rna ado 1 szazalek

Közlekedés

Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) ma hajnaltól ismét fogad egyes vonatokat a hegyeshalmi határállomáson keresztül. Ennek köszönhetően hajnaltól már közlekedhetnek az EuRegio-vonatok Győrből Bécsbe és Bécsből - Bruck an der Leitha állomáson át Győrig teljes útvonalon.  A GYSEV szerint a mai üzemkezdettől a Sopron–Wiener Neustadt vasútvonalon újra közlekednek a vonatok. 

A railjetek, a bécsi EuroCityk és a Kálmán Imre EuroNight további intézkedésig csak Hegyeshalomig közlekednek, illetve onnan indulnak Budapest felé. A Keleti pályaudvar és Hegyeshalom között közlekedő nemzetközi vonatok a fennakadás végéig helyjegy váltása nélkül is igénybe vehetők. 

Győri vagy hegyeshalmi átszállással biztosított az eljutás Bécsig, illetve Bécs felől Budapestig, azonban hosszabb eljutási idővel kell számolni. 

A  jelenlegi információk alapján a Bécsen túli (Wien Hbf.), Salzburg felé lévő állomások még nem érhetők el vasúton. A heves esőzések és az árvízhelyzet miatt Ausztriában továbbra is lehet járatkimaradásokra, fennakadásokra és késésekre számítani.

A Regiojet tájékoztatása szerint várhatóan szerdától ismét közlekednek a Regiojet-járatok Bécs-Hegyeshalom-Budapest között, - a 1065-ös számú vonat kivételével. Szerdán még nem közlekedik a Bécsből 7:34-kor a Déli pályaudvarra induló RegioJet. A kialakult helyzet miatt még előfordulhatnak késések.

Csehországban a kiterjedt áradások miatt továbbra is korlátozzák még a vasúti forgalmat. Metropol EuroNight Varsó–Budapest közvetlen kocsijai szeptember 19-ig nem közlekednek. Hungária EuroCity mindkét járata Budapest–Berlin–Budapest között jelenleg korlátozás nélkül közlekedik mindkét irányban.

 

Az árvízvédelmi készültség miatt lezárták a 10-es főút Neszmély és Süttő közötti szakaszát. A korlátozáshoz igazodva mától már csak Esztergom és Süttő között közlekednek az S74-es vonatok pótlóbuszai. Neszmély és Komárom között a Volánbusz menetrend szerinti járataivallehet utazni, melyeken elfogadják a vasúti jegyeket is.

Részletek itt olvashatók: 

https://www.mavcsoport.hu/node/145205

https://www.mavcsoport.hu/node/145211

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/arviz-miatt-csak-esztergom-es-sutto-kozott-jarnak-potlobuszok

Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt.

Kép: mti.hu

 

A Magyarországot is elérő árhullám miatt az elmúlt napokban több országos közúton is korlátozásokat kellett bevezetnie a Magyar Közútnak. A jelenlegi helyzet alapján a következő napokban elsősorban a Duna mentén további útlezárásokra számíthatnak a közlekedők, ezért a közútkezelő már most arra figyelmezteti a közlekedőket, hogy indulás előtt minden esetben tájékozódjanak az aktuális korlátozásokról, útviszonyokról a www.utinform.hu oldalon, ahol listába szedve gyűjtik az árvízi helyzetben érintett utakat.

Az elmúlt napokban a Magyar Közút több, a Dunához közeli kerékpárúti szakaszt, kompokhoz, révállomásokhoz vezető utat lezárt a forgalom elől Komárom-Esztergom és Pest vármegyében. Hétfőn azonban már a 14-es főúton a vámosszabadi határátkelőhöz vezető szakaszon is teljes útzárat léptetett érvénybe, és a 11-es főút Komárom-Esztergom vármegyei részein is több helyen vannak már most is teljes vagy félpályás korlátozások. 

