Helyi

Megújult a Suzuki Vitara: üzemanyagtakarékos és élvezetes vezetési élmény

Új biztonsági funkciókkal, felszereltséggel és az S-CROSS-okban már népszerűvé vált Suzuki Connect szolgáltatással megújulva érkezik a Suzuki népszerű SUV-ja, a Vitara. Az autentikus külső és dinamikus sziluett az új Vitarának izgalmas külsőt biztosít. A Suzuki hibrid technológiájával felszerelt modell egyszerre nyújt üzemanyagtakarékos és élvezetes vezetési élményt.   

 

A megújult VITARA legfontosabb jellemzői

  • Autentikus SUV-dizájn
  • ALLGRIP SELECT 4x4rendszer
  • Fejlett biztonsági funkciók
  • 9 colos multimédia kijelző
  • Kifinomult belső tér
  • Suzuki Connect szolgáltatás
  • Hatékony hibrid rendszer

Autentikus SUV-dizájn

Az új Vitara egy merész és jellegzetes SUV-modell. Markáns zongorafekete hűtőrács, formás első sárvédők, kúpos fényszórók és felfelé ívelő karosszéria-vonalvezetés jellemzi. A sportos megjelenés egyaránt tökéletes a városi élethez és a szabadtéri kalandokhoz, miközben olyan szabadságérzetet nyújt, amely a természet további felfedezésére inspirál. 

  

Új színek  

A kínálatban öt egyszínű és öt kéttónusú szín kapott helyet. A portfólióban újonnan megjelent egy kiváló minőségű, alacsony kontrasztú kéttónusú szín, a kozmikus fekete színnel kombinált indigókék, valamint az egyszínű titánszürke.

Kéttónusú színek (Kozmikus fekete tetővel)

 

ALLGRIP SELECT 4x4 rendszer

Az új Vitaraban elhelyezett ALLGRIP SELECT segítségével a vezető a középkonzolon található egyszerű nyomó- és forgótárcsával választhat az adott terepre megfelelő öszkerékmeghajtási üzemmódok, az Auto, Sport, Snow vagy Lock lehetőségek közül. Az ikonikus ALLGRIP SELECT 4WD rendszerrel az autó magabiztosan halad nehezebb terepen is.

 

Fejlett biztonsági funkciók

Az új Vitara fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerek széles választékával rendelkezik, amelyek a vezető és az utasok védelmét biztosítják. A 2024-es megújulás során öt fő funkciót frissítettek.  

Kombinált érzékelős vészfékasszisztens II (DSBS II)

Az új kombinált érzékelős vészfékasszisztens II (DSBSII) az előző modellhez képest kibővítette érzékelési területét, így a gépjármű előtt közvetlen vagy átlósan megjelenő tárgyakat, járműveket, motorkerékpárokat és gyalogosokat már korábban észleli.

 

DSBSII Érzékelési folyamat

*A kamerák, érzékelők, DMS-kamera és a közeli infravörös LED-ek képessége korlátozott az akadályok, sávok, közlekedési táblák és a járművezető észlelésében. Kérjük, ne hagyatkozzon kizárólag ezekre a rendszerekre! Mindig vezessen biztonságosan! Az ajánlott jármű-jármű távolság a jármű sebességétől függően változik.

 

Vezetőfelügyeleti rendszer (DMS)

A Vezetőfelügyeleti rendszer (DMS) a műszerfalra szerelt kamerával figyeli a vezető szemét és arcát. Ha azt érzékeli, hogy a vezető álmos, elalszik vagy elfordul az útról, figyelmeztető hangjelzést ad, valamint figyelmeztető üzenetet jelenít meg az információs kijelzőn.

 

Adaptív tempomat (ACC)

Az adaptív tempomat segít mérsékelni a hosszú, monoton vezetés okozta fáradtságot. Forgalomban a rendszer milliméterhullámú radarral és egy monokuláris kamerával méri a távolságot az előtte haladóhoz képest és szükség szerint gyorsítja vagy lassítja a járművet a beállított távolság megtartása érdekében. Amennyiben nincs az autó előtt másik jármű, a rendszer fenntartja az addig elért sebességet.

Az adaptív tempomat a közlekedési táblákat felismerő rendszerrel is összekapcsolódik, hogy segítsen betartani a járművezetőknek a sebességkorlátozásokat. 

 

Sávtartó asszisztens (LKA)

Az adaptív sebességtartó automatika aktiválásakor a Sávtartó asszisztens segít megtartani a járművet az útszakasz közepén. Ha a sávjelzések nem egyértelműek, a rendszer az előző jármű haladási pályájáról észlelt információkat használja fel. 

 

Forgalmi jelzések felismerése (TSR) / sebességkorlátozó

A forgalmi jelzéseket felismerő funkció a monokuláris kamera által felismert közlekedési táblákat jeleníti meg a belső kijelzőn. A közlekedési táblán feltüntetett sebességkorlátozás túllépése esetén a sebességkorlátozás ikonja villog, illetve, ha ez az állapot továbbra is fennáll, hangjelzés hallható.

