Közlekedés

Tavaly több mint 148 millió forint pótdíjat fizettek be a buszon és vonaton jegy nélkül utazók
Minden évben több tízezer alkalommal szabnak ki büntetést a szabályszegő utasokra a MÁV-VOLÁN-csoport járatain, tavaly 38 ezer ilyen eset történt. A pótdíjbefizetésekből a MÁV-START kasszájába 88 millió forint, a Volánbuszhoz közel 60 millió forint folyt be 2023-ban.
A MÁV-START jegyvizsgálói 2022-ben 19 ezer alkalommal, 2023-ban pedig több mint 30 százalékkal többször, 25 ezer esetben szabtak ki büntetést a jegy nélkül utazók részére, a növekedés egyik oka a tavalyi év rekordszámú utasforgalma lehet. Az elmúlt évben közel 6700 ügyet sikerült lezárni, ezzel 35 millió forintnyi tartozást egyenlítettek ki a MÁV-START felé. Ehhez adódtak hozzá a korábbi évekből visszamaradt büntetések befizetései, így összesen 88 millió forint érkezett be a vasúttársasághoz 2023-ban, a legnagyobb egyösszegű befizetés csaknem 430 ezer forint volt. Jelenleg több mint 70 ezer utas 170 ezer darab tartozását kezeli a vasúttársaság 4,1 milliárd forint értékben.
A Volánbusz járatain 2023-ban-ban 13 ezer esetben szabtak ki pótdíjat 223,9 millió forint értékben. Tavaly összesen 59,9 millió forint érkezett be az elmúlt évek tartozásainak rendezésével. A pótdíjat meg nem fizetőkkel szemben a társaság minden esetben megteszi a szükséges lépéseket, jelenleg 790 bliccelés vár jogi végrehajtásra.
A büntetések többsége a MÁV-START-nál a menetjegy hiánya miatt keletkezik. Az ilyen utasok jellemzően kivárják, amíg a jegyvizsgálatnál sorra kerülnek, ilyenkor az előzetes menetjegyváltás elmulasztására legtöbb esetben időhiányra hivatkoznak, azaz az utas nem szánt elegendő időt a vonatindulást megelőzően a menetjegyváltásra.
A pótdíjazások jellemző okai a Volánbusznál az érvényes utazási igazolvány nélküli utazás (menetjegy nélküli utazás, lejárt bérlet, vármegyebérlettel nem a tulajdonosa utazik), kedvezmény jogosulatlan igénybevétele (lejárt diákigazolvány, fénymásolt utazási utalvány), illetve a jegyen vagy bérleten szereplő távolságnál, viszonylatnál hosszabb utazás.
A MÁV-VOLÁN-csoport elsődleges célja nem a büntetések számának növelése, hanem az, hogy felhívja a figyelmet a jegyváltás fontosságára. Ennek érdekében folyamatos fejlesztésekkel segíti az utasokat, valamint tavasszal az új tarifarendszer életbe lépésével még egyszerűbbé teszi a jegyvásárlást. Március elsejétől teljesen új rendszer váltja fel a ma már talán nehezen áttekinthető kedvezményrendszert. Az új rendszerben nem lesz szükség többé bonyolult igazoló dokumentumokra vagy külön fényképes igazolványokra: minden 14 év alatti és a 65 év feletti utasunk díjmentesen, minden a 14 és 25 év közötti utasunk pedig félárú jegy igénybevételével utazhat. Ezzel a családok utazása nemcsak egyszerűbbé, de olcsóbbá is válik, mint korábban.
Pótdíjazással kapcsolatos háttérinformáció:
A tavalyi menetrendváltással egy időben változott a MÁV-START Díjszabása is, amelynek az egyik legnagyobb változása a pótdíjszabályok átalakítása, törekedve a Volánbusznál már alkalmazott szabályokkal való egységességre.
Az utazási igazolvány, kedvezményes vagy díjtalan utazásra jogosító okmány nélkül utazók által a helyszínen vagy három napon belül fizetendő pótdíj mértéke a Volánbusznál 12 ezer, a MÁV-START-nál változatlanul 2600 forint, három napon túli befizetésnél a pótdíj összege mindkét társaságnál 25 ezer, 30 napon túli befizetésnél 50 ezer forintra nő.
