rna ado 1 szazalek

Gazdaság

Minden korábbinál magasabb, 77%-os visszagyűjtési arányt értek el a növényvédő szerrel szennyezett göngyölegek magyarországi begyűjtésére szakosodott CSEBER gyűjtőhelyek 2023-ban. A vártnál jobb, nemzetközi összevetésben is kiemelkedő rekord eredmény eléréséhez nagyban hozzájárult a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. 2023. július 1-jén indult hulladékkoncessziós tevékenysége, illetve a két társaság szakmai együttműködése. A hulladékkoncesszió bevezetésének eredményeként elkezdődött az évek alatt felhalmozott használt traktor gumiabroncsok és akkumulátorok begyűjtése is.

A részletekről lentebb, valamint a csatolt fájlban olvashatsz.

Üdvözlettel,

Lounge Communication

Magyarország túlteljesítette a növényvédő szerrel szennyezett csomagolóanyagok begyűjtésére vonatkozó célszámot

  • 77%-os rekord visszagyűjtési arányt értek el a növényvédő szerrel szennyezett göngyölegek hazai begyűjtésére szakosodott CSEBER gyűjtőhelyek 2023-ban.
  • Ezek ugyan nem minősülnek veszélyes hulladéknak, de megfelelő ártalmatlanításuk és hasznosításuk különleges kezelést igényel.
  • A CSEBER Nonprofit Kft. 2003 óta foglalkozik a növényvédő szerrel szennyezett csomagolóeszközök magyarországi visszagyűjtésével, 2023. július 1-jétől pedig a MOHU Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel szakmai együttműködésben folytatja tevékenységét.
  • A vártnál jobb, nemzetközi összevetésben is kiemelkedő eredmény eléréséhez hozzájárult a MOHU hulladékkoncessziós tevékenysége, illetve a két társaság szakmai együttműködése.
  • A hulladékkoncesszió bevezetésének eredményeként a MOHU megkezdte az évek alatt felhalmozott használt traktor gumiabroncsok és akkumulátorok begyűjtését is.
  • A MOHU célja, hogy az országos rendszert bővítve és egyéb hulladéktípusokra is kiterjesztve tovább tökéletesítse a működését, hosszú távon is megtartva és tovább javítva az eredményt.

Budapest, 2024.06.17 - Minden korábbinál magasabb, 77%-os visszagyűjtési arányt értek el a növényvédő szerrel szennyezett göngyölegek magyarországi begyűjtésére szakosodott CSEBER gyűjtőhelyek 2023-ban. A vártnál jobb, nemzetközi összevetésben is kiemelkedő rekord eredmény eléréséhez nagyban hozzájárult a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. 2023. július 1-jén indult hulladékkoncessziós tevékenysége, illetve a két társaság szakmai együttműködése. A hulladékkoncesszió bevezetésének eredményeként elkezdődött az évek alatt felhalmozott használt traktor gumiabroncsok és akkumulátorok begyűjtése is.

A növényvédő szerrel szennyezett csomagolóeszközök megfelelő visszagyűjtése és kezelése elengedhetetlen feltétele a fenntarthatósági célkitűzések teljesítésének, különösen a víz- és levegőtisztaság megőrzésének, illetve javításának, de ezáltal energiát, illetve hasznos és értékes másodnyersanyagokat is megtakaríthatunk. Ezek ugyan nem minősülnek veszélyes hulladéknak, ezért nem vonatkozik rájuk az azokra érvényes rendkívül szigorú eljárásrend, azonban megfelelő ártalmatlanításuk és hasznosításuk különleges kezelést igényel.

A CSEBER Nonprofit Kft. 2003 óta foglalkozik a növényvédő szerrel szennyezett csomagolóeszközök magyarországi visszagyűjtésével, 2023. július 1-jétől pedig a MOHU Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel szakmai együttműködésben folytatja tevékenységét. A gyűjtés megszervezését és a gyűjtéssel kapcsolatos egyéb feladatokat továbbra is a CSEBER látja el, míg a gyűjtőhelyekről történő elszállítás és a hulladékkezelés a koncessziós rendszer elindulása óta a MOHU feladata.

Az érintett szereplők együttműködésének és hozzáállásának köszönhetően az átállást zökkenőmentesen sikerült véghezvinni, a befektetett munka, illetve a piaci trendek eredményeképpen 2023-ban elért rekord mértékű 77%-os visszagyűjtési arány pedig világviszonylatban is kimagasló, és a 2025-ös európai célszámot is meghaladja.