A vízügyi szakértőkkel, a katasztrófavédelemmel és a társhatóságokkal is folyamatosan egyeztetnek a közútkezelő szakemberei, részt vesznek a védelmi bizottsági üléseken is, így az első kézből kapott információk, valamint a 2013-as árvízi helyzet tapasztalatait figyelembe véve elmondható, hogy elsősorban Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom és Pest vármegyében nemcsak a Duna, hanem annak mellékfolyói térségében a következő napokban további útlezárásokra kell számítania a közlekedőknek az árvízi védekezés vagy az elöntött területek miatt.

A Magyar Közút felhívja a közlekedők figyelmét, hogy az árvízben érintett területeken mielőtt útnak indulnak, minden esetben tájékozódjanak az aktuális útlezárásokról, korlátozásokról és forgalmi helyzetről a társaság Útinform szolgálatának weboldalán, a www.utinform.hu-n. A következő linken a cég diszpécserei folyamatosan frissítik a lezárt utak listáját: https://www.utinform.hu/hu/news/balesetek-torlodasok-rendkivuli-kozlekedesi-esemenyek?d=0. Nagyon fontos, hogy a korlátozásokat az autósok minden esetben vegyék komolyan és tartsák be, ne próbáljanak meg áthajtani, hiszen könnyen élet- és balesetveszélyes helyzetekbe kerülhetnek.

A közútkezelő valamennyi értintett vármegyében a legmagasabb készültségi fokozatot rendelte el mérnökségei körében, hogy a korlátozások életbe léptetését és szükség esetén az árvízi védekezést is teljes kapacitással segíthesse. 

 

Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Fotó: kormend.hu

 

Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) tájékoztatása szerint a következő napokra előrejelzett heves esőzések miatt több vasútvonalon is szünetelhet a vonatforgalom Ausztriában. Az ÖBB azt javasolja, hogy ne utazzanak vonattal Ausztriába, illetve Ausztriából és Ausztrián keresztül. Az osztrák vasúttársaság a nemzetközi utasok számára az utazáshoz rugalmas jegyhasználatot biztosít, így bármelyik vonatra érvényes a menetjegy minden Ausztriába, illetve onnan és az országon keresztül közlekedő vonatra.

Azok az utasok, akik szeptember 12-ig vásárolták meg jegyüket a szeptember 13-15. közötti időszakra, ők szeptember 12. és 18. között használhatják fel a jegyeiket. A későbbi utazást tervezők számára a meglévő menetjegyüket kezelési költség nélkül térítjük vissza vagy cseréljük ki. A fenti időszakban bármelyik Ausztriát érintő járattal lehet utazni érvényes menetjeggyel,- járathoz kötöttség nélkül. Amennyiben másik vonatot választanak, úgy új helyjegyet kell váltani, amit díjmenetesen állít ki a vasúttársaság.

Az aktuális helyzetről információt kaphatnak a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatánál is a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon. (Telekom hálózatból hívhatja a +36 30 499 4999-es telefonszámot, Yettel hálózatból a +36 20 499 4999-es, Vodafone hálózatból pedig a +36 70 499 4999-es számot.)

Forrás: MÁVINFORM

A hazai folyók vízgyűjtő területeit szélsőségesen csapadékos időjárás jellemzi, az észak-nyugati szomszédainknál a szeptemberi történelmi árvízzel fenyegető helyzet Magyországon is kihívások elé állítja a vízügyi szakembereket és a közlekedési szolgáltatókat. A MÁV-VOLÁN-csoport felkészül a rendkívüli helyzetre, a változásokról folyamatos tájékoztatást nyújt a nyilvánosságnak. Arra kérjük utasainkat, főleg az árvizek és heves viharok által érintett területeken, hogy a következő napokban ne megszokásból kezdjék meg utazásukat, kövessék figyelemmel a közlekedési szolgáltatók hivatalos tájékoztatását a MÁV honlapján, a MÁVINFORM Facebook oldalán, a MÁV applikációban és a Volánbusz weboldalán.

