Közlekedés

Utolsó fázisához ért a kártyaterminálok telepítése a Volánbusz járművein
Várhatóan az ősz végig lezárul az ún. POS-terminálok telepítése a Volánbusz járművein, így hamarosan már a társaság valamennyi helyközi járatán fizethetünk – az eddigi fizetési lehetőségek mellett – bankkártyával vagy okoseszközökkel. A készülékek telepítése az előzetes terveknek megfelelően halad, így az autóbuszok háromnegyedén már most elérhető a lehetőség, azaz nemcsak a gyors és kényelmes online csatornákon, de a fedélzeten sincs feltétlenül szükség készpénzre, hiszen egyetlen érintéssel vásárolhatunk menetjegyet vagy bérletet. A fejlesztés része a tarifareformnak, amely elsősorban az új vármegye- és országbérletek bevezetése révén tette olcsóbbá és jóval könnyebbé, egyszerűbbé is az utazást országszerte.
Ütemesen halad a készpénzmentes fizetést biztosító berendezések telepítése a Volánbusznál: négyből három autóbuszon már elérhető az elektronikus fizetési lehetőség, ősz végéig pedig a tervek szerint a társaság valamennyi helyközi járatának fedélzetére felkerül a POS-terminál.
A Volánbusz idén nyár elején kezdte meg a készpénzmentes fizetés kiterjesztését valamennyi helyközi járatára. Június vége óta már több mint 4000 autóbuszt szerelt fel terminállal a vállalat, és országszerte 15 szerelőcsapat dolgozik folyamatosan azon, hogy ősz végéig mind az 5330 darab, helyközi közszolgáltatást ellátó buszon elérhetővé váljon az elektronikus jegy- és bérletváltás.
A terminálok természetesen nemcsak bankkártya, hanem a fizetésre alkalmas applikációval rendelkező okoseszközök (telefon, okosóra) használatát is lehetővé teszik. A készpénzmentes fizetési lehetőségről az autóbuszokon elhelyezett matricákról és az autóbusz-vezetőktől is tájékozódhatunk.
Bár a jegy- és bérletváltás elővételben, az online csatornákon a leggyorsabb és legkényelmesebb, ha mégis a fedélzeti vásárlás mellett döntünk, nincs szükségünk készpénzre, hiszen fizethetünk akár egyetlen érintéssel! A MÁV-VOLÁN-csoport bízik abban, hogy a fedélzeti elektronikus fizetés bevezetése is hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen vegyék igénybe a közösségi közlekedési eszközöket.
Forrás: VOLÁNBUSZ Zrt.

Szeptember 30-án hétfőn üzemkezdettől újraindul a vonatforgalom Esztergom és Komárom között
Szeptember 30-án hétfőn üzemkezdettől újraindul a vonatforgalom Esztergom és Komárom között, emiatt az érintett szakaszon már nem kell átszállni pótlóbuszokra. Az S74-es vonatok a vonal teljes hosszán közlekednek majd újra. Köszönjük utasainknak a türelmét és munkatársaink megfeszített munkáját és helytállását.
A dunai árhullám levonulása után a vasúttársaság munkatársai eltávolították az Esztergom–Komárom vonal Lábatlan és Nyergesújfalu közötti szakaszán a vasúti pályát elmosódás ellen mintegy másfél kilométer hosszan védő fóliázást és a közel húszezer homokzsákot. A vasútvonal egy szakaszon a parton halad, így az egyben a vízügyi védmű részét képezi. A védekezés részeként Tátnál, ezért megemeltük a vasúti töltést, egy szintbe hozva azt az árvízvédelmi töltéssel, ezáltal segítve a vízügyi védekezést.
A forgalomba helyezés érdekében megvizsgáltuk a teljes vasúti pályát, ahol szükséges volt, geotechnikai vizsgálatot is végeztek a szakemberek. A vizsgálatok eredményei alapján a vonatközlekedés biztonságosan megindulhat az árvízi védekezés miatt korábban lezárt vonalrészen.
Szeptember 30-ától újra megnyitják az árvízhelyzetben korábban érintett 11-es út lezárt szakaszát (Táti rövidút), ezért a 812, 814, 817 és 819, valamint a T jelzésű helyi autóbuszok ismét az eredeti útvonalukon közlekednek. Hétfőtől így újra megállnak a Táti út és a Horgásztanya megállóhelyeken.
Utazásukhoz használják EMMA-t a MÁV-VOLÁN-csoport egységes menetrendi és térképes útvonaltervezőjét, mellyel egyszerűen, gyorsan és megbízhatóan tervezhetik meg közösségi közlekedésüket.
Forrás: MÁVINFORM
Képforrás: MÁV