A CropLife International 43 országból származó adatai alapján 2022-ben a hasonló gyűjtőrendszerek világszerte átlagosan 62%-os visszagyűjtési arányt értek el, míg az ilyen rendszert működtető 20 európai országában átlagosan 71%-os volt a visszagyűjtési arány. A CropLife Europe célkitűzése, hogy 2025-ig Európa-szerte 75%-ra emelkedjen a visszagyűjtési arány, és hogy az Európai Unió minden tagállamában működjön a növényvédő szerrel szennyezett göngyölegek szakszerű visszagyűjtésére és kezelésére szolgáló dedikált gyűjtőrendszer.

"A hulladékkoncesszió első évében elért 77%-os arány túlszárnyalta a MOHU várakozásait és terveit is; ezzel társaságunk önmaga előtt is magasra tette a lécet, de azon dolgozunk, hogy a rendszer működését tökéletesítve hosszú távon is megtartsuk és tovább javítsuk ezt az eredményt" - értékelte az eredményt Runtág Tivadar, a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. operatív igazgatója. "Szeretnénk még több gazdát megszólítani és újabb gyűjtőpontokat bevonva bővíteni az országos hálózatot, valamint terveinkben szerepel a rendszer kiterjesztése a CSEBER partnerek szakmai közreműködésével az agráriumban keletkező olyan egyéb hulladékanyagokra is, melyek visszagyűjtése, kezelése és hasznosítása egyelőre nem megoldott."

Forrás: MOHU

A MOHU-nak köszönhetően elsőként Magyarországon van lehetőség arra, hogy a visszaváltási díjat azonnal a saját bankszámlára utalja az ügyfél. Ilyen - országos rendszerre kiterjedő -  megoldás máshol nincs Európában. A műanyag palackot, üveget vagy alumíniumdobozt visszaváltó vásárló háromféle módon kaphatja vissza az 50 forintot, miután bedobta az automatába a csomagolást. Egyrészt az üzletben levásárolható utalványként, másrészt felajánlhatja azt jótékonysági célra vagy – az új, magyar fejlesztésű REPont applikációnak köszönhetően  - rögtön átutalhatja azt a saját bankszámlájára.

  • A MOHU által bevezetett REpont rendszer az első olyan, amely országosan biztosítja, hogy a visszaváltási díjat egyenesen a bankszámlára is lehet utalni
  • Immár közel 3000 automatában lehet italcsomagolásokat visszaváltani az országban
  • A visszaváltási rendszer célja, hogy radikálisan lecsökkenjen a műanyagpalackok, alumíniumdobozok, üvegek által okozott környezetszennyezés, és azok minél nagyobb hányadát hasznosítsuk újra
  • A visszaváltássál akár a 90%-os újrahasznosítás is elérhető
  • Az 50 forintos visszaváltási díj motiválja a vásárlót, hogy visszavigye a palackot
  • A visszaváltható csomagolások fokozatosan jelennek meg az üzletek polcain, mert a gyártók június 30-ig haladékot kaptak
  • Tehát a június 30-ig forgalomba hozott, de nem visszaváltható csomagolások még egy ideig biztos ott lesznek a boltok polcain. A boltoknak jeleznie kell, melyik a visszaváltható, és melyik a nem visszaváltható csomagolás
  • Egyre több a visszaváltható csomagolás, immár több mint 1 millió csomagot váltottak vissza a magyar vásárlók, és ez a szám várhatóan egyre gyorsabban nő majd
  • A szabály nagyon egyszerű, ha visszaváltást jelző logó megtalálható a csomagoláson, és az 50 forintot kifizettük a palackért, akkor az visszaváltható.

  

Nemzetközi szinten is egyedülálló fejlesztést vezetett be a MOHU a hazai italcsomagolás-visszaváltási rendszerben, miután május végén elindult és letölthetővé vált a visszaváltási díj azonnali banki átutalását lehetővé tevő REpont applikáció. Az okostelefonra a MOHU honlapjáról egyszerűen letölthető alkalmazásnak köszönhetően a visszaváltó automatákba bedobott palackok után járó visszatérítést közvetlenül a bankszámlánkra is kérhetjük, amire jelenleg csak a magyarországi visszaváltási rendszerben van lehetőség. Ilyen - országos rendszerre kiterjedő -  megoldás máshol nincs Európában.