A TSR funkció a jármű sebességét a vezető által beállított értékre korlátozza. A rendszer alkalmas arra is, hogy a sofőr közlekedési táblák felismerése funkcióval együtt használva a sebességet a kiírt sebességkorlátozásra limitálja.

Az alábbiakban felsorolt biztonsági funkciókkal a megújult Vitara modell megfelel az Általános Biztonsági Szabályzatnak (GSR2), így segítve az ügyfelek biztonságát.

- Visszatartó rendszer frontális ütközés esetén

- Oszlop teszt /oldalsó ütközés elleni védelem

- Üzemanyagrendszer integritása és elektromos hajtás hátulról történő ütközés esetén

- Fejlett vészfékrendszer

- Tolatási mozgásérzékelő

- Vészhelyzeti sávtartó rendszer

- Kiberbiztonság és kiberbiztonsági irányítási rendszer

- Intelligens sebességasszisztens

- Indításgátló alkoholszonda

- A járművezető álmosságára és figyelmére figyelmeztető rendszer

- Eseményadat-felvevő

- Szoftverfrissítés

 

9- hüvelykes multimédia kijelző

Az új 9 colos multimédia kijelző lehetővé teszi a járművezető számára, hogy a vezérlőbeállításokat és a működéshez szükséges információkat könnyedén megerősítse. A rendszer USB-n és Wi-Fi®-n keresztül támogatja az okostelefon-csatlakozást is, így az Apple CarPlay és az Android Auto™ segítségével számos alkalmazás elérhető.

 

Kifinomult belső tér

Az új Vitara utasterének minőségi és stílusos elemei esztétikus kiegészítői a vezetési élményt szolgálják. Panoráma napfénytetővel egyaránt rendelhető, amely szélesre nyitható felülettel biztosítja a friss levegőn utazás élményét. Minden utas számára rendelkezésre állnak a különböző tárolórekeszek, amelyek kényelmesebbé teszik az utazást.

.

Suzuki CONNECT

A Suzuki CONNECT egy okostelefonos alkalmazás és szolgáltatáscsomag, amely lehetővé teszi, hogy a járművezetők távolról is figyelemmel kísérhessék autójukat. A Suzuki Connect összekapcsolható a multimédia kijelzővel, amelyen a rendszerüzenetek így megjeleníthetők.

Hatféle szolgáltatás és kényelmi funkció érhető el:

- Állapotértesítés

- Parkoló autó kereső

- Vezetési előzmények

- Geofencing és kijárási tilalom figyelmeztetés

- Biztonsági értesítés

- Figyelmeztető fényjelzés

- Időszakos karbantartás/visszahívás értesítése hamarosan elérhető

 

1.5 DUALJET motor, kompakt hibrid rendszerrel párosítva  

Az 1.5 DUALJET motor kettős befecskendező rendszert használ, amely hozzájárul a termikus hatékonyság növeléséhez. A motor úgy ér el magas üzemanyag hatékonyságot, hogy közben alacsony marad a károsanyag-kibocsátás, emellett kiváló nyomatékleadást ér el a teljes fordulatszám-tartományban a sima, erőteljes gyorsulás érdekében. A kompakt hibrid rendszer egy motorgenerátor egységből (MGU), egy 140 V-os lítium-ionos tápegységből és egy 6 fokozatú automatikus sebességváltóból (AGS) áll. Az MGU nemcsak a tisztán elektromos hajtáshoz biztosít energiát, hanem a sebességváltások során is beavatkozik, ami egyenletesebb gyorsulást eredményez. Az MGU lassítás során a mozgási energiát az akkumulátorok töltéséhez használja fel a megfelelő teljesítmény fenntartásához.

1.4 BOOSTER JET motor 48 SHVS lágy hibrid rendszerrel párosítva 

Az új Vitara 1.4 BOOSTER motorral és 48V SHVS lágy hibrid rendszerrel egyaránt elérhető. A motor közvetlen üzemanyag befecskendezéssel éri el a magas üzemanyag-hatékonyságot a jó teljesítmény elérése mellett.  Az alacsony fordulatszámú nyomaték növelését intercooler turbófeltöltővel biztosítja. Az SHVS lágyhibrid rendszer integrált indítógenerátort (ISG) és kiváló töltési és áramellátási teljesítményű, nagy hatékonyságú 48V-os lítium-ionos tápegységet alkalmaz. Az ISG a motor gyors és csendes újraindítása mellett villanymotoros támogatást biztosít az üzemanyag-takarékos gyorsításhoz, amely mellett lassításkor áramot termel az akkumulátorok töltéséhez.

Mély fájdalommal és megrendüléssel közöljük, hogy 2024. március 28-án, életének 54. évében elhunyt televíziónk társ alapítója, főszerkesztője és jótevője.

 

Sokuk talán a rendvédelmi munka népszerűsítésének egyik legnagyobb személyeként, vagy a Vitézi és Lovagi Rend fáradhatatlan tagjaként ismerhetik.

