Közlekedés

Halálos baleset történt egy tiszaeszlári vasúti átjáróban
Pick-up hajtott Bz elé
Csütörtök reggel Tiszaeszláron egy fénysorompós átjáróban egy pick-up az arra közlekedő Bz motorvonat elé hajtott, a mozdonyvezető az ütközést már nem tudta elkerülni. A motorvonat az ütközés hatására kisiklott és oldalára dőlt.
A fedélzeten 13 utas, a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló kollégánk tartózkodott. Négy utas az ablakon keresztül ki tudott mászni a sín mellett fekvő járműből, többen azonban bent ragadtak, a mozdonyvezető lába beszorult. Őket a katasztrófavédelem gyorsan kiérkező szakemberei szabadították ki. Az ütközés következtében a személygépjármű vezetője sajnos a helyszínen életét veszítette. Jelenlegi információnk szerint egy utas a fejét ütötte be, őt és két kiskorú utasunkat megfigyelésre kórházba szállították. Mozdonyvezető kollégánk térde fordult ki, jegyvizsgáló kollégánknak a bokája sérült, őket a helyszínen látták el a mentőszolgálat munkatársai.
Az elsődleges információk alapján a fénysorompó működött, a gépjármű vezetője vélelmezhetően a tilos jelzés ellenére hajtott az átjáróba.
A tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium rendkívüli vizsgálatot rendelt el az ügyben, amelynek lefolytatását a MÁV-csoport azonnal megkezdte. Szolnokról elindult a vasúti daru a műszaki mentés érdekében.
A helyszínen és a megszokott csatornákon keresztül folyamatosan tájékoztatjuk a nyilvánosságot.
Tisztelettel kérjük a közlekedésben résztvevőket, hogy a vasúti átjárókat mindig fokozott figyelemmel közelítsék meg!
Forrás: MÁV
Képforrás: Budapestkörnyéke

Halálos áldozata is van az M1-esen történt balesetnek
Konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán, Mocsa térségében, a 74-es kilométerszelvénynél kedd délután. A tatabányai és komáromi hivatásos tűzoltók a Komárom-Esztergom vármegyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányításával végezték a műszaki mentést. A helyszínre mentőhelikopter is érkezett, és mint kiderült, a legrosszabb következett be. Udvardi-Lakos Luca, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs szervezője a megkeresésünkre elmondta, hogy a balesetben egy férfi életét vesztette, akit a tűzoltóknak kellett kiemelni a roncsok közül. Marosán Angelika rendőr hadnagy, a vármegyei rendőr-főkapitányság sajtóreferense megkeresésünkre azt is elmondta, hogy az elhunyt egy 25 éves fiatal volt.
Forrás: Kemma
Képforrás: Gyorplusz.hu

Két Komárom-esztergomi út is felkerült a halálutak listájára
Sok baleset történik vármegyénk útjain. Olvasóink szerint a rossz minőségű utak a legveszélyesebbek Komárom-Esztergomban. Most elmondjuk, melyek szerintetek vármegyénk halálútjai.
A Kemma.hu közösségi oldalán tettük fel a kérdést olvasóinknak, hogy szerintük melyek Komárom-Esztergom legveszélyeseb útjai. Több mint százhúsz válasz érkezett, amelyekből kiderült, hogy a legtöbben úgy gondolják, hogy az utak rossz minősége miatt veszélyesek az utak. A sokszor halállal járó balesetek miatt hívják ezeket a szakaszokat halálútnak is.
Megkérdeztük olvasóinkat, hogy melyek Komárom-Esztergom legveszélyesebb útjai. A Magyar Közút adatai szerint a Tata-Kocs közötti út is felkerült a halálutak listájára
Fotó: Kocsi Tűzoltó Egyesület/Facebook
A sonline.hu számolt be arról, hogy a Magyar Közút összeszedte az ország halálútjait. Sajnos a listára Komárom-Esztergom egyik útja is felkerült.
Komárom-Esztergom halálútja
A vezess.hu tette közzé a Magyar Közút statisztikáját miszerint a 2022 és 2020 közötti három esztendő alapján 103 baleset-halmozódási helyet találtak. Ebből 43 veszélyes hely lakott területen belül található, a maradék 60 azon kívüli útszakaszon. A 103 útszakaszból 79-et baleseti gócpontként tart nyilván az elemzés. A húszas listán két komárom-esztergomi út is szerepel: a Tata és Kocs közötti 8136-os, illetve a Tát és Esztergom között lévő 116-os út. Az előbbin 10, a másikon pedig 8 baleset történt. Minden egyes személysérüléses baleset rendelkezik egy úgynevezett súlyszámmal, amely a sérülés mértékétől függ. Egy könnyű sérülésekkel járó balesetnél ez a szám alacsonyabb, míg a halálosnál magasabb. Ezt az adatot a végén összeadták a balesetek együttes számával, így alakította ki a Magyar Közút Zrt. a sorrendet. Ez alapján mind a tatai, mind a táti útnak 18 a súlyozott balesetszáma. Ez azt jelenti, hogy bár a 8136-os úton több baleset történt, de a 116-son történtek súlyosabb sérülésekkel jártak.
Forrás: Kemma.hu
Képforrás: Kemma.hu