  

A MOHU irányításával, külső partnerek bevonásával (MA-Coding, Envipco, Tomra, Sensoneo, Alerant, Raiffeisen Bank) fejlesztett alkalmazás számos új kényelmi funkciót kínál a vásárlók számára. A legfontosabb, nemzetközi szinten is jelentős újítást az, hogy az applikáció letöltése, és a rövid regisztrációs folyamat után bankszámlaszámunk megadásával kérhetjük a REpont automatánál az azonnali visszautalást. Ennek előfeltétele a REpont applikáció letöltése és egy egyedi azonosító létrehozása. 

  

Az egyszerű regisztrációs folyamat a személyes alapadatok megadását, majd a kétfaktoros hitelesítést követően a bankszámlaszám rögzítésével zárul. Ezt követően a felhasználó egyedi azonosítót kap, melyet a visszaváltó automatánál beszkennelve a visszaváltási folyamatnak már akár első lépéseként azonosíthatja magát. Az azonosítás után, és a visszaváltási tranzakciót követően az automata kijelzőjén található kifizetés gombra kattintva a visszaváltási díj az Azonnali Fizetési Rendszer szabályainak megfelelően, néhány másodpercen belül megérkezik a bankszámlára. A gyors és kényelmes alkalmazás megfelel a szigorú adatvédelmi biztonsági követelményeknek, a folyamat pedig teljesen papírmentes, ami a környezetet is óvja. 

  

Az alkalmazás egyéb hasznos funkciókkal is bír. A 'helyszínek' funkció megnyitásával helyadataink megosztását követően megtekinthetőek a legközelebbi REpont automaták, a térképen található pontokra kattintva ellenőrizhetjük az üzletek nyitvatartási idejét, címét és az automata által elfogadott italcsomagolások típusát is. Az alkalmazás vonalkód-ellenőrző funkciójának használatával még otthonunkban megbizonyosodhatunk arról, hogy az italcsomagolás visszaváltható-e, mindemellett pedig az applikáció tartalmazza a leggyakrabban ismételt kérdéseket és az erre adott válaszokat is. 

  

A REpont alkalmazás letölthető az App Store-ból és a Google playről. 

  

A bankszámlára utalással együtt így már háromféle módon is kérhetik a visszaváltási díj megtérítését a fogyasztók az automaták előtt: a közvetlen utalás helyett kérhetik az automatából  helyben levásárolható vagy készpénzre válható utalványt, vagy jótékonysági felajánlással a gyermekegészségügy részére adományozhatnak. Kézi visszaváltás esetén a levásárlással vagy a készpénzre váltással kérhetik a visszaváltási díj megtérítését. 

Immár közel 3000 automatában lehet visszaváltani a visszaváltható jelöléssel ellátott műanyag palackokat, üvegeket és alumíniumdobozokat országszerte. Magyarországon a visszaváltási rendszer január óta van jelen, de a boltok polcain fokozatosan jelennek meg a visszaváltható csomagolások, mert a gyártók június 30-ig hozhatnak forgalomba nem visszaváltható italokat. A visszaváltható, nem újrahasználható csomagolásokat a palackon egy 50 forintos logó jelzi. A szabály nagyon egyszerű, ha ez a logó megtalálható a csomagoláson, és az 50 forintot kifizettük a palackért, akkor az visszaváltható. Ugyanakkor egyre több a visszaváltható csomagolás a boltokban, eddig több mint 1 millió csomagolást váltottak vissza a magyar vásárlók, és ez a szám várhatóan egyre gyorsabban fog nőni.

Forrás: MOL Nyrt

A jelenlegi pályakezdők úgy érzik, hogy az iskolapadból kilépve még nincsenek megfelelően felkészülve a munkaerőpiacon való helytállásra, ráadásul rosszul mérik fel, hogy mit várnak el tőlük egy állásinterjún, vagy akár a munka megkezdésekor. Mindeközben a munkáltatók alulértékelik azoknak a tényezőknek a jelentőségét, amelyek miatt vonzóvá válnak a fiatalok számára – derül ki egy új, reprezentatív kutatásból.