Korábbi írásában az alábbiak szerint jellemzte eddigi munkásságát:
"Esztergomban, „Ősi Kanyargó Dunánk Ékkövében”, nagy költőnk Babits Mihály szavaival élve a „Magyar Firenzében” születtem 1970-ben.
A rossz elleni küzdelem, az erőszak, a jogtiprás és az igazságtalanság elleni harc kiskoromtól része a magatartásomnak, s ahogy nőttem, a történelmen és jelenen keresztül próbáltam szembesülni a valóság arcával.
A magyarok történetében két fontos személyiséggel teljes mértékben azonosultam: a keresztény Magyarországot megalapító Szent István Királlyal és az igazságos Mátyás királlyal.
A méltóságteljes és szépséges történelmi városom szülötteként először egyházi méltóságok aláírásait, üdvözleteit és fényképeit gyűjtöttem, majd a pápalátogatás előtt összeállítottam egy parányi kiadványt Esztergom templomainak és kápolnáinak rövid története címmel.
Az ősi Lengyel- Magyar barátság szellemében lefordíttattam lengyelre, elküldtem a pápának, mire a Vatikánból egy rózsafüzér kíséretében érkezett a köszönőlevél.
Úgy érzem, hogy az egyház és a rendőrség feladatában van egy jól érezhető párhuzam. Az egyház lélekben, hittel és a szeretet hirdetésével, a rendőrség pedig a törvény eszközeivel küzd a rossz ellen.

Születésemtől fogva elítélem a bűnt és az erőszakot. Sosem azonosultam azokkal, akik férfiúi mivoltukat telefonfülkék rongálásával, idősek és terhesek petárdákkal való ijesztgetésével, nők megerőszakolásával fitogtatták.
Szerintem az ilyen és ehhez hasonló magatartás ellen fellépő rendőrök több tiszteletet és megbecsülést érdemelnek, mint amennyit kapnak. Ez késztetett arra húsz évvel ezelőtt, hogy elkezdjem gyűjteni a világ rendőri, csendőri, seriffi szimbólumait azzal, hogy a kapott relikviákból tiszteletükre Magyarország első fővárosában, a Szent István király alapította Esztergomban létrehozzak egy Nemzetközi Rendvédelmi Magánmúzeumot.

Felkértem több száz rendőri szervet a világból, hogy küldjenek nekem olyan emléktárgyakat – karjelzéseket, sapkákat, egyenruhákat, jelvényeket –, amelyek méltón képviselik a munkájukat és az adott ország hagyományait. Először az európai államokba, a Dán Királyságba, Ausztriába küldtem leveleket, s legnagyobb meglepetésére a postás rövid idő elteltével hozta a választ, mi több, a dánok afelől érdeklődtek, hogy milyen nyelven, angolul, németül vagy spanyolul küldjenek-e magukról információt.

Jelenleg a világ több mint 127 országából, 1350 karjelzés, 265 jelvény, 48 egyenruha, 92 tiszti sapka és számtalan hazai és nemzetközi elismerés, kitüntetés alkotja a közbiztonság védelmére felhívó kollekciómat.

Tanulmányaim:

    • Esztergomban születtem
    • Általános iskolai tanulmányaimat a Petőfi Sándor Általános Iskolában folytattam
    • A Szent István Gimnáziumban érettségiztem
    • Vitéz János Római Katolikus Tanítóképző Főiskola - Szociálpedagógus
    • Nyugat-Magyarországi Egyetem - Európa menedzsment, Egyetemi Európa tanulmányok szakértő
    • Pécsi Tudományegyetem - Pedagógia szakos bölcsész és tanár
    • Apor Vilmos Katolikus Főiskola - Ember-, erkölcs- és vallásismeret szakirányú szakos pedagógus
    • Selye János Egyetem Tanárképző Kar - PaedDr.
    • Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem, Közép-európai Tanulmányok Kar - PhD."

 Sajnos a hihetetlenül sokszínű állandó kiállítás terve Esztergom Városának és egyéb vállalkozások érdektelensége miatt ezidáig nem jött létre.

 

 

Isten veled, Laci!

 

 

 

A mai napon, Bordeauxban debütál a Suzuki Swift negyedik generációja. A teljesen új modell elődeinek örökségére építve a kényelmet, a hatékonyságot és a biztonságot előtérbe helyezve született meg. A 1,2 literes motorral és 12V SHVS lágy hibrid rendszerrel szerelt széria biztonsági funkciói, illetve külső és belső dizájnja is megújultak. A 169 országban elérhető, számos díjat elnyert Swiftből, több mint 9 millió darabot értékesítettek 2004-es megjelenése óta.

Feltűnően új külső és belső dizájn

Az új Swift elődjei jellegzetes, a vásárlók által megszokott és megszeretett megjelenését megtartva jelentősen átalakult.