Annak, aki utólagosan igazolni tudja az utazási jogosultságát, 15 napon belül tudja bemutatni az utazás időpontjában érvényes menetjegyet, névre szóló bérletét, utazási igazolványát, kedvezményes vagy díjtalan utazásra jogosító okmányát. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel, hiszen az utólagos bemutatás díja a vasúttársaságnál csak 2600 forint, a Volánbusznál 2500 forint.
A hamis vagy más nevére szóló jeggyel, bérlettel utazók, a kedvezményt jogosulatlanul igénybe vevők, valamint akik megsértik a magatartási szabályokat (pl. dohányzási tilalom, vészfék indokolatlan meghúzása, stb.) szintén 25 ezer forintos pótdíjat kell fizetniük. A felár nélküli vagy kocsiosztály-különbözet nélküli utazás pótdíja 1000 forint. A cél, hogy mindenki érvényes jeggyel vagy bérlettel utazzon a MÁV-VOLÁN-csoport járatain.
A bírságot kapott bliccelők a nagyobb problémákat, a felesleges többletköltségeket kerülhetik el azzal, ha tartozásukat mihamarabb rendezik. Ehhez a MÁV-VOLÁN-csoport segítségét is kérhetik: egyedi fizetési konstrukciót, részletfizetést, fizetési halasztást is kaphatnak, ha szeretnék rendezni tartozásukat. A fizetést megtagadók esetében azonban a bírósági végrehajtók a jövedelemből tilthatják le a MÁV-VOLÁN-csoportnak járó összeget, míg az adósság nem rendeződik, vagy rosszabb esetben a bliccelő ingatlanjára vethetnek ki végrehajtási jogot. A magas összeggel tartozók ellen a MÁV-VOLÁN-csoport büntető feljelentést tehet, mivel az már csalásnak minősülhet.
Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Figyelem! Ónos esővel és havazással tér vissza a tél a következő napokban – fokozott óvatosságot kér az autósoktól magyar közút
Az év első napjaiban újra téliesre fordul az időjárás. Vasárnaptól jelentős lehűlés érkezik, ezzel párhuzamosan az esőt a dunántúli vármegyékben ónos eső, majd gyakorlatilag az ország teljes területén havazás váltja fel.
A Magyar Közút, ahol lehet, ott megelőző sószórást végez, de ónos eső idején, ha folyamatosan hullik ez a csapadékforma, akkor azt az eső lemoshatja, így hatékonyan csak annak elállta után tudnak beavatkozni a szakemberek. Ezért a közútkezelő fokozott óvatosságot kér a közlekedőktől. Nemcsak az időjárás miatt, hanem azért is, mert a hétvégén a szokásosnál is nagyobb forgalom várható a Nyugat-Európába visszatérő munkások miatt, emiatt főleg az M3-M0-M1 és az M5-M0-M1 útvonalon lehetnek majd telítettebbek a sávok.
A legfrissebb meteorológiai előrejelzések alapján vasárnaptól keddig az ország teljes területén várható kisebb-nagyobb havazás. A legtöbb friss hó Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala, Veszprém, Somogy, Baranya és Bács-Kiskun vármegyében, valamint északon a Bükkben és a Mátrában várható. Sok helyen a havazás előtt havas eső és ónos eső is várható, Fejér, Baranya, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Somogy, Tolna, Vas és Zala vármegyében citromsárga, míg Veszprém vármegyében, főleg a Bakony térségében narancssárga riasztás van érvényben emiatt vasárnapra. Az autósoknak azzal is számolni kell, hogy főleg a nyugat-dunántúli területeken erősebb széllökések is lehetnek, amelyek szintén befolyásolhatják a közlekedést kisebb hóátfúvások formájában is.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az ónos esővel és a havazásban érintett vármegyékben továbbra is 0-24 órában, 12 órás váltott műszakokban végzi mérnökségein keresztül a szükséges hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat, ahol lehet, ott az előszórásról vagyis preventív síkosságmentesítésről is gondoskodik majd. Ez ugyanakkor csak ott lehet hatásos, ahol kisebb mennyiségű fagyott eső hull, ugyanis az intenzívebb csapadék könnyen lemoshatja a burkolatról a megelőzésképpen kijuttatott útszóró sót vagy kálcium-klorid oldatot is, így az ónos eső azonnal a burkolatra tud fagyni, ezért a szükséges beavatkozások is több időt vehetnek igénybe.