Folyóink vízszintje napról napra nő, az árvíz hatásai a szárazföldi közlekedésre is kihatnak a párhuzamos szakaszokon. A vasúti és a közúti menetrendszerinti közlekedést nem feltétlenül csak az áradó folyók, hanem a napokban tapasztalható rendkívül csapadékos időjárás is befolyásolhatja: az erős szél és a hirtelen átvonuló viharok okozta fakidőlések, felsővezeték-sérülések miatt fennakadásokra kell számítani. A vasúttársaság szakemberei folyamatosan egyeztetnek az árvízi védekezésben résztvevő szervezetekkel, hatóságokkal. A belföldi vasúthálózaton kialakuló fennakadások esetén az ország több pontján pótlóbuszok állnak készenlétben, a forgalom átszervezését szükség szerint megkezdik.

Fennakadás a nemzetközi közlekedésben:

Magyarországtól nyugatra több országban a vasúti közlekedés akadozik, több területen szünetel.Ausztria felé jelenleg a Budapest–Bécs közötti vonatközlekedés folyamatos, Bécstől nyugatra azonban az ÖBB adta jelenlegi információk szerint legalább hétfő délig szünetel a vonatforgalom, ezért az ÖBB azt javasolja, hogy keddig ne utazzanak vonattal Ausztriába, illetve Ausztriából és Ausztrián keresztül. A Budapest-Bécs viszonylaton közlekedő nemzetközi vonatok esetleges kimaradása esetén a MÁV-START a vonatokat belföldön motorvonattal pótolja.

Vasárnap este a Budapestről Ausztrián át, Németországba, illetve Svájcba induló, illetve hétfő reggel onnan érkező Kámán Imre EuroNight (EN 462, EN 463) csak a magyaroroszági szakaszán, a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom között közlekedik.

Azok az Ausztriába tartó utasok, akik szeptember 12-ig vásárolták meg jegyüket a szeptember 13-15. közötti időszakra, ők szeptember 12. és 18. között használhatják fel a jegyeiket. A későbbi utazást tervezők számára a meglévő menetjegyüket kezelési költség nélkül térítjük vissza vagy cseréljük ki. A fenti időszakban bármelyik Ausztriát érintő járattal lehet utazni érvényes menetjeggyel,- járathoz kötöttség nélkül. Amennyiben másik vonatot választanak, úgy új helyjegyet kell váltani, amit díjmenetesen állít ki a vasúttársaság.

Az Almásfüzitő–Esztergom vonal változásai: 

Vasárnap délutántól a Duna áradása miatt a KomáromEsztergom vonalon az S74-es vonatok helyett már pótlóbuszok közlekednek, mivel a vasútvonal egy szakaszon a parton halad, így az a vízügyi védmű részét képezi. Ezt a részt így átadjuk a hatóságoknak, hogy az árvízi felkészüléshez szükséges óvintézkedéseket megtehessék.

A Volánbusz járatait érintő változások:

Az előrejelzések szerint a Szentendrei-szigetre (Szigetmonostorra) vezető kompok és révek kedden leállnak, ezeket a Volánbusz a tahi hídon át pótolja busszal, azaz a 894-es Tahitótfalu – Pócsmegyer – Tahitótfalu vonal járatai helyett 896-os jelzéssel, Tahitótfalu – Pócsmegyer – Szigetmonostor – Pócsmegyer – Tahitótfalu útvonalon közlekednek a buszok, az üzemidőt a rév menetrendjének megfelelően kibővítve. A Duna esztergomi tetőzése a 111-es, 10-es és 11-es út forgalmának korlátozásával járhat, érintheti az erre közlekedő buszjáratokat. Győrben a helyijáratok a rakpart lezárása miatt már terelőúton járnak.

