Közlekedés
Pályázati támogatással zöldítheti hat település közösségi közlekedését a Volánbusz
Tovább folytatódik a sikeres Zöld Busz Program: a budapesti agglomeráció és hat megyeszékhely után hamarosan hat kisebb városban is alternatív meghajtású, környezetkímélő járművekkel korszerűsödhet a helyi közlekedés. A Volánbusz több mint 4,4 milliárd forintos támogatást nyert a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán, így 2024 végén és 2025 első felében összesen 20 darab új elektromos autóbusz állhat forgalomba Balatonfüreden, Hajdúszoboszlón, Keszthelyen, Komáromban, Komlón és Tatán, évi 850 tonnával csökkentve az érintett településeken a szén-dioxid-kibocsátást.
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. – az Energiaügyi Minisztérium támogatásával – a közösségi közlekedés megújítását és a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó Zöld Busz Program keretében egyedi támogatási kérelem benyújtását tette lehetővé a Volánbusz számára környezetkímélő, károsanyagkibocsátás-mentes, elektromos meghajtású járművek beszerzésére és a kapcsolódó töltő-infrastruktúra kiépítésére 25 ezer fő alatti városok helyi közlekedésében. A pályázaton a közlekedési társaság 100 százalékos támogatást nyert el 20 darab e-busz beszerzésére, konzorciumi partnere, a Mobiliti Volánbusz Kft. pedig 80 százalékos hozzájárulást a töltő-infrastruktúra kiépítésére.
A több mint 4,4 milliárd forint összértékű támogatásnak köszönhetően – a folyamatban lévő közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő adásvételi szerződés alapján – Balatonfüreden 3, Hajdúszoboszlón 1, Keszthelyen 1, Komáromban 2, Komlón 7, Tatán 6 darab tisztán elektromos meghajtású, kéttengelyes, szóló (nem csuklós), alacsony padlós, helyi kivitelű jármű állhat forgalomba. A több mint 300 km hatótávolságú autóbuszok kerekesszékes utas szállítására is alkalmas, háromajtós, fűtő- és hűtőberendezéssel rendelkező, utastájékoztató, kamera- és utasszámláló rendszerrel felszerelt járművek lesznek. A közbeszerzési eljárás ajánlattételi szakasza lezárult, a beérkezett ajánlatok értékelése folyamatban van.
A járművek üzemanyag-ellátását az MVM Mobiliti Kft. és a Volánbusz közös vállalata, a Mobiliti Volánbusz Kft. által telepített nagy teljesítményű töltőberendezések fogják biztosítani a települések műszaki telephelyén vagy buszállomásán.
A HUMDA által koordinált Zöld Busz Program keretében a Volánbusz eddig összesen 100 elektromos autóbuszt állított forgalomba a főváros vonzáskörzetében, valamint Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Győr, Eger, Szolnok és Szeged helyi közlekedésében. A társaság e-buszokból álló flottája – a dízelüzemű járművek kiváltásával – jelenleg évente mintegy 5500 tonna szén-dioxidtól mentesíti az érintett települések levegőjét, ami 2000 személygépkocsi éves kibocsátásának felel meg. Az elektromos járművek forgalomba állásuk óta már csaknem 9 millió kilométert tettek meg, ennek során mind az utasok, mind a társaság szakembereinek és autóbusz-vezetőinek elégedettségét elnyerték. Az újabb 20 darab e-busz beszerzésével az e-flotta 20 százalékkal bővülhet, ami további 850 tonna szén-dioxiddal alacsonyabb környezetterhelést jelent, valamint korszerűbb, kényelmesebb, csendesebb szolgáltatást biztosít a hat város lakosai, utasai számára.
Forrás: VOLÁNBUSZ Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
Bővíti a kerékpáros kapacitását a MÁV-START a KISS-motorvonatokon
A nyári időszakra bővíti kerékpáros kapacitását több KISS motorvonaton a MÁV-START. A vasúttársaság az utasigényekre és a lehetőségekre való tekintettel növeli a szállítható kerékpárok számát az emeletes motorvonatokon. Alapesetben 600 ülőhely mellett 12 kerékpár szállítható ezen a járműtípuson, amelyet a bővítés során 36 bicikli egyidejű elhelyezésére tesz alkalmassá a MÁV-START. A KISS motorvonatokat vissza nem térítendő európai uniós támogatásból – részben a Széchenyi Terv, részben Széchenyi Terv Plusz program keretében megvalósuló projektek lebonyolításával – szerezte be a MÁV-START, összesen 232,125 milliárd forint értékben.