A szakemberek emiatt azt kérik a közlekedőktől, hogy az ónos esővel érintett vármegyékben addig ne induljanak el, míg a csapadék el nem áll el és a szükséges beavatkozásokat el tudták végezni.
Hogy pontosan mi is az az ónos eső és hogyan lehet ellene védekezni, az megtudható a Magyar Közút egyik korábbi videójából: https://www.youtube.com/watch?v=1SunhBMis1E.
Akár a havazásban, akár az ónos esővel területeken indulnának útnak a közlekedők, utazás előtt mindenképpen tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról és forgalmi helyzetről. Az alapján tervezzék meg utazásukat és a szükséges információk birtokában keljenek útra. Az aktuális útinformációkról a legkönnyebben a www.utinform.huoldalon keresztül tájékozódhatnak a közlekedők, ahol kora reggeltől késő estig országos összefoglalókat publikálnak az út- és látási viszonyokról Magyar Közút Útinform szolgálatának munkatársai. A gyorsforgalmi utakon kelet-nyugat irányban várhatóan a hétvégén a szokásosnál is nagyobb mennyiségű jármű lesz, a telítettebb sávok miatt érdemes fokozott óvatossággal, kellő követési távolságot tartva közlekednie majd az autósoknak.

9:1 az ország- és vármegyebérletek javára
Az elmúlt három évtized eddigi legjelentősebb tarifareformját jelentette a vármegye- és országbérletek tavaly tavaszi bevezetése. A konstrukció révén először valósult meg Magyarországon a nemzeti tarifaközösség, hiszen az új bérletekkel a MÁV-VOLÁN-csoport helyközi vonat- és buszjáratain egyaránt és szinte korlátlanul lehet utazni.
A 2023. május 1-jén bevezetett új bérletfajtából 8 hónap alatt már több mint 4 milliót vásároltak a MÁV-START, a GYSEV, a MÁV-HÉV és a Volánbusz járatain utazók.
Az újfajta díjtermék mára teljesen átvette a korábban megszokott bérletek helyét: ez utóbbiak a teljes bérletvásárlás mindössze 10 százalékát teszik ki, vagyis 10 bérletből 9 ma már ország- vagy vármegyebérlet. Ezzel az új díjtermék sikere felülmúlta az előzetes várakozásokat.
A vármegye- és országbérleteket több mint 1100 értékesítési ponton, a közszolgáltatók jegypénztáraiban és az automatákból is árusítjuk, de megvásárolhatók a GYSEV értékesítési hálózatában is. Leggyorsabban és legkényelmesebben azonban továbbra is MÁV app segítségével érhetők el.
Az értékesítés tavaly áprilisi kezdete óta a közösségi közlekedéssel utazók december 31-ig összesen 4 070 797 darab ország- és vármegyebérletet vásároltak, ennek 65 százaléka vármegyebérlet. A tanítási időszakban, a legforgalmasabb hónapokban (szeptember, október, november) 550-600 ezer darabot adunk el az új díjtermékekből. Több olyan hét is volt tavaly, amikor 200 ezer körüli vármegye- vagy országbérletet értékesítettünk, ám az továbbra is jellemző, hogy a hónapok első 5 napjában, valamint 10-e körül zajlik a bérletvásárlások zöme.
Az új bérletek egyik legnagyobb előnye a korlátlansága, azaz vármegyén belül vonatról bármikor át lehet szállni helyközi buszra – Zalaegerszegen és Esztergomban helyi buszra is – vagy akár HÉV-járatokra, vasútvillamosra, így az utazástól függően használhatók ki az átszállási lehetőségek. A két vármegyebérlet árába kerülő országbérlettel pedig egész Magyarországon belül érvényes ez a korlátlanság. Emellett lendített a bérlet népszerűségén, hogy júliustól megszűnt az az induláskor még érvényes szabály, hogy az InterCity vonatokra nem volt szabad felszállni az országbérlettel. Ám július 1-jétől megszüntettük ezt a feltételt, és azóta helyjegy megváltása mellett országbérlettel is lehet utazni az IC-járatok, illetve más helyjegyköteles vonatok másodosztályán.