A vasárnap reggeli, délelőtti időjárás okozta, főleg a Dunántúlt érintő forgalmi változásokról a MÁVINFORM híradása folyamatosan frissül: https://www.mavcsoport.hu/mavinform/idojaras-miatti-valtozasok-dunantuli-vonalakon

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Szörnyű tragédiákkal zárult a nyári szünidő és kezdődött az új tanév, amelyeknek elszenvedői gyerekek, fiatalok voltak. Az elmúlt egy hónapban két tinédzser tragikus halálát és két fiatal életveszélyes sérülését okozta a figyelmetlenség, közlekedés közben a fülhallgató használata, a telefon nyomkodása és a tiltott vasútüzemi területen tartózkodás. Az új tanév kezdetével a vasúttársaság az Oktatási Hivatallal közösen kezdett balesetmegelőző tevékenységbe, a fiatalokat érintő vasúti baleseteket helyezve a középpontba.

Idén a MÁV hálózatán már 56 baleset történt vasúti átjáróban (tizennéggyel több mint a tavalyi és hasonló időszakában), amelyek során tizenöten vesztették életüket. A figyelmetlenség és a KRESZ szabályok megszegése miatt már 90 esetben gázolt embert a vonat, ebből 11 baleset történt vasúti átjáróban. A tavalyi év azonos időszakában 26 esetben gázolt embert a vonat.

Az elmúlt két hétben két tinédzser tragikus halálát és egy fiatal súlyos sérülését okozta a figyelmetlenség és a KRESZ szabályok megszegése a síneken. A minden esetben vétlen mozdonyvezetők súlyos traumát élnek át a balesetek során, különösen akkor, amikor fiatalt gázolnak halálra. Három hete egy fiatal életveszélyesen megsérült, amikor vasútüzemi területen felmászott egy vasúti kocsi tetejére, és áramütés érte.

A fiatalokat ért vasúti balesetek számának visszaszorítása érdekében a MÁV az Oktatási Hivatal együttműködését kérte a fiatalok edukálására és annak érdekében, hogy a SíN-TÉR balesetmegelőzési célú ismeretterjesztő filmsorozat epizódjai minél több diákhoz eljuthassanak. A vasúttársaság több mint 2800 iskolához eljuttathatta a legfontosabb vasútbiztonsági szabályokat, valamint Molnár Péter mozdonyvezető videóüzenetét, amelyben ő is kéri a szabályok betartását.

A MÁV Härtlein Károly, a BME Fizikai Intézet mesteroktatója közreműködésével SÍN-TÉR címmel ismeretterjesztő kisfilmeket készített, amelyekben a szabálykövető közlekedés fontosságára hívják fel a figyelmet. A sorozat három epizódjának témáit a vasúton legjellemzőbb, tragikus kimenetelű vagy súlyos sérülésekkel járó balesetek adták. A SÍN-TÉR sorozat a fékút, az elsodrási határ és az áramütéstémakörében mutatja be érthetően, látványosan, a fizika törvényszerűségeivel alátámasztva a balesetek okait. Az ismeretterjesztő filmsorozat epizódjait a pedagógusok elérhetik a Nemzeti Köznevelési Portál oldalán.

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója hangsúlyozta: „A balesetek mögötti okok között az első a figyelmetlenség: egyre többet foglalkozunk a mobiltelefonunkkal, egyre többet használunk fülhallgatót és ez nem csak a tinédzserekre jellemző, hanem ránk felnőttekre is. Ez pedig vasúti útátjáróknál tragédiába torkolhat. Minden egyes vonat vezetőállásán ül egy mozdonyvezető kollégánk, kolléganőnk, akik munkájukat végzik, édesanyák, édesapák, akik a testi épségükkel, de akár az életükkel is fizethetnek mások hibája miatt egy vasúti átjárón áthaladva. Azt szeretném kérni mindenkitől, kétszer is gondolja meg, mielőtt a sínekre lép, hiszen a pillanatnyi figyelmetlenség is halálos balesethez vezethet. Szorosan együttműködünk az Oktatási Hivatallal, hogy minél több diákhoz eljuthassanak legfontosabb vasútbiztonsági üzeneteink. Vigyázzunk egymásra!” 