Külső megjelenés

Az új Swift zongorafekete hűtőrácsával és lekerekített vállvonalakban végződő, L-alakú, jellegzetes lámpáival magabiztosságot és kalandvágyat sugároz, a hatást tovább fokozzák a szélesített sárvédők. Az új modell profilját erőteljes kontúrok és a tető lebegő kialakítása szabják energikusan könnyedre. A háromdimenziós hátsó kombinált lámpák és a széles hátsó lökhárító stabil, mégis játékos megjelenést kölcsönöznek számára.

Gyöngyház és gyöngymetál karosszériaszínek

Az új Swift 13 féle színkonstrukcióban elérhető: kilenc egyszínű és négy kéttónusú változatban, köztük zafírkék gyöngyház és gyöngysárga metál. Az új zafírkék gyöngyház , a lángvörös gyöngymetál és a gyöngysárga metál fényezések élénk, cukorkaszerű színárnyalatai a Suzuki egy új fényezési korszakának szimbólumai. Mindhárom színváltozat háromrétegű bevonatból áll, ami gazdag textúrát és rendkívül telített árnyalatokat eredményez.

*Cukorfény

A cukorfényű festék egy háromrétegű bevonatfesték, ahol egy ezüst alaplakkra egy átlátszó színt festenek, majd ezt követi egy átlátszó bevonat. A végeredmény egy olyan élénk és mély fényű szín, mint egy cukorkáé. Az új Zafírkék gyöngyház, a Lángvörös gyöngymetál és a Gyöngysárga metál cukorcsillogású színek.

Belső dizájn 

Az új Swift tágas és ergonomikus funkciókkal felszerelt, kényelmes utastérrel fokozza a vezetési élményt, a központi kijelző és kezelőszervei finoman a vezető felé döntve garantálják a könnyű kezelhetőséget.

A kéttónusú fekete – világosszürke lekerekített műszerfal és első ajtók szatén bevonatú díszítése, sötétezüst hangsúlyaival dinamikus és sportos megjelenést kölcsönöz az utastérnek.

9 colos multimédia kijelző

A 9 hüvelykes HD-kapacitív érintőképernyő gyors és pontos választ ad. Rendelkezik okostelefon-kapcsolattal mind az Apple CarPlay®, mind az Android Auto™ számára Wi-Fi-n és USB-n keresztül, hangfelismeréssel, Bluetooth® zenelejátszással, és a jármű állapotáról szóló információkat is megjeleníti.

 A GL és GL+ felszereltségek digitális vezérlőpanellel ellátott manuális klímaberendezéssel rendelkeznek. A GLX fokozat emellett automatikus hőmérséklet-szabályozási funkcióval is rendelkezik.

Fejlett biztonsági funkciók

Kombinált érzékelős vészfékasszisztens II (DSBS II)

A milliméterhullámú radar és a monokuláris kamera a jármű előtt haladó járművek, kerékpárok és gyalogosok észlelésére szolgál, és segít a frontális, átlós és oldalirányú ütközések mérséklésében. A vezető hang- és vizuális figyelmeztetés is kap, amennyiben ütközés veszélye áll fenn. Ha a vezető nem fékez kellően erősen, automatikusan bekapcsol a fékasszisztens a jármű megfelelő mértékű lassítása érdekében. Ha nő az ütközés valószínűsége, a rendszer automatikusan fékez, hogy csökkentse az ütközés erejét, mérsékelje a károkat.

Sávtartó asszisztens (LKA)

Az adaptív sebességtartó automatika aktiválásakor az LKA segít a vezetőnek megtartani a jármű helyzetét a sáv közepén. Ezenkívül, ha azt érzékeli, hogy egy szomszédos jármű vagy építmény, például egy ideiglenes útépítési akadály vagy más akadály túl közel van a haladó járműhöz, kormányzássegítséget nyújt a vezetőnek a biztonságos távolság megtartásához.

Vezetőfelügyeleti rendszer (DMS)

A műszerfalba épített kamera figyeli a vezető szemét és arcát. Ha a rendszer azt észleli, hogy a vezető álmos, elalszik, vagy leveszi a szemét az útról, figyelmeztető hangjelzést ad, és -üzenetet jelenít meg az információs kijelzőn.

Egyéb technológiai jellemzők:

- Sávelhagyás figyelmeztetés (LDP)

- Adaptív tempómat (ACC)

- Forgalmi jelzések felismerése (TSR), holttérfigyelés (BMS)

- Hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (RTCA)

- eCall

Új 1,2 literes motor 12V-os SHVS lágy hibrid rendszerrel
Az újonnan kifejlesztett Z12E 1,2 literes, 3 hengeres benzinmotor az új Swiftben akár 40%-os (RON95) hőhatékonyságot is elérhet, ami optimálisabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. További jellemzői közé tartozik a súlycsökkentés, az alacsony fordulatszámon magasabb nyomatékkal kombinált csökkentett károsanyag-kibocsátás, a jobb reakciókészség és általános teljesítmény biztosítása érdekében.