Megkezdődtek az átalakítási munkálatok a MÁV-VAGON szolnoki üzemében, a KISS-ek karbantartására kialakított telephelyen, hogy a nyári megnövekedett kerékpáros igényeket még inkább ki tudja szolgálni a MÁV-START. Az átalakítást követően 24-gyel több kerékpár szállítására lesznek alkalmasak az emeletes motorvonatok.
Az úgynevezett „téli üzemmód” esetében a KISS motorvonatokon 600 ülőhely és 12 kerékpárhely található. A „nyári üzemmódra” való átszerelés után járművenként 36 bicikli biztonságos szállítására lesz lehetőség.
A megemelt kerékpáros kapacitású járművek először a Kőbánya-Kispest és Székesfehérvár közötti G43-as járatokban fognak közlekedni most szombattól, segítve a Velencei-tó kerékpáros kiszolgálását, valamint több jármű a Budapest–Vác–Szob vonalon fog közlekedni a Dunakanyarban. Várhatóan júliusban a népszerű, Szob és Fonyód között közlekedő Jégmadár expresszben is forgalomba állnak majd a nagyobb kerékpáros befogadóképességű emeletes járművek. Az utazások kiszámíthatósága érdekében erre a járatra ezután is kötelező marad a helyjegy és a kerékpárhelyjegy váltása.
A népszerűbb turisztikai térségekbe biciklis utazást tervezőket részletes információkkal látjuk el a honlapunkon, amelyet érdemes utazás előtt böngészni.
Háttér-információk a KISS motorvonatról
A KISS motorvonatokat vissza nem térítendő európai uniós támogatásból – részben IKOP, részben IKOP Plusz forrás felhasználásával – szerezte be a MÁV-START, összesen 232,125 milliárd forint értékben. A járművek bizonyos részét a „TEN-T vasúti és regionális intermodális közlekedés fejlesztése a 4 legszegényebb magyarországi régión kívüli területeken” elnevezésű felhívásra, bizonyos részét pedig a „TEN-T vasúti és regionális intermodális közlekedés fejlesztése a 4 legszegényebb magyarországi régió területein” elnevezésű felhívásra benyújtott támogatási kérelem nyomán megkötött támogatási szerződés finanszírozza.
A járművek nagyon népszerűek az utazóközönség körében, többen családi programokat szerveznek a motorvonatok kipróbálására. A légkondicionált és tágas utastérben a két szinten összesen 600 ülőhely van, négy mosdó – ebből az egyik akadálymentesített – áll az utasok rendelkezésére. Az oldalanként 12 ajtó gyorsabb utascserét tesz lehetővé. A kocsikban a kor követelményeinek megfelelő kamera- és utastájékoztató-, valamint zsúfoltság jelző rendszer, WIFI, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók is megtalálhatóak. A multifunkciós terekben pedig 4 kerekesszék, illetve alapesetben 12 kerékpár vagy 5 babakocsi is szállítható. Ez a kerékpárkapacitás bővül a nyári időszakban 36 darabosra az emeletes motorvonatokban.
Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
22 közútkezelő hunyt el munkavégzés közben
2000 óta 22 közútkezelő hunyt el munkavégzés közben, többnyire figyelmetlen autósok miatt. Az ő tiszteletükre 2024. június 18-án reggel 22 járműből álló figyelemfelhívó konvoj indult a Magyar Közút Dunakeszi mérnökségéről. A társaság tavaly indította el „Közutasokkal vagyok, lassítok!” elnevezésű közlekedésbiztonsági kampányát. A tavalyi felvonuláson még eggyel kevesebb járműből állt a menetoszlop, sajnos idén tavasszal újabb kiváló kollégát veszítettek el Nyírbátornál a közutasok.