A kedvező árazás és a bérlethasználat korlátlansága lényeges versenyelőnye a vármegyebérleteknek. Ami különösen fontos, hogy népszerűbbé tette a környezetbarát közösségi közlekedést, ezzel együtt az utazási kedv is növekedett. Szép számmal akadnak olyanok is, akik a helyközi közlekedésben korábban nem használtak bérletet, ám az új díjtermék hatására már ezt választják. A jegy- és bérletváltási szokások is megváltoztak az első hónaptól kezdve: aki a helyközi közlekedésben bérletet használ, azok 90 százaléka vármegye- vagy országbérletet vált. Ugyanakkor látjuk, hogy még mindig vannak olyan utasaink, akik számára megérné az átállás az új bérletekre. Az is megfigyelhető, hogy a vármegyebérlet esetében több a buszos utazás, az országbérletnél viszont a vasút dominál.
Utasonként eltérő, hogy mennyire használják ki a bérlet kínálta előnyöket. A MÁV-VOLÁN-csoport járatain utazók közül vannak olyanok, akiknek bérletét a 30 napos érvényességi idő alatt több mint 150-szer ellenőriztük, illetve érvényesítették saját maguk az utazáshoz a buszok fedélzeti készülékén (ún. validátorán). A legtöbbet ellenőrzött bérletek között jellemzően Pest vármegyei teljesárú bérletek, kedvezményes országbérletek, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei kedvezményes bérletek, illetve baranyai teljesárú bérletek is szerepelnek.
Pest, Borsod-Abaúj-Zemplén és Győr-Moson-Sopron vármegyékben a legnépszerűbb
Az új bérletfajták közül a kedvezményes, 1890 forintba kerülő országbérlet örvend a legnagyobb népszerűségnek, a teljes értékesítés 30 százalékát teszi ki. A vármegyei bérletekből legtöbbet, összesen 746 890-et a Pest vármegyében érvényesből vásároltak, a toplistán Borsod-Abaúj-Zemplén (224 896) és Győr-Moson-Sopron (174 414) követi. A legkevesebbet a Nógrád (53 118) és a Komárom-Esztergom vármegyei (57 278) bérletekből váltják.
A vásárlók 22 százaléka döntött úgy, hogy a legkényelmesebb módon, néhány kattintással veszi meg az újfajta bérletet, a MÁV app segítségével tavaly több mint 885 ezret adtunk el. A vasútállomások közül a legtöbben Vácon, Debrecenben és a Nyugatiban vettek vármegye- vagy országbérletet. A MÁV-START jegyautomatái közül az első három helyen a Nyugati és a Keleti pályaudvaron, valamint a kelenföldi vasútállomáson lévők állnak az értékesítési adatok alapján. A Volánbusz pénztárai közül a miskolci, a pécsi autóbusz-állomások és a debreceni Külső Vásártér buszállomás bizonyultak a legforgalmasabbnak a vármegye- és országbérletvásárlások tekintetében.
Tarol a vármegye- és az országbérlet a fiatalok körében
Az új bérletet rengeteg tanuló veszi igénybe, jelentős részük még a nyári időszakra is kiváltotta, pedig a diákok korábban nyaranta szinte eltűntek a bérletesek közül, ami az új bérletek korlátanságának és árának volt köszönhető, hiszen a korábbi diákbérletek csak az iskola és a lakóhely között voltak érvényesek. Idén nyáron ebben is fordulat állt be, ekkor az országbérletek népszerűsége verhetetlenek bizonyult, és rengeteg középiskolás és egyetemista használta a bérletét a strandra, buliba utazáshoz vagy országjáráshoz: júliusban és augusztusban is háromszor annyi diákbérlet fogyott, mint 2022 azonos hónapjában; augusztusban mintegy 400 ezer darab 1890 forintba kerülő kedvezményes országbérletet adtunk el.
Még mindig előfordul a jogosulatlan bérlethasználat
A buszokon és a vonatokon végzett jegyellenőrzések során sajnos a jegyellenőreink továbbra is találkoznak olyanokkal, akik jogosulatlanul veszik igénybe az új bérleteket. A jellemző pótdíjazási okok között szerepel, hogy jogosultság hiányában vásárolják meg és használják a kedvezményes vármegyebérletet; vagy helyi járatokon is utaznak az ország- és vármegyebérlettel annak ellenére, hogy a helyi díjszabás alapján néhány kivételtől eltekintve nem használható; de az is előfordul, hogy a bérleten feltüntetett igazolványszámhoz tartozó igazolványt nem tudják felmutatni, mert másvalaki utazik vele, esetleg otthon felejti a tulajdonosa.