1600 munkavállaló megkérdezésével közös, országos kutatásban vizsgálta meg a hazai McDonald’s és a Profession.hu, hogy melyek jelenleg a pályakezdő fiatalok előtt álló legnagyobb kihívások, igazak-e a Z generációval kapcsolatos előítéletek, és miben látják másnak a többihez képest ezt a korcsoportot a munkáltatók. Az eredményeket elsőként a Business Fest konferencián mutatták be.

Máshogy látják a mai pályakezdők lehetőségeit az idősek és a fiatalok

A jelenlegi pályakezdők között sokan úgy érzik, hogy nehezebben találnak munkát (46%) és több elvárással szembesülnek az első munkahelyükön (42%), mint az idősebb generációk. Utóbbiak közel sem érzik úgy, hogy ez így lenne, sőt, szerintük a fiatalok tudatosabban keresnek állást és jobb a fizetésük is, mint nekik volt a saját karrierjük kezdetén. A válaszadók kortól függetlenül egyetértenek abban, hogy a Z generáció tagjai sokkal könnyebben mondanak fel egy állásból, ha nem tetszenek nekik az adottságok, mint az idősebb generációk tagjai.

„A pályakezdők motivációjának megértése érdekében fontos látni, hogy a korábbi generációkhoz képest kitolódott a szülői házból való elköltözés időzítése. Jelenleg Magyarországon átlagosan 27 éves korban költöznek el otthonról a fiatalok, ami sok esetben azt jelenti, hogy az alap megélhetési és így biztonsági szükségletek addig biztosítottak. Tehát ebben az időszakban olyan igények kapnak nagyobb fókuszt, hogy gyűjtsenek valamire, vagy jól érezzék magukat egy munkahelyi közösségben. Ha pedig nem érzik jól magukat, vagy szeretnének tapasztalatot gyűjteni máshol, akkor könnyebben váltanak, hiszen a biztonsági háló lehetőséget ad erre” – mondta el a kutatás eredményeiről Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója.

A mai pályakezdők leginkább valamilyen rövidebb távú cél miatt vállalnak munkát, legtöbben gyűjtenek egy tárgyra, szolgáltatásra (43%), vagy költőpénzt szeretnének (39%). Ezzel szemben az idősebb generációk jelentős többsége a megélhetését biztosította (58%) az első keresetéből. Mindegyik korosztálynál jellemző, hogy az első munkahelyükön ismerősökön, vagy barátokon keresztül helyezkedtek el, de abban is egyetértenek, hogy a legtöbb lehetőséget az állásportálokon lehet megtalálni.

A valóságban nem azt várják egymástól a pályakezdők és a munkáltatók, mint amit gondoltak volna

A kutatás egyik legérdekesebb tanulsága, hogy létezik egy alapvető félreértés a munkavállalók és a munkáltatók között: a fiatalok számára az az egyik legvonzóbb egy munkahelyben, ha ott „jófej” kollégákkal, jó csapatban dolgozhatnak. Ennek a szempontnak a fontosságát – az adatok alapján – a munkaadói oldal ugyanakkor alulbecsüli. Természetesen sokat számít a fiatal generációnak is a jó fizetés és a béren kívüli juttatások, de nem olyan döntő súlyúak, mint azt feltételezik róluk.

Hasonló a helyzet az állásinterjúk kapcsán is, amelyre a legtöbb pályakezdő stresszesen érkezik, mert úgy gondolják, hogy a cégek sok más mellett magabiztosságra (70%), munkatapasztalatra (69%), szakmai felkészültségre (65%) és jó megjelenésre (62%) számítanak tőlük, miközben a másik oldalon ezek helyett sokkal inkább érdeklődő hozzáállást és releváns kérdéseket (62%) várnának az interjúztatók.

„A Z generáció látványosan belépett a munkaerőpiacra és ez azt is magával hozta, hogy a vállalatoknak alapjaiban át kellett gondolniuk a toborzási, kiválasztási és onboarding folyamataikat. Hiszünk abban, hogy nemcsak a saját, hanem a hozzánk érkező fiatalok elvárásait is figyelembe kell vennünk ezek megtervezésekor, miközben érthetően, nyitottan kommunikálunk velük” – mondta el Horváth Andrea, a hazai McDonald's éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. HR igazgatója.

A különböző elvárások a munkakezdésben is jelen vannak: a fiatal pályakezdők úgy gondolják, hogy mindenben meg kell felelniük, de elsősorban szorgalmasnak, megbízhatónak és rugalmasnak kell lenniük, miközben gyorsan beletanulnak a feladataikba és a csapatmunkába. Ezzel szemben a munkáltatók szerint elég, ha megbízhatóak, tudnak csapatban dolgozni és nyitottak.