A motor főbb műszaki adatai

 

Az új Swift Z12E

A jelenlegi K12D

Hengerek száma

3

4

Lökettérfogat (cm3)

1,197

1,197

Sűrítési arány

13.9

13

Max. teljesítmény kW/rpm

60.9 /5,700

61/6,000

Max. forgatónyomaték N・ m/rpm

111.8 /4,500

107/2,800

Furat

74.0

73.0

Löket

92.8

71.5

WLTP CO2 kibocsátás (2WD MT) g/km

98-99

106 - 107

A korábbi K12D motorhoz képest optimálisabb üzemanyag-hatékonyság érhető el, az alábbiak segítségével:

1. A hengerek turbulenciájának finomhangolása a gyorsabb égés érdekében.

2. Egy közbenső zárómechanizmus alkalmazása a VVT szívócsőbeömlőn.

3. Az EGR-szelep áramlási sebességének növelése.

4. Inga-feszítő mechanizmus alkalmazása és elektromos vízszivattyú használata.

A részecskeszám (PN) kibocsátás is csökkent a nagyobb sűrítési arányoknál fellépő nem teljes égés visszaszorításának köszönhetően, valamint nagy porozitású háromutas katalizátor és egy úgynevezett GPF (gasoline particulate filter) benzin részecskeszűrő alkalmazásával.

12V lítium-ion akkumulátor

ISG

Az új Swiftben a motor a 12V-os SHVS lágy hibrid rendszerrel párosul, ami tovább javítja a környezeti teljesítményt. Az SHVS lágy hibrid rendszer a lassítás során keletkező mozgási energiát átalakítja és a lítium-ion akkumulátorban tárolja, az ISG (Integrált indítógenerátor) pedig gyorsításkor segíti a motort a nagyobb üzemanyag-hatékonyság 

érdekében.

Max. motor teljesítmény 

2.3 kW 

Max. motor nyomaték 

60N·m 

Átvitel

Az 5 fokozatú kézi sebességváltó áttételezése kifejezetten az új motorhoz és hajtáslánchoz lett igazítva a magas üzemanyag-hatékonyság és teljesítményleadás érdekében. A szinkronizátor kapacitását és a váltókar áttételét a szükséges kapcsolási erő csökkentése érdekében optimalizálták, a konvergens váltóhelyzet-szabályozó rugóerejét pedig a sima és könnyű váltás érdekében finomították.

Az automata sebességváltós modellek az új motorhoz illeszkedő, újonnan kifejlesztett és nagy hatékonyságú CVT váltót alkalmaznak. A nyomatékváltó alacsonyabb merevségűvé tett lengéscsillapítót használ, amely hatékonyan elnyeli a motor rotációs ingadozásait, ezáltal javítja az NVH-teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot.

 

Első és hátsó felfüggesztés

Első felfüggesztés

Elöl a stabilizátorrúd átmérőjét megnövelték a rugóállandó növelése érdekében, a csukló átmérőjét pedig az erőátvitel hatékonyságának növelése érdekében. Ezenkívül a stabilizátorok rögzítéseihez teflon™ lemezeket adtak, hogy a rezgés közbeni súrlódás csökkentése révén növeljék a gördülési merevséget. Mindezek a fejlesztések megkönnyítik a kanyarodást és jobb kezelhetőséget, stabilitást biztosítanak. Hátul megnövelték a felfüggesztés löketét, hogy a hátsó kerekek jobban le tudják követni az útfelületet (csak a 2WD modelleknél).

*A teflon a The Chemours Company védjegye.

Hátsó felfüggesztés

 

Vezetési teljesítmény

A harmadik generációs Swifthez képest a vezetési teljesítmény tovább fokozódott:

1. Könnyedség az új Z12E motor, az ISG asszisztens és az 1000 kg alatti saját tömeg kombinációjával.

2. A tapadási teljesítmény javulása a kanyarodás közbeni gördülési térfogat csökkentése révén.

3. Természetes kormányérzet a gördülési reakció késleltetési idő csökkentése által.

ALLGRIP AUTO

Az ALLGRIP AUTO automatikus összkerékhajtási rendszer akkor kapcsol be, amikor az első kerekek tapadása csökken. Ha az első kerekek megcsúszását észleli a rendszer, a visco – kuplung bekapcsol és átteszi a nyomatékot a hátsó kerekekre, így plusz tapadást biztosít a havas utakon vagy más csúszós felületeken történő vezetéskor.

 

Elsőosztályú aerodinamikai teljesítmény

A tényleges vezetési körülményeket reprodukáló szélcsatornában végzett tesztek igazolják, hogy az új Swift elsőrangú aerodinamikai teljesítményt nyújt.