A tavaly még 21 járműből álló konvoj sajnos idén már hosszabb lett. Márciusban Nagykálló és Újfehértó között a nyírbátori mérnökség egyik kollégáját, Papp Tibort gázolta halálra egy kisbusz. Az 55 éves édesapát próbálták újraéleszteni a helyszínen, sajnos sikertelenül. A szakemberek jelzőőrös irányítás mellett padkarendezési munkákat végeztek és éppen pakoltak össze, már indultak volna vissza a telephelyükre, amikor megtörtént a tragédia. A jármű sofőrje eddig tisztázatlan okok miatt áttért a menetirány szerinti másik sávba, belehajtott a munkaterületbe, a védett sávba és a padkán tartózkodó munkatársukat elütötte.
A Magyar Közút 2018 tavaszán döntött úgy, hogy a fizikai, technikai védelem mellett egy kommunikációs kampányt indít „Biztonságunk az Ön kezében van!” címmel. Ekkor hunyt el a 35 éves Jobbágy Krisztián, akit egy jobbról, a leállósávon előző kamion gázolt el az M0-s autóúton. Kollégái, hogy emlékét életben tartsák a tiszteletére emlékművet állítottak a Dunakeszi mérnökségen. Az ő történetét egy egykori rendőr, ma már közutasként dolgozó Birszki Norbert, útellenőr mesélte el a sajtótájékoztatón egy videóban, aki Jobbágy Krisztián balesetének helyszínén teljesített szolgálatot. A vele készült interjút a Magyar Közút hivatalos Youtube oldalán itt érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=LlkRwF52yII.
Az eseményen a társaság lehetőséget biztosított az sajtó munkatársainak, hogy megtapasztalják, milyen száguldó autósok között dolgozni. Egy ugyanolyan fizikai védelmi eszközökkel ellátott elzárt területre elhelyezett asztal és szék várta az újságírókat, riportereket, mint amilyen körülmények között a közutasok dolgoznak. Miután a kötelező munkavédelmi oktatást és eszközöket megkapták, a munkaterületen írhatták meg a szöveget a sajtótájékoztatóból.
A sajtótájékoztatón Bartal Tamás, a Magyar Közút igazgatóságának elnöke elmondta: „Az elmúlt évek tragikus baleseteihez hasonló események elkerülhetőek lennének, ha a sofőrök minden esetben az útra és a vezetésre koncentrálnak, komolyan veszik és betartják az ideiglenes sebességkorlátozásokat, előjelzéseket. Még percekben sem nagyon mérhető az az előny, amit egy munkaterület mellett száguldozva érnek el az autósok, cserébe emberéletekkel játszanak, az ott dolgozókéval, a többi közlekedőével és persze a sajátjukkal, illetve utasaikkal is.”
Így védik a közúton dolgozókat
A gyorsforgalmi utakon kialakított munkaterületek térségében általában két lépcsőben, első körben 100, majd 80 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetnek be a szakemberek a munkavégzés helyszíne előtt, hogy lassítsák a forgalmat. Ezt a leállósávon lévő előjelző eszközeikkel, táblákkal és a pályák felett található digitális kijelzőkön is jóval előre jelzik. Ha ez nem lenne elég, akkor a munkaterület kezdetén egy hatalmas teherautó, energiaelnyelő modullal és számos fényjelző eszközzel felszerelve figyelmezteti újra az autósokat. A szakemberek arra is figyelnek, hogy a munkaterületet védő teherautó távol legyen a konkrét munkavégzés helyszínétől. Erre azért van szükség, mert a tapasztalatok szerint a legtöbb baleset a munkaterületek kezdeténél van. Tehát azért dolgoznak távolabb a szakemberek, hogy ha mégis baleset történne, akkor ők védett helyen legyenek. A fő- és mellékutakon is hasonló módon hívják fel az autósok figyelmét. Itt ráadásul sok esetben jelzőőrös vagy jelzőlámpás irányítás is életbe lép, ha félpályás korlátozás van érvényben.
Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztály
Ma indul Splitbe az idei első Adria InterCity
Budapest, 2024. június 18. – Kedden este startol Budapestről Splitbe az idei első Adria InterCity. Az első közel teltházzal közlekedik, de augusztus második feléig szinte mindegyik Adria InterCitynek magas a kihasználtsága. A fekvőhelyes kocsik esetében 85-90, a hálókocsiknál 70 százalék körüli a foglaltság a jelenlegi adatok alapján. Az elővételi jegyértékesítés tavaszi indulása óta a MÁV-START legnépszerűbb nemzetközi nyaralójáratára már 8300 jegy elfogyott, amely a tavalyi összes jegyeladás, azaz a közel 14 ezer jegy több mint felét teszi ki. Azoknak, akik a szeptember 30-ig közlekedő járattal jutnának el a horvát tengerpartra, leginkább az augusztus 20. utáni indulási napokat érdemes megcélozniuk, ezen időszakra még akár kedvezményes jegyeket is találnak.