Dorog Megszokott útvonalon közlekednek az autóbuszok Dorog és Esztergom között
2024. szeptember 22-én, vasárnap 20 órától megnyitották a forgalom előtt a 111-es utat, így szeptember 23-án, hétfőn üzemkezdettől Dorog és Esztergom között a Volánbusz járatai a megszokott útvonalon közlekednek.
A Táti „rövid út” továbbra is lezárva marad, így a 812-es, 814-es, 817-es és a 819-es autóbuszok a 11-es úton át terelve közlekednek (kimaradó megállók: Táti út, Horgásztanya). Az A és B jelzésű helyi járatok a Prímás-szigetre nem térnek be. A menetrend szerint a Táti úton közlekedő T jelzésű járatok terelve közlekednek. A 11-es út lezárása miatt az E jelzésű járatok nem közlekednek.
Hernádi Ádám, Esztergom Megyei Jogú Város polgármestere a közösségi oldalán közölte, hogy a 111-es út mellett megnyitották a Kis-Duna sétányt is, míg a Pór Antal és József Attila tereket egy alapos takarítás után tudják visszaadni a forgalomnak. A Visegrádi úton folyamatos a gát bontása, a forgalom előtt történő megnyitás idejéről a Magyar Közút fog dönteni, ugyanúgy, ahogy a Táti út esetében is. A Horváth Géza soron felépített ideiglenes védmű bontása hétfőn kezdődik. Továbbá a polgármester felhívta a figyelmet arra is, hogy a Prímás-szigeten található fák egy része veszélyessé vált, így a lakosok a sétához más célpontot válasszanak.
Az Országos Vízügyi Főigazgatóság adatai szerint a Duna vízszintje Esztergomnál 600 cm alá apadt szeptember 23-án, hétfőn reggel 5 órakor, így jelenleg már csak elsőfokú készültség van érvényben. Az árvízvédelmi készültségnek akkor van vége, ha a Duna vízszintje 500 cm alá apad.
FRISSÍTÉS: Szeptember 23-án 12 órakor megnyitották a Dömös és Visegrád közötti útszakaszt. Szeptember 23-án 19 órától megnyitják a Süttő és Neszmély közötti útszakaszt, így szeptember 24-től a Komárom-Tata-Tatabánya felé közlekedő autóbuszok ismét teljes útvonalon közlekednek Esztergomból.
Forrás: dorogimedence.hu