Az alábbi táblázat tartalmazza a 2023-as értékesítési adatokat vármegyei bontásban:
Ország-/ vármegyebérlet - 2023 | Összesen |
Országbérlet | 1 425 457 |
Kedvezményes | 1 212 328 |
Teljesárú | 213 129 |
Vármegyebérletek | |
Baranya | 107 506 |
Békés | 82 874 |
Bács-Kiskun | 99 304 |
Borsod-Abaúj-Zemplén | 224 896 |
Csongrád-Csanád | 120 981 |
Fejér | 91 467 |
Győr-Moson-Sopron | 174 414 |
Hajdú-Bihar | 151 089 |
Heves | 89 136 |
Jász-Nagykun-Szolnok | 78 824 |
Komárom-Esztergom | 57 278 |
Nógrád | 53 118 |
Pest | 746 890 |
Somogy | 88 216 |
Szabolcs-Szatmár-Bereg | 122 922 |
Tolna | 67 680 |
Vas | 77 905 |
Veszprém | 128 882 |
Zala | 81 958 |
Forrás: MÁV Zrt.

Naponta több mint 42 ezer járat adatai követhetők valós időben
A Volánbusz napi több százezer utasának jelent segítséget az utazás megtervezésében, hogy 2024. január 4-től a helyközi autóbusz-járatok közlekedésének valós idejű adatai érhetők el és követhetők a Google Térképen is.
A Volánbusz helyközi járatainak menetrendje már 2017 óta elérhető a Google Térképen, a statikus információkat azonban a mai naptól valós idejű utastájékoztatási adatok váltják fel az elmúlt évek fejlesztéseinek és sikeres tesztidőszakainak köszönhetően. Mától országos szinten napi több mint 42 ezer helyközi járat adatai jelennek meg a Google Térkép felületein. A járművek valós idejű követése a helyi járatok esetében is lehetséges, de csak azon városok esetében, ahol az önkormányzat – mint a helyi autóbuszos közösségi közlekedési szolgáltatás megrendelője – biztosítja az ehhez szükséges technikai feltételeket. (Nyíregyházán például már adott ez a lehetőség.)
A Volánbusz célja, hogy járműkövető rendszereinek folyamatos fejlesztésével és tökéletesítésével egyre szélesebb körű, naprakész információkat és pontos tájékoztatást nyújtson utasainak.
A Volánbusz országos szinten gondoskodik a települések, megyeszékhelyek, a legfontosabb régiók és kirándulóközpontok napi, közvetlen és rendszeres kapcsolatáról egymással és a fővárossal. A helyközi járatok közel 2800 vonalon több mint 3100 települést szolgálnak ki és több mint 60 településen biztosítja a társaság a helyi közlekedést.
Forrás: Volán

Nagymarosnál kedden hajnalban egy vágányon megindulhat a vonatforgalom
Újév napján késő délutánra sikerült beemelni és elszállítani az utolsó Nagymarosnál kisiklott tartálykocsit is. A daruzást és az utómunkálatokat követően a MÁV szakemberei az egyik sínpáron megkezdték a vágányszabályozást, és visszaépítik a kocsik emelése, elszállítása miatt elbontott, félrehúzott felsővezetékeket is.
Ez azt jelenti, hogy a mai napon még nem indulhat újra a vonatforgalom, de január 2-án hajnali 4 órakor egy vágányon villamosvontatással megindulhat a közlekedés Nagymarosnál, így akkortól várhatóan újra járnak a szobi zónázóvonatok, valamint a nemzetközi vonatok is, ezért nem kell majd átszállni pótlóbuszra Vác és Szob között. Előreláthatólag kedd reggel egy másik vágányt is vissza lehet adni a vonatok számára.
További három jelentősen megrongálódott vágány helyreállítása várhatóan két hétig tart. Addig a Budapest-Vác-Szob vonal északi, Vác és Szob közötti szakaszán közlekedő vonatok esetében 5-15 perces késések előfordulhatnak.