Kreatívabbnak, de kevésbé megbízhatónak látják a fiatalokat a munkáltatók

A munkaadók úgy látják, hogy az álláskeresés szakaszában sokkal jellemzőbb a 22 éven aluliakra, hogy párhuzamosan több állást is megpályáznak és gyorsabbak a kommunikációban. Amikor pedig az állásinterjúra kerül sor, akkor nyitottabbak, tudatosabbak az elvárásaikban, többet kérdeznek, érdeklődőbbek és kreatívabbak is, mint az idősebb generációk tagjai.

A munkában egyértelműen kreatívabbnak (36%), érdeklődőbbnek (32%) és magabiztosabbnak (26%) írják le a fiatalokat a munkáltatók, de a megbízhatóságban (4%), hosszú távú elköteleződésben (4%) és szorgalomban (9%) már sokkal kevésbé pozitív az általános vélekedésük. Emellett az a tapasztalatuk, hogy jellemzőbb rájuk, hogy nem állnak munkába, hiába fogadták el az állásajánlatot (55%) és nagyobb arányban hagyják ott a munkahelyüket az első hónapokban (58%).

Mi készít fel a munka világára?

A mostani pályakezdők alig több mint fele érzi úgy, hogy a szakiskola, középiskola vagy a felsőfokú oktatásban eltöltött idő után már felkészülten lépnének a munkaerőpiacra, vagy kellőképp tisztában lennének az elvárásokkal. Leginkább a mentális függetlenségüket támogató ismereteket/személyes kompetenciákat, soft skilleket hiányolják: hogyan álljanak ki magukért, hogyan kezeljék a konfliktusokat, hogyan merjenek visszakérdezni vagy hogyan kérjenek segítséget másoktól. Ezt erősíti meg az a tény is, hogy az idősebb munkavállalók leginkább a konfliktuskezelés és a beilleszkedés képességét hiányolják belőlük.

A pályakezdők nehézségeit az ország egyik legtöbb fiatalt foglalkoztató rendszere is látja – ezért indította el 2021-ben a McDonald’s, a United Way Magyarország szakmai támogatásával a Pályakezdők Foglalkoztatásáért elnevezésű programját, melynek célja, hogy az ország kevésbé fejlett régióiban a helyi civil szervezetek segítségével készítse fel a hátrányos helyzetű fiatalokat a munka világára.

Forrás: 

McDonald’s a pályakezdők foglalkoztatásáért program

Profession.hu

Az esztergomi gyártóvállalat ismertette 2023-as pénzügyi eredményeit.

Budapest, 2024. június 12. – A Magyar Suzuki Zrt. 2023-ban több mint 161 ezer autót értékesített, amelyből több mint 156 ezer az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes gyártás 92,9 százalékát exportálták külföldre, ezek az autók a világ 123 országában találtak vevőre. Az esztergomi termelés mennyisége 2022-es évhez képest 24,3 százalékkal, míg a hazai és exportértékesítés árbevétele 33,9 százalékkal növekedett. A Magyar Suzuki 12.167 autóval és 11,3 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2023-as hazai újautó regisztrációs összesítést. Az esztergomi gyártóvállalat mindeközben csaknem 55 millió eurót fordított beruházásokra.

A Magyar Suzuki 2023-as pénzügyi eredményei:

  • összes értékesítésből származó nettó átbevétel: 2.871,3 millió euró
  • belföldi értékesítésből származó nettó árbevétel: 272,6 millió euró
  • exportértékesítésből származó nettó árbevétel: 2.598,6 euró
  • beszerzési alapú beruházás 54,7 millió euró értékben
  • 2022-es évhez képest a hazai és exportértékesítés árbevételét 33,9 százalékkal növelte
  • adózás utáni eredmény 141,7 millió euró, amelyet a vállalat eredménytartalékba helyezett és visszaforgatja beruházásokra.
  • A Magyar Suzuki ezúttal sem fizetett osztalékot.

A gyártás 88,5 százaléka hibrid volt

A Magyar Suzuki tavaly eseménydús és hatékony évet zárt. Az esztergomi üzemben jelenleg két modell, Vitara és S-CROSS készül, az európai piacokra már csak hibrid hajtásrendszerrel.