Új Railjet vonatok közlekedhetnek Bécs felé
Együttműködési Megállapodást kötött a MÁV és a MÁV-START az Osztrák Szövetségi Vasúttal (ÖBB) a közlekedési kapcsolatok javításáról ma a berlini InnoTrans 2024 Nemzetközi közlekedési szakkiállításon. A megállapodás a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére, és a műszaki területeken történő együttműködésre egyaránt kiterjed.
Megnyitotta ma kapuit az InnoTrans Berlinben, ahol jelentős és előremutató megállapodást kötött a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB Holding AG vezetése. Az Együttműködési Megállapodást, amely egyaránt kiterjed a nemzetközi személyszállítás színvonalának emelésére, karbantartási feladatok ellátására és a vasúti árufuvarozás versenyképességének javítására, magyar részről Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, Dr. Mosóczi László a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, osztrák részről pedig Andreas Matthä, az ÖBB Holding AG igazgatóságának elnöke írta alá.
A megállapodás értelmében a két ország vasúttársasága Budapest és Bécs között a két órás menetidő elérését veszi alapul, ehhez próbálják igazítani a menetrendi struktúrát és a nemzetközi személyszállító vonatok megállási rendjét. Ugyan a menetidő jelentős csökkenése csak a Hegyeshalom és Bécs közötti vasútvonal felújítását követően, 2028-tól lehetséges, de addig is mindkét fél törekszik olyan menetrendi változtatások bevezetésére, amelyek alapján évről-évre egyre több személyszállító vonat közlekedhet rövidebb menetidővel, hegyeshalmi és tatabányai megállás nélkül. Jelenleg napi két pár Railjet vonat halad át hegyeshalmi megállás nélkül a magyar-osztrák határon a MÁV-START mozdonyvezetőivel egy pilot projekt részeként. Ennek kiterjesztése érdekében mind a MÁV-START, mind az ÖBB közösen biztosítják a mozdonyvezetőket és az ehhez szükséges vonatkísérő személyzetet. Az ÖBB törekedni fog arra, hogy ebben az új menetrendi modellben gyorsabb menetvonalon, új járművekkel közlekedhessenek a Budapestről induló és a Bécsen túl közlekedő Railjet vonatok. Ezzel együtt az utaselégedettség javítása érdekében olyan minőségbiztosítási rendszer kidolgozását vállalja a MÁV és az ÖBB, amely üzemzavarok esetén is lehetővé teszi a gyors és hatékony információcserét a cégcsoportok között.
A MÁV és az ÖBB vezetése egyetért abban, hogy a környezetbarát árufuvarozás előmozdításához a kombinált fuvarozás fejlesztése és a vasúti árufuvarozási kapacitás növelése szükséges. Ennek érdekében közösen olyan programot dolgoznak ki, amely lehetővé teszi, hogy a kombinált fuvarozást a Magyar Állam is támogassa. Közös cél továbbra is a vasúti egyeskocsi-fuvarozás támogatása, valamint a záhonyi átrakókörzet forgalmának a fenntartása.
A vasúti pályaépítési munkálatok, és az ezekkel járó korlátozások jelentős fennakadásokat okozhatnak a nemzetközi, közvetve pedig a belföldi vonatok közlekedésében. A MÁV és az ÖBB – a német vasút bevonásával – azon dolgozik majd, hogy az utasoknak mind a menetjegyvásárlásnál, mind az utazásnál a lehető legkevesebb zavartatással kelljen szembesülniük.

Budapest és Bécs között újraindult a nemzetközi vonatközlekedés
Az osztrák vasút továbbra sem javasolja az utazást Ausztria felé. Bécs és Linz között a közlekedés továbbra is bizonytalan.
A jelenlegi információk alapján a Bécsen túli (Wien Hbf.), Salzburg felé lévő állomások még nem érhetők el vasúton. A heves esőzések és az árvízhelyzet miatt Ausztriában továbbra is lehet járatkimaradásokra, fennakadásokra és késésekre számítani.
Információ a közlekedő vonatokról, jegyekről:
Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) továbbra is azt javasolja, hogy ne utazzanak vonattal Ausztriába, illetve Ausztriából és Ausztrián keresztül. Az osztrák vasúttársaság a nemzetközi utasok számára az utazáshoz rugalmas jegyhasználatot biztosít, így bármelyik vonatra érvényes a menetjegy minden Ausztriába, illetve onnan és az országon keresztül közlekedő vonatra.
Az aktuális helyzetről információt kaphatnak a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatánál is a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon. (Telekom hálózatból hívhatja a +36 30 499 4999-es telefonszámot, Yettel hálózatból a +36 20 499 4999-es, Vodafone hálózatból pedig a +36 70 499 4999-es számot.)
Forrás: MÁV