  • Első lökhárító: sima, díszítésektől és díszítőelemektől mentes aerodinamikai forma.
  • Újratervezett első légterelők: az első gumiabroncsok körüli légáramlás optimalizálása érdekében.
  • Oldalsó alsó légterelők: fokozzák a légáramlást a padló alatt és a hátsó gumiabroncsok körül.
  • Hátsó ajtó oldalsó spoiler: tovább csökkenti az aerodinamikai légellenállást.
  • Tetővég-spoiler: csökkenti az aerodinamikai légellenállást és optimális teljesítményt biztosít.
  • C-oszlop díszléc: az aerodinamikai légellenállás csökkentésére optimalizált.
  • Alufelni: a kerekek körüli légáramlást optimalizálták a légellenállás csökkentése érdekében.

Kapcsolt szolgáltatások nyújtotta kényelem

A SUZUKI CONNECT szolgáltatás a jármű adatkommunikációs modulját (DCM) használja, hogy valós időben összekapcsolja a felhasználókat a járművükkel, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy kényelmi funkciókat használjanak a SUZUKI CONNECT okostelefon-app segítségével. Sőt, egyes SUZUKI CONNECT funkciók, már az új Swift utasterében található 9 colos kijelzőn is elérhetők.

 

Főbb funkciók: 

- Állapotértesítés

- Parkoló autó kereső

- Vezetési előzmények

- Geofencing és kijárási tilalom figyelmeztetés

- Biztonsági értesítés

- Figyelmeztető fényjelzés

- Időszakos karbantartás / visszahívás értesítés

 

A Swift legfontosabb mérföldkövei

Év, hónap

Esemény

2002. szeptember

Concept S bemutató a Párizsi Autószalonon

2003. augusztus

Az S2 koncepció bemutatkozik a Frankfurti Autószalonon

2004. szeptember

A prototípus modell debütál a Párizsi Autószalonon

2005. február

Az 1. generációs Swift gyártása megkezdődik a Magyar Suzukinál (Magyarország, Esztergom) a nemzetközi piacra

2005. március

Az első generációs Swift bemutatása a Genfi Autószalonon

2005. május

A Swift 1. generációjának gyártása megkezdődik a Maruti Suzukinál (India)

2005. június

Az 1. generációs Swift gyártása megkezdődik a Chandan Suzuki Automobile-nál (Kína)

2006. júinus

Az 1. generációs Swift Sport gyártása megkezdődik a Magyar Suzukinál (Magyarország, Esztergom)

2007. március

Az első generációs Swift Sport bemutatása a Párizsi Autószalonon

2007. március

A Swift Sport rally kupamodell debütál a Genfi Autószalonon

2008. május

A széria eléri az 1 millió darabos gyártási darabszámot világszerte

2010. június

Megkezdődik a Swift 2. generációjának gyártása a Magyar Suzukinál (Magyarország, Esztergom)

2010. augusztus

A modell 5 csillagot kap az Euro NCAP-ban

2010. szeptember

A Swift 2. generációjának bemutatása a Párizsi Autószalonon

2010. november

A Swift "Az év autója 2011" díjat kap az RJC-től

2010. december

A széria eléri a 2 millió darabos összesített gyártási darabszámot világszerte

2011. január

A széria eléri a 2 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte

2011. július

A Swift 2. generációjának gyártása megkezdődött a Maruti Suzuki (India) üzemében

2011. szeptember

A Swift Sport 2. generációjának bemutatása a Frankfurti Autószalonon

2011. október

Megkezdődött a Swift Sport 2. generációjának gyártása a Magyar Suzukinál (Magyarország, Esztergom)

2012. március

A Swift 2. generációjának gyártása megkezdődött a Suzuki Motor Thailandnál

2013. január

A széria eléri a 3 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte

2013. június

Megkezdődik az 5 ajtós Swift Sport 2. generációjának gyártása a Magyar Suzukinál (Magyarország, Esztergom)

2014. augusztus

A széria eléri a 4 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte

2017. március

A Swift 3. generációjának bemutatása a Genfi Autószalonon

2017. április

A széria eléri az 5 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte

2017. szeptember

A Swift Sport 3. generációjának bemutatója a Frankfurti Autószalonon

2017. november

Megkezdődik a Swift Sport 3. generációjának gyártása a Sagara gyárban (Japán)

2017. november

A széria elnyeri az "Az év Autója 2018" díjat az RJC-től.

2018. január

A modell "Az év autója” díjat kap Izlandon

2018. február

A Swift 3. generációjának gyártása megkezdődik a Maruti Suzuki (India) és a Suzuki Motor Thailand üzemekben.

2018. március

A széria 3. helyezést ért el a „2018 World Urban Car” versenyen.

2018. február

A széria eléri a 6 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte

2018. december

A modell „Az év autója” díjat kap Indiában.