A Magyar Suzuki 2023-as termelési és értékesítési eredményei:

  • 160.338 db autó gördült le a gyártósorról
  • 161.763 db értékesített autó, ebből 156.213 db autó esztergomi gyártású
  • 148.954 db autó ment a világ 123 országába exportra, ebből magyar gyártású 145.256 db (Vitara 79.851 db, S-CROSS 65.405 db)
  • Magyarországi értékesítés 12.809 db autó, ebből hazai gyártású 10.957 db (4.890 db Vitara, 6.067 db S-CROSS).
  • A gyártás 88,5 százaléka, összesen 141.847 darab hibrid gépjármű volt.

Külföldön továbbra is a Vitara a népszerűbb: a modell az idén megújult, 2024. február 8-án pedig legördült a szalagról a 4 milliomodik magyarországi gyártású Suzuki is, ami egy hibrid Vitara volt. A magyar vásárlók körében azonban az S-CROSS a közkedveltebb: tavaly szeptemberben a modellből elkészült az 500 ezredik  az esztergomi gyártósoron. Hazai elismerését jól mutatja, hogy tavaly az Év Autója versenyen a közönségdíj mellett a szakmai zsűri is elsőként hozta ki 22 márka 39 autója közül. Az Európai Unió 2024. július 7-től egyre több vezetéstámogató rendszer beépítését teszi kötelezővé, a Magyar Suzuki gyártását is befolyásolja: a Vitarák májustól, az S-CROSS-ok pedig júniustól kerülnek forgalomba a jogszabályok által előírt új felszereltséggel.

Változó piaci körülmények

Az Esztergomban készült személyautók mennyisége 24,3 százalékkal növekedett a 2022-es évhez képest, miközben a magyar újautó-piac tovább zsugorodott: 2023 folyamán 107 720 személygépkocsit helyeztek forgalomba az országban, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A Suzuki 12 167 autó regisztrálásával, 11,3 százalékos részesedést ért el a hazai piacon. A 2023-ban forgalomba helyezett Suzukik 51 százaléka, 6157 személyautó került céges és intézményi ügyfelekhez.

Három alapmodell is megújult 2024-re

A nem Esztergomban készülő, de Magyarországon is forgalmazott típusok a márka belföldi összértékesítésének 10,3 százalékát tették ki. Swiftből 894, Ignisből 252, a Swace családi kombiból 86, az elektromos hálózatról is tölthető Across szabadidő-autóból 20 jármű lelt gazdára 2023-ban Magyarországon. A Suzuki márka töretlenül halad előre a vásárlók bizalmának elnyeréséért. Az év első felében megérkezett a Swift negyedik generációja, de megújult az Across és a Swace is.

Életműdíj, egészségcentrum és duális képzés

A Magyar Suzuki továbbra is a Suzuki Motor Corporation egyetlen európai gyártóbázisa. A japán anyavállalat 1991 óta több mint 2 milliárd eurót fektetett be Magyarországon. A Magyar Suzuki több mint három évtizedes munkáját a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) 2024 februárjában befektetői életműdíjjal honorálta. Tavaly júniusban elindult a Suzuki Egészségút program, ami 15 féle magánegészségügyi szolgáltatást nyújt térítésmentesen a Suzuki munkatársainak. A szervezetfejlesztésért és a munkavállalókért tett fejlesztéseket értékelve a Magyar Suzuki tavaly kiérdemelte a Családbarát Munkahely védjegyet. Emellett a Suzuki Oktatási Centrum átadásával tavaly szeptembertől becsatlakozott a duális képzésbe is, így az egyetemi együttműködések és gyakornoki programok mellett a fiatal generációra, a szakképzett munkaerő kitanítására is nagy figyelmet fordít.

A marine üzletág őrzi piacvezető szerepét

A Magyar Suzuki azonban nemcsak autókkal, hanem hajómotorokkal is foglalkozik Magyarországon, illetve a régióban. A marine üzletág 1999 óta forgalmaz hajómotorokat, alkatrészeket és hajós kiegészítőket. Jelenleg a 11 magyarországi értékesítési pont mellett közép-kelet-európai disztribútorként 11 külföldi partnert szolgál ki. A négyütemű hajómotorok szakértőjeként tavaly a hazai piacon összesen 497 hajómotort értékesítettek, amellyel sikerült megőrizni a piacvezető[1] szerepet.