Sipos Imre, az Oktatási Hivatal elnökhelyettese elmondta: „Amikor a MÁV megkeresett bennünket azzal, hogy készült három darab vasútbiztonsági videó, amelyeket el kellene juttatni az oktatási intézményekbe, természetesen nem volt kérdés, hogy ebben az együttműködésben részt veszünk, hiszen nagyon fontosnak tartjuk az edukálást ezen a területen is. A fékút, az áramütés és az elsodrás témakörét feldolgozó három filmet már elhelyeztük a Nemzeti Köznevelési Portál médiatárában. Azt is előkészítjük, hogy a fizika tantárgy tananyagában az adott évfolyamon - amikor ezekről a témákról tanulnak a gyerekek - ezeket a filmeket elérhetik a pedagógusok, és levetíthetik. A későbbiekben is a MÁV rendelkezésére állunk hasonló kezdeményezésekben, hiszen mi is fontosnak tartjuk tanulóink, gyermekeink, pedagógusaink biztonságát.”

Molnár Péter, a MÁV-START mozdonyvezetője elmondta: „Egy gázolásnak minimum két elszenvedő alanya van. Az egyik az áldozat, a másik pedig, akiről talán kevesebb szó esik, a mozdonyvezető. A mozdonyvezetők mi vagyunk, és számunkra rendkívül megterhelő és negatív élmény, amikor egy baleset megtörténik. Csak a szerencsének tudhatjuk be, ha a közút-vasút találkozásánál az ütközés éppen nem egy kamionnal történik, hiszen volt olyan baleset, amely sajnos a mozdonyvezető kollégánk halálával végződött. Ők csak elmentek dolgozni, azonban onnan már nem térhettek haza. Nagyon nehéz egy ilyen eset után leszállni a mozdonyról, nagyon nehéz odamenni, és megnézni, hogy mi történt. Felejthetetlen csattanások, szagok, illetve felejthetetlen momentumok, amelyeket soha nem lehet kitörölni az emlékezetünkből. Nekünk is van családunk, nekünk is vannak szeretteink. Nagyon nehéz egy baleset után hazamenni, hiszen ekkor kezdődik el az események feldolgozása. De nekünk ez a hivatásunk, nekünk mihamarabb vissza kell állnunk a munkába.”

A MÁV hosszú évek óta fokozott balesetmegelőzési kampányt folytat a vasúti balesetek számának visszaszorítása érdekében, különös figyelmet fordítva a gyermekek, fiatalok edukálására. Ahogy a korábbi években, a vasúttársaság idén is igyekezett a lehető leghatékonyabban felhívni a gyermekek, fiatalok figyelmét a legfontosabb vasútbiztonsági szabályokra.

A nyári szünet előtti időszakban a MÁV és az ORFK-OBB balesetmegelőzési célú rajzpályázatot hirdetett iskolásoknak, amelynek témája a biztonságos közlekedés. Témaválasztáskor a gyerekek a közlekedési helyzetek áttekintése során megismerhették azokat a legfontosabb közlekedési szabályokat, amelyek megszegése balesethez vezethet.

Az iskolai szünet elején, a vasúton a fiatalokra leselkedő veszélyekre hívta fel a figyelmet a MÁV, majd pedig egész nyáron vasútbiztonsági kitelepüléseken tanították a gyerekeket és családokat a szabálykövető közlekedésre a Balaton mentén és a Velencei tónál. A vasútbiztonság pécsi szakemberei az Erzsébet tábor minden turnusában balesetmegelőzési kvízekkel, játékos módszerekkel tanították a gyermekeket a Hősök napján. A tanév során a területi vasútbiztonsági szervezetek szakemberei rendszeresen tartanak iskolákban balesetmegelőzési célú oktató előadásokat.

Sok baleset abból adódik, hogy a közlekedők rosszul mérik fel a közeledő vonat sebességét, illetve a vasúti szerelvény féktávolságát. A fiatalok az életüket kockáztatják, amikor egy jól sikerült videó kedvéért az utolsó pillanatban ugranak el az érkező vonat elől. Gyakori baleseti ok, hogy a peronon, a vasúti sínek mellett várakozók figyelmetlenek, és nem tartják be a biztonságos távolságot a pályától. Jellemzően fiatalok az áldozatai vagy súlyos sérültjei azoknak az áramütéses baleseteknek is, amelyeket a vasúti járművek tetejére felmászva szenvednek el.

