az üzleti partnerek adatai, elérhetők az üzemanyag-elszámoláshoz szükséges üzemanyagárak, az Adótraffipax vagy éppen az Utastájékoztató, de ezeken kívül is sok más hasznos információval, kalkulátorral, adatbázissal segíti az adózást.
Néhány funkció használatához DÁP- vagy Ügyfélkapu+-azonosításra van szükség, de az applikációban beállítható jelkód is, amellyel még gyorsabban hozzáférhető a felület, sőt, az erre alkalmas mobilokon ujjlenyomattal vagy arcfelismerővel is használható. Az egyszerű azonosítás után minden információ egy helyen, azonnal rendelkezésre áll, s a befizetések is biztonságos módon, gyorsan, kényelmesen elvégezhetők.
Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Képforrás: Logigear.com

Szalmonellás bélszínrolót hív vissza az Auchan
Az Auchan Magyarország Kft. tájékoztatása alapján az Auchan Kedvenc bélszínroló 500 g megnevezésű termék fogyasztói visszahívását kezdeményezte az áruházlánc a termék feltételezett Szalmonella szennyezettsége miatt – közölte a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) pénteken.
A bejelentés szerint egy önellenőrzés keretében történt vizsgálat alapján mutatták ki az említett tételben a kórokozót. A vállalkozás az NKFH-val együttműködve, saját hatáskörben azonnal megtette a szükséges intézkedéseket, gondoskodott a kifogásolt tétel forgalomból történő kivonásáról és a fogyasztóktól történő visszahívásáról. A vállalkozás által megtett intézkedéseket, valamint a visszagyűjtött termékek további sorsát (megsemmisítését vagy elszállítását) az NKFH nyomon követi.
Az NKFH haladéktalanul értesítette az érintett termékekről a fogyasztókat, ezzel megakadályozva az esetlegesen hibás termékek fogyasztókhoz történő eljutását.
A kifogásolt termék adatai az alábbiak:
- Megnevezés: Auchan Kedvenc bélszínroló 500 g
- Forgalmazó: AUCHAN Magyarország Kft.
- Vonalkód: 5999086454300
- Minőségmegőrzési idő: 2025.11.19.
- Probléma: Szalmonella feltételezett jelenléte.
Az NKFH kéri, hogy amennyiben a fenti tételazonosítóval rendelkező terméket megvásárolta, azt ne fogyassza el! A termék az Auchan Magyarország Kft. áruházaiba visszavihető.
Forrás: Dorogimedence
Képforrás: Blogspot.com

3,3 millió forint gyűlt össze az OMV és a Máltai Szeretetszolgálat 2024-es kampányában
Az OMV Hungária és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat újabb sikeres jótékonysági akcióval zárta a 2024-es évet, közel 3,3 millió forintot gyűjtve a szervezet kezdeményezéseinek támogatására. A kampányban arra kérték a vásárlókat, hogy vegyenek Máltai adománykártyát a töltőállomásokon, az így befolyt összeget pedig az OMV a kampány végén megduplázta.
„Megosztani az adakozás örömét ügyfeleinkkel mindig különleges élmény számunkra” - mondta el Ján Hrivnák, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója. „Ez a kampány nemcsak azt tette lehetővé, hogy támogassuk a Máltai Szeretetszolgálat felbecsülhetetlen értékű munkáját, de bemutatta a kollektív jóakarat erejét is. Minden egyes adományozott forint közvetlenül támogatja az önkéntesek önzetlen munkáját a szociális és civil mentőtevékenységben.”
A mintegy 4600 alkalommal megvásárolt adománykártyából összegyűlt összeg megduplázásával a tavalyi évhez hasonlóan ez az adomány idén is jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a Máltai Szeretetszolgálat megrendezze az Ifjúsági Mozgássérült Tábort, amely élethosszig tartó élményt nyújt a fogyatékkal élő fiatalok számára. A tábor lehetőséget nyújt a résztvevőknek, hogy egy befogadó és támogató környezetben kikapcsolódjanak és új kapcsolatokat alakítsanak ki sorstársaikkal és az ép társadalom tagjaival is. A táborozókat speciálisan erre a célra kiképzett önkéntesek segítik a programok során, mindenki számára biztosítva, hogy teljes mértékben részt tudjanak venni minden közös eseményen.
„Ez a tábor sokkal több, mint egy hét időtöltés” - mondta Győri-Dani Lajos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke. „Nemcsak a fizikai korlátokat bontjuk le, hanem a lelkieket is A fogyatékossággal élő fiatalok előtt kitárul egy teljesebb világ, amelyben kortárs segítőikkel számos élményt élnek át közösen. Ez erősíti az önbizalmukat, bátorítja őket egy nyitottabb életre a későbbiekben is. De legalább ugyanennyivel gazdagodnak az önkénteseink is, akik ez után már másként tekintenek a kerekesszékben ülő társainkra, és ismeretségi körükben segítenek eloszlatni a fogyatékos emberekhez kapcsolódó sztereotípiákat. Ezek a pillanatok minden résztvevő számára életformálóak, mély kötődéseket és maradandó emlékeket teremtenek."
A tábor előkészítése hosszú hónapokat vesz igénybe, a Máltai Szeretetszolgálat regionális kirendeltségei helyi képzéseket szerveznek az önkéntesek számára, hogy felkészítsék őket a résztvevők éjjel-nappal történő támogatására. A kampány során összegyűjtött adományok jelentős szerepet játszanak a felkészülés finanszírozásában, és biztosítják, hogy a tábor továbbra is a szervezet erőfeszítéseinek egyik sarokköve maradjon.
Az OMV a kampányban további 1,5 millió forint értékben szemeskávét is ajándékozott a Szeretetszolgálat számára. A több mint 31 000 csésze italhoz elegendő kávébab a szervezet önkénteseit segíti majd a sokszor kimerítő munkájuk során.
Bár a kampány hivatalosan lezárult, 200 és 500 forintos adománykártyák továbbra is kaphatók a kijelölt OMV töltőállomásokon, hogy a támogatások a Szeretetszolgálat közvetítésével eljuthassanak az egész év során a segítségre szorulók számára.
Forrás: Máltai Szeretetszolgálat
Képforrás: maltai.hu