Bővült a hazai motorkerékpár-piac

A motoros üzletág 14 hazai márkakereskedővel dolgozik együtt, amely két robogókereskedéssel egészül ki. A járművek mellett az értékesítési pontok pótalkatrészeket, kenőanyagokat, valamint tartozékokat és motoros kiegészítőket kínálnak az ügyfeleknek. A magyar motorkerékpár-piac 2023-ban 26,1 százalékkal bővült. Suzukiból 372 új kétkerekű került az ügyfelekhez, ami 18,8 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. 5,7 százalékos piaci részesedéssel a negyedik helyet szerezte meg a márkák versenyében Magyarországon. A Magyar Suzuki 13 további ország piacát is ellátja.

Cél a fenntartható gyártás és működés

A Magyar Suzuki nagy lépést tett a fenntartható működés és termelés irányába. 2024 február óta az üzem területén villamosenergiát is termel saját napelempark segítségével. A teljes beruházás két évig tartott és 778 millió forintba került. A vállalat így éves szinten mintegy 270 millió forintot spórol meg és több mint 1700 tonnával csökkenti a közvetett CO2 kibocsátását.

Az idén is folytatódik az esztergomi gyár többmilliárd forintos fejlesztése. A beruházások a technológia és a berendezések fejlesztésre, automatizálásra, illetve dekarbonizációra (pl. hulladékhő hasznosítás) fókuszálnak a lökhárító-, festő- és hegesztőüzemekben.

Forrás: Magyar Suzuki Zrt

Májusban országosan 0,7 százalékkal, a fővárosban pedig 1,4 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak az előző hónaphoz képest - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és az ingatlan.com lakbérindexéből.

Éves összevetésben az országos átlagos lakbérek 10,5 százalékkal, a budapestiek 10,8 százalékkal nőttek. Az országos és a fővárosi drágulásnál nagyobb mértékben, 11,2-14,7 százalékkal emelkedtek éves szinten az átlagos bérleti díjak a dél-dunántúli, valamint az észak- és dél-alföldi régióban - közölte az ingatlan.com szerdán az MTI-vel.
    Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője szerint az albérletek drágulásának oka elsősorban az átlagfizetések jelentős, kétszámjegyű emelkedése, ugyanakkor a jelenlegi bérleti díjak már súrolják a fizetőképesség felső határát. A fővárosban az áprilisi megtorpanás után májusban bekövetkezett drágulásban az is szerepet játszik, hogy a kereslet felélénkült, ilyenkor aktívak azok a bérlők, akik az egyetemisták és főiskolások július végi rohama előtt szeretnék megtalálni a következő otthonukat - tette hozzá.
    Az ingatlan.com adatai szerint a bérbeadók is készülnek az albérletszezonra, a kiadó lakóingatlan-hirdetések száma 40 százalékkal nagyobb a két évvel ezelőttinél. Június elején országosan összesen több mint 14 ezer kiadó lakásból és házból válogathattak a bérlők, a fővárosban több mint 9 ezer lakóingatlan vár bérlőre.
    Az átlagos havi bérleti díj Budapesten 250 ezer forint. Továbbra is a XI. és a XIII. kerületben a legnagyobb a kínálat, ezekben a városrészekben 260 ezer forint az átlagos lakbér.
    A legerősebb albérletpiaccal rendelkező vármegyeszékhelyek, egyben a fontos egyetemvárosok közül Debrecent 230 ezer forintos átlagos havi bérleti díj jellemezte június elején, így az itteni árak már közel vannak a budapestiekhez. A szegedi albérletek 159 ezer, a pécsiek 140 ezer, a győriek 180 ezer forintnál tartottak ekkor, Miskolcon viszont alacsonyabbak az árak, átlagértékük havonta 110 ezer forint volt június elején.

Forrás: MTI.hu, Központi Statisztikai Hivatal (KSH), ingatlan.com

Cikk ajánló

Esztergom Megyei Jogú Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2025. április 30-án, szerdán...

Egy anyák napja apropójából készült országos reprezentatív kutatás szerint tízből hat magyar...

  Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a parkolás a teljes város...

Hirdetés

netfone 2024 11

ELÉRHETŐSÉGEINK

GRAN TV
Székhely: 2500 Esztergom, Perc u. 3.
Stúdió: 2500 Esztergom, Kossuth L. u. 64.
+36 (30) 140-06-03, +36 (36) 898-000
 Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.