2019. október

A széria eléri a 7 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte

2021. december

A széria eléri a 8 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte

2022. szeptember

A 3. generációs Swift gyártása megkezdődik a Toyota Tsusho Manufacturing Ghana gyárban

2023. október

A széria eléri a 9 millió darabos összesített értékesítési darabszámot világszerte

2023. december

A Swift 4. generációja világszerte debütál

2023. december

A Swift 4. generációjának gyártása megkezdődik a Sagara üzemben (Japán)

 

MŰSZAKI ADATOK

Ajtók száma

5

Üzemanyag

Benzin

Motor

1.2 DUALJET + Lágy hibrid

Meghajtás

2WD

4WD

MÉRETEK

Hosszúság (mm)

3845

Szélesség (mm)

1735

Magasság (mm)

1495

1520

Tengelytávolság (mm)

2450

Nyomtáv (mm)

Elöl

175/ 5R15

1530

1525

185/ 55R16

1520

1515

Hátul

175 / 65R15

1530

1535

185 / 65R16

1,520 (dobfékkel), 1,525 (tárcsafékkel)

1525

A legkisebb fordulókör sugara*4

4,8

Szabad hasmagasság (mm)

115

140

KAPACITÁS

Ülések száma (fő)

5

Üzemanyagtartály befogadóképessége (liter)

37

Csomagtér befogadóképesség*4

Maximális kapacitás

980

Hátsó üléstámla lehajtva (VDA módszer)*5 - defektjavító szett

589

Hátsó üléstámla felhajtva (VDA módszer)*5 - defektjavító szett

265

MOTOR

Típus

Z12E

Hengerek száma

3

Szelepek száma

12

Lökettérfogat (cm3)

1,197

Furat x löket (mm)

74.0 x 92.8

Sűrítési arány

13.9

Max. teljesítmény (kW / fordulat / perc) 

60.9 / 5,700

Max. nyomaték (Nm / fordulat / perc)

111.8 / 4,500

Befecskendezés

Többpontos befecskendezés

Lágy hibrid

 

Típus

 

Max. teljesítmény (kW / fordulat/perc)

 

SEBESSÉGVÁLTÓ

Típus

5MT

CVT

5MT

Áttételezés

I.

3.545

2.500~0.392

3.545

 

II.

1.905

1.905

 

III.

1.240

1.240

 

IV.

0.906

0.914

 

V.

0.697

0.718

 

Hátramenet

3.273

2.895

3.273

Végáttétel

 

4.294

5.643

4.389

FELÉPÍTMÉNY

Kormánymű

Fogasléces

Fékek

Elöl

Hűtött tárcsafék

Hátul

Dobfék (GL, GL+), Tárcsafék (GLX)

Futómű

Elöl

MacPherson rugóstag tekercsrugóval

Hátul

Torziós futómű tekercsrugóval

Abroncsméret

 

175/65R15, 185/55R16

TÖMEG

Saját tömeg (minimum-maximum) (kg)

919-949

957-984

995-1037

Megengedett össztömeg (kg)

1,365

1,389

1,441

TELJESÍTMÉNY

Végsebesség (km / h)

 

165

170

160

0-100 km / h (mp)

 

12.5

11.9

13.6

KÖRNYEZETVÉDELMI TELJESÍTMÉNY

Környezetvédelmi szabvány

Euro6e

Üzemanyagfogyasztás (WLTP)*6

Városi (liter / 100km)

4.6-4.6

5.0-5.1

5.0-5.1

Országúti (liter / 100km)

4.0-4.1

4.2-4.3

4.5-4.5

Kombinált (liter / 100km)

3.8-3.9

4.0-4.1

4.3-4.3

CO2 kibocsátás (WLTP)*6

Városi (liter / 100km)

5.0-5.0

5.4-5.4

5.5-5.6

Országúti (liter / 100km)

4.4-4.4

4.7-4.7

4.9-4.9

Kombinált (liter / 100km)

98-99

105-107

110-111

               

*4: A gyártó által mért adat.

*5: A VDA (Német Autóipari Szövetség) mérési módszere alapján.

*6: Az üzemanyag-fogyasztásra és szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó értékek a Könnyűgépjárművekre vonatkozó világszinten harmonizált vizsgálati eljárás

(Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, WLTP) szerint kerültek meghatározásra, amelyek közelebb állnak a valós környezetben mérhető értékekhez.

 

Forrás: Magyar Suzuki Zrt.

 

Első információnk szerint négyen meghaltak, 10-en megsérültek, amikor a raliversenyen egy gépjármű  eddig tisztázatlan okok miatt az útról lesodródott és a szabálytalanul nézelődők közé csapódott Lábatlan és Bajót között.

A helyszínre a mentők nagy erőkkel kivonultak, 4 mentőhelikopterrel és mentőgépjárművekkel. A helyszínen a sérültek ellátását követően a tatabányai Szent Borbála Kórházba és az esztergomi Vaszary Kolos Kórházba szállították a sérülteket. A sebesültek között egy gyereket is kórházba kellett szállítani gyermekmentővel. Sajnos a sérültek között négy embernek már nem tudták megmenteni az életét.

 

A helyszínen készült felvételeket itt tekinthetik meg.

 

Az elmúlt év gazdasági eseményeit elemző és az előttünk álló időszak várható jelenségeit bemutató évnyitót tartott vármegyénk kereskedelmi és iparkamarája az esztergomi Szent Adalbert Központban március 19-én, kedden. A rendezvényen előadást tartott Lantos Csaba, energiaügyi miniszter, Izsépy Tamás, a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. üzletágvezetője és Czunyiné Dr. Bertalan Judit, az Északnyugat-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos.