MÁV: Új eljárást eredményezett a vártnál nagyobb érdeklődés
Az idei esztendő elsősorban olyan fejlesztésekről szól a MÁV-csoportnál, amelyek révén már a hosszabb távú – gyakran az uniós források visszatartása miatt átütemezett – infrastrukturális és járműbeszerzési beruházások végrehajtása előtt megoldást találhatunk az utasok által megfogalmazott legfőbb kritikákra, legyen szó akár a vonatok menetrendszerűségéről, a rendelkezésre álló személyszállítási kapacitásokról, vagy éppen az utasok által használt terek, elsősorban a járműfedélzetek és az állomásépületek állapotáról, tisztaságáról.
Ez utóbbiak, az állomások és pályaudvarok rendbe tételét és újabb – az utasokon túl az adott településen vagy városrészben élők számára is hasznos – funkciókkal történő bővítését célozza az a többszintű, országos állomásmegújítási program, amelyet az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a MÁV-csoport 2024. második félévében hirdetett meg.
Három kategóriában 62 helyszínre több mint 49 fejlesztési ötlet érkezett. Ez nagy szám, ugyanakkor ennél is nagyobb volt az az érdeklődés és a fejlesztési szándék, amely a pályázat során megmutatkozott, ám tartalmi vagy formai hiányosságok miatt végül konkrét, értékelhető fejlesztési koncepcióban, így beadott pályaművekben nem öltött testet.
A megismert fejlesztési elképzelések mennyisége és minősége arról győzték meg a kiíró MÁV-csoportot, valamint a tulajdonosi jogokat gyakorló ÉKM-et, hogy a verseny kiszélesítése, a lehető legtöbb fejlesztési kapacitás bevonása, továbbá az állomásmegújítási koncepciók érdemi és alapos összevetése érdekében a pályázat feltételeinek pontosítására, új pályázati szakasz meghirdetésére van szükség.
A korábban elkészült szakmai anyagok – az új kiírás tartalmi és formai követelményei szerint – az új pályázati szakaszban is felhasználhatók lesznek.
Az újabb eljárás is befejeződik az idei esztendőben, a megújuló állomások fejlesztői legkésőbb az év végig kiválasztásra kerülnek.
A kiírás technikai részleteiről hamarosan a MÁV-csoport megszokott felületein tájékoztatjuk a nyilvánosságot.
Forrás: MÁV
Képforrás: Metropol

A kisebb pályafelújítások és a mozdonybeszerzések is hatottak a pontosságra
A menetrendszerűségre a vontatójárművek megbízhatósága és a pálya állapota hat leginkább. A MÁV-csoport igyekszik mindkét területen javulást elérni. Az 5 pontos közlekedési akcióterv részeként 1+1 milliárd eurós infrastruktúrafejlesztési programot indítunk a következő másfél évben. Ennek köszönhetően több mint félezer kilométeren újul meg a vasúti pálya, de kisebb beavatkozások addig is történnek, a közelmúltban például a 80-as vasútvonalon. Ezen a viszonylaton 7%-kal nőtt a vonatok pontossága. (A Szombathely—Székesfehérvár vonal esetében a javulás viszonylagos a vágányzári menetrend miatt, a közlekedés ugyanakkor itt is kiszámíthatóbbá vált.)
Az évek óta megfigyelhető, szezonális hatáson túl így az őszi pályakarbantartások is hozzájárultak ahhoz, hogy a decemberben tapasztalt kedvező tendencia januárban folytatódott: kisebb mértékben (4,9%) ezúttal is növekedni tudott a vonatok pontossága.Mindezzel párhuzamosan – a 10 vállalás részeként – elindult a mozdonykorszerűsítési programunk: januárban 6 újabb vontatójármű állt szolgálatba, ami ugyancsak hozzájárult a késések csökkenéséhez.A HÉV-ek és a vasútvillamosok pontossága ezúttal is kiemelkedő volt: 99,69% és 98,56%. A VOLÁN-járatok pontossága is tovább növekedett, megközelítette a 98,5%-ot.
A teljes havi riport itt tekinthető meg.
Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
Képforrás: Regionalbahn.com