Bár a MÁV minden módon dolgozik a balesetek számának visszaszorítása érdekében, ismételten felhívja a figyelmet, hogy vasútüzemi területen tartózkodni életveszélyes és tilos! Csak a kijelölt vasúti átjáróban szabad átmenni a síneken. A vasúti átjárót mindig kiemelt körültekintéssel kell megközelíteni!

  • Vasútüzemi területen tartózkodni életveszélyes és tilos! Csak a kijelölt vasúti átjáróban szabad átmenni a síneken. A vasúti átjárót mindig kiemelt körültekintéssel kell megközelíteni!
  • Nem szabad közlekedés közben fülhallgatót használni, vagy a telefont nyomkodni, mert ez elvonja a figyelmet a veszélyekről.
  • A labirintkorlát arra szolgál, hogy a vasúti vágányokon való áthaladás előtt lassítsa a közlekedést, és kialakításával elősegítse, hogy a gyalogos vagy kerékpáros mindkét irányba körül nézzen, mielőtt a sínekre lép.
  • A fénysorompó felváltva villogó piros fénye azt jelenti, hogy nem szabad átmenni a síneken, mert jön a vonat. Ha a vonat elhaladt, várjuk meg a fénysorompó fehér villogó jelzését. Mielőtt a sínekre lépünk, mindig győződjünk meg róla, hogy egyik irányból sem érkezik vonat!
  • Tilos és életveszélyes felmászni a vasúti kocsikra vagy a felsővezeték tartóoszlopára! A villamos felsővezeték megközelítése is életveszélyes, már 2 méteres távolságtól áramütést, súlyos vagy életveszélyes égést okozhat. Már önmagában az 5-6 méter magas jármű tetejéről való lecsúszás is súlyos sérüléseket okozhat, vagy akár halálos következménnyel is járhat. Szigorúan tilos a járművek alá menni, alattuk átbújni, illetve azok tetejére felmászni.
  • Az életükkel játszanak azok a fiatalok, akik szórakozásból a vonat elé szaladnak, majd elugranak az érkező jármű elől. A vonat valós sebességét nagyon nehéz érzékelni, ráadásul a vasúti szerelvény féktávolsága is többszáz méter, ezért a hirtelen megállítása esélytelen! 
  • A vasúti sínre köveket, idegen anyagokat helyezni, a vonatot megdobálni szigorúan tilos! Ezek a cselekedetek súlyosan veszélyeztetik a közlekedő vonatok biztonságát, hiszen azok szolgálatképtelenségét, szélsőséges esetben siklását is okozhatják. A sínre helyezett tárgy észlelését követő vészfékezés következményeként az utasok és a vonat személyzete is megsérülhet. Az ilyen jellegű cselekményeket minden esetben feljelentés követ..

A balesetek visszaszorítása érdekében a MÁV 2022 áprilisában, Érj haza biztonságban! címmel elindította országos balesetmegelőző kampányát, amely a lakosság általános edukálását, a problémára való rávilágítást tűzte ki célul, elsősorban a figyelemfelkeltés és a közlekedési morál javítása érdekében.

Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

 

Cikk ajánló

    Dátum Gyógyszertár Cím Telefonszám 2025. 08. 01 Kis...

  Tájékoztatjuk tisztelt Felhasználóinkat, hogy Esztergomban a Bocskoroskúti utca páratlan...

  Az esztergomi cég nemrég újabb fejlesztési támogatáshoz jutott. A lézertechnikával...

Hirdetés

netfone 2024 11

ELÉRHETŐSÉGEINK

GRAN TV
Székhely: 2500 Esztergom, Perc u. 3.
Stúdió: 2500 Esztergom, Kossuth L. u. 64.
+36 (30) 626-3000, +36 (36) 898-000
 Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.