Kedden hajnaltól várhatóan a következők szerint közlekednek a vonatok:
- Az S70-es vonatok továbbra is menetrend szerint közlekednek a Nyugati pályaudvar és Vác között.
- A szobi Z70-es, G70-es vonatok ismét a megszokott teljes útvonalukon közlekednek.
- A nemzetközi vonatok, azaz a Metropolitan EuroCityk, a Báthory (EC 130, EC 131), és a Hungária EuroCityk (EC 172, EC 173), valamint a Metropol EuroNight vonatok (EN 476, EN 477) a Nyugati pályaudvar és Szob között a menetrend szerinti teljes útvonalukon közlekednek.
- Vác és Szob között már nem kell átszállni pótlóbuszokra sem a szobi járatok, sem a nemzetközi vonatok esetében.
Január 1-jén még marad a korlátozás és az eddigi forgalmi rend:
Vác és Szob közötti korlátozások miatt január 1-jén, illetve a forgalom megindulásáig még az elmúlt két napra meghirdetett forgalmi rendszerint zajlik még a közlekedés. Vác és Szob között pótlóbuszok járnak. A szobi Z70-es, G70-es vonatok, illetve a késő esti, éjszakai szobi S70-es vonatok nem közlekednek. A Nyugati pályaudvar és Vác között az S70-es vonatok megszokott menetrendjük szerint járnak. Vác-Verőce-Nagymaros-Szob között a Volánbusz elfogadja a vasúti menetjegyeket és bérleteket a menetrend szerinti buszokon.
A Metropolitan EuroCityk Szlovákia felől csak Szobig közlekednek és onnan fordulnak vissza, helyettük Vác és Szob között EC-pótlóbuszok járnak. A Metropol EuroNight (EN 476, EN 477), a Báthory (EC 130, EC 131) és a Hungária EuroCityk (EC 172, EC 173) kerülő útvonalon, Hegyeshalom, Rajka felé, felől közlekednek.
Utazás előtt érdemes tájékozódni a MÁV app, az Elvira menetrendi tervező (jegy.mav.hu), a mikorindul.hu weboldalunk segítségével, illetve a MÁVINFORM felületein (MÁV honlap, MÁV app, facebook). Kérjük utasainkat, hogy figyeljék az állomási és fedélzeti utastájékoztatást is.
A teljes helyreállítás várhatóan 2 hétig tart
Szombat kora délután egy Nagymaros állomásra bejáró 23 vagonból álló tehervonat 9 tartálykocsija kisiklott, ebből 4 kocsi pedig felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon, egyes kocsik a tengelyükkel az ágyazatba fúródtak.
A kisiklott tisztítatlan tartálykocsik bár üresek voltak, de az előírásokat betartva a MÁV vegyi elhárító csapata és a Katasztrófavédelem szakemberei megvizsgálták azokat. Szivárgást nem észleltek, így nem jelentettek veszélyt a környezetre. Ennek megállapítását követően már aznap délután megkezdődhetett a helyszínelés és estétől pedig a műszaki mentés egy vasúti óriásdaru segítségével.
A kocsik daruzásának megkezdése előtt a felsővezetéket részben vissza kellett bontani, illetve félrehúzni, hogy a daru, és a megemelt kocsik ne akadjanak bele. A MÁV szakemberei szombat délutántól éjjel-nappal folyamatosan dolgoztak a kocsik visszaemelésén. Hétfő délutánra mindegyik kocsit sikerült beemelni és elszállítani, továbbá a nagymennyiségű leszakadt alkatrészt, tengelyeket, forgóvázakat is összegyűjtötték, elvitték. Ezt követően, hétfő estétől az egyik, kevésbé rongálódott vágányon elvégezték a szükséges vágányszabályozást, illetve visszaszerelték a felsővezetéket, hogy kedden hajnalban megindulhasson a vonatközlekedés.
A baleset következtében három vágány esetében jelentősen rongálódott a vasúti pálya, pl. sínek, jelzőberendezések, váltók, betonaljak sérültek. Az okozott károk pontos felmérése és a teljes helyreállítás tervezése, kivitelezése csak a kocsik visszaemelése, elszállítása után kezdődhetett meg. A pálya teljes helyreállítása a jelenlegi becslés alapján két hétig tarthat.
További információk:
https://www.mavcsoport.hu/node/134623
Forrás: MÁV