 

Az eseményen részt vett Dr. Kancz Csaba, Komárom-Esztergom vármegye főispánja, valamint Erős Gábor, Esztergom térségének országgyűlési képviselője.

Hernádi Ádám, Esztergom Megyei Jogú Város polgármestere úgy vélte, vármegyénk szerencsés gazdasági helyzetben van, de ehhez sokak kitartó és következetes munkája járult hozzá. Esztergom ipari és gazdasági szempontból rendben van, most az infrastrukturális fejlesztések, a meglévő dolgok megóvása került előtérbe, mint például a gát építése.

Popovics György, a vármegyei közgyűlés elnöke elmondta, a TOP pályázatok forráslehívásában vármegyénk lakosságarányosan dobogós helyen szerepel. A 2023-ban véget ért TOP pályázatokban a pótlólag megítélt támogatásokkal együtt, Tatabányát is ideszámítva összesen közel 62 milliárd forintnyi támogatás érkezett a vármegyébe. Az összegből 242 fejlesztés valósult meg, a források 67 százalékát a kistelepülések kapták. Kiemelte, hogy vármegyénk a hazai iparban központi szerepet tölt be. Megjegyezte, hogy vármegyénkben 8,2%-kal bővült az ipari termelés 2023 az első három negyedévében az előző időszakéhoz képest, miközben országosan 4,8%-kal csökkent. Nálunk csak Budapest, Pest és Győr-Moson-Sopron vármegye ipari teljesítménye volt nagyobb – tette hozzá.

A KEMKIK elnöke köszöntőjében kiemelte, hogy bár Komárom-Esztergom vármegye területét tekintve a legkisebb az országban, de az egy főre jutó GDP-t figyelembe véve évek óta dobogós helyen szerepelünk. „A pezsgő gazdasági élet számunkra nem engedi meg, hogy kényelmesen hátradőljünk, Kamaránknak mindig reagálni kell a változó igényekre, mindent megtenni azért, hogy a vállalkozások kedvező üzleti környezetben érezhessék magukat és az információk időben eljuthassanak az érintettekhez” – mondta Dr. Szerencsés László. A KEMKIK munkájának egyik sarokköve a szakképzés támogatása, a pályaválasztástól, a tanulószerződések megkötésétől a mesterképzésig, a felkészült oktatók biztosításáig. A kamara részt vett az MKIK által koordinált javaslattételi munkában is, mely a munkába járási költségtérítés emelését, a kötelező munka-alkalmassági orvosi vizsgálat megszüntetését, a kisvállalati adó szabályainak egyszerűsítését, vagy a vállalkozások adminisztrációs terheinek csökkentését eredményezte – ismertette az elnök. Dr. Szerencsés László szólt arról is, hogy a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara támogatásával egy megújuló vállalkozásfejlesztési projekten dolgoznak, hogy vármegyénk különböző részeire tudják elvinni szolgáltatásaikat.

Lantos Csaba energiaügyi miniszter előadásában Magyarország energiabiztonságának helyzetképét, a közeljövőben megvalósuló energetikai-, zöldenergetikai programokat ismertette. Elmondta, hogy ma 6 gigawattnyi napelem működik az országban, ezek teljes kapacitáson az ország összes energiaigényét képesek lennének kielégíteni és 2023-ra 12 gigawatt teljesítménnyel számolnak. A napelemes termelés egyenetlenségeinek kisimítására a közeljövőben három korszerű, nagy teljesítményű gázturbinát állítanak üzembe, valamint növelik a szélerőművek számát.

Izsépy Tamás, a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. üzletágvezetője grafikonokkal mutatta be Komárom-Esztergom vármegye gazdasági életének különböző területeit a munkanélküliségtől a beruházások növekedésének üteméig.

Czunyiné Dr. Bertalan Judit, az Északnyugat-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos elmondta, sokkal több erőfeszítést kíván az élbolyban maradás, mint a dobogós helyek megszerzése, a gazdasági növekedés érdekében ezért szoros együttműködésre van szükség a döntéshozók és a kamarák között.

 

Forrás/fotó: dorogimedence.hu

 

Cikk ajánló

Az Esztergomi Járásbíróság büntetővégzést hozott azzal a férfival szemben, aki egy esztergomi...

A vádirat szerint a nő 2024. március 15. napján 19 óra 40 perc körüli időben Nyergesújfalu lakott...

Az utóbbi években rendkívül fontossá vált a munkavállalóknak, hogy egy állás hosszú...

Hirdetés

ELÉRHETŐSÉGEINK

GRAN TV
Székhely: 2500 Esztergom, Perc u. 3.
Stúdió: 2500 Esztergom, Kossuth L. u. 64.
+36 (30) 140-06-03, +36 (36) 898-000
 Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.