Utasaink számára fontos információ, hogy június 22. és 27. között 30-50 perccel nő az Adria IC-k menetideje, mert egy horvátországi pályakarbantartás miatt kerülővel közlekednek egy szakaszon.
Az éjszakai vonatok alapvető szerepet játszanak a nemzetközi városi turizmus, és a nyaralójáratok erősítésében Európában, az utasaik száma évről évre jelentősen nő. A MÁV-START által a nyári szezonban Budapest és Split között üzemeltetett Adria InterCity népszerűsége is évről évre fejlődik, egyre többen választják ezt a vonatot a nyaralásukhoz, tavaly már közel 14 ezren utaztak vele.
A 2022-ben a Lonley Planet Európa 10 legszebb vonatútja közé választott Adria InterCityre az elővételi jegyértékesítés tavaszi indulása óta már a tavalyi teljes szezon jegyfogyásának több mint felét elértük, 8300 ezer jegyet vásároltak utasaink. A kiemelkedő érdeklődésre való tekintettel plusz egy fekvőhelyes kocsiba vásárolhatnak jegyet az utasok, már az első indulástól kezdődően, június 18-tól bővült a férőhelyek száma.
Az egyik legnépszerűbb éjszakai vonatunk foglaltsága július végéig a fekvőhelyes részben 90 százalék körüli, míg a hálókocsiknál ez az arány 80 százalékos. A legtöbb jegyet Budapest–Split viszonylatra, a hatszemélyes fekvőhelyes családi fülkékbe vásárolták, több mint két ezret. A foglalt helyek 45 százaléka a hatszemélyes, több mint harmada a négyszemélyes fekvőkocsikba, míg negyede a hálókocsikba szól. Akik augusztusban vagy szeptemberben tervezik meglátogatni a horvát tengert vonattal, számukra jó hír, hogy még kedvezményes helyek is elérhetők.
Hosszabb menetidő egy horvátországi vágányzár miatt
- A június 23/24-i és 25/26-i közlekedési napokon az Adria InterCity (1204) a horvátországi szakaszán (14204 számmal) kerülő útirányon, Murakeresztúr–Kotoriba–Varaždin–Zabok állomáson át közlekedik, Splitbe 9:49 helyett 10:40-kor érkezik. A vonat Murakeresztúron is megáll.
- A június 22/23-i, 24/25-i és 26/27-i közlekedési napokon a Magyarországra tartó Adria IC (1205) a horvát szakaszán (14205 számmal) kerülő útirányon, Zabok–Varaždin–Kotoriba–Murakeresztúr állomáson át közlekedik. A vonat Murakeresztúron is megáll, Magyarországon az eredeti menetrendnél várhatóan 30 perccel később közlekedik, a Keletibe 10 óra után érkezik.
Ugyanezen horvátországi vágányzár június 21-től 29-ig érinti a Déli pályaudvarról Zágrábba 15:35-kor és a Zágrábból Budapestre 16:35-kor induló (201-es és 204-es számú) Agram nemzetközi InterCityk (IC 201, IC 204) közlekedését is: módosul a menetrendjük, továbbá eltérő napokon és szakaszokon pótlóbusz szállítja az utasokat. Erről a MÁVINFORM oldalán tájékozódhatnak utasaink. (Hirdetmény)
Jegyvásárlás
Az utasok közel fele-fele arányban váltják meg a jegyüket a pénztáraknál vagy online, ez utóbbi módon az Elvira felületén (jegy.mav.hu) vásárolhatnak jegyet az Adria IC-re.
Háttér-információk:
Az Adria InterCity Split központjába érkezik, az óváros és a kikötő közvetlen szomszédságába. A 789 kilométeres táv nagy részét át lehet aludni, így az utazás nem fárasztó a család, a társaság egyetlen tagja számára sem. A járat minden kocsija légkondicionált, a fülkékben pedig konnektorok is találhatók.
Az Adria IC a Keleti pályaudvarról 18:45-kor indul, a Balaton déli partján haladva éri el az országhatárt, majd a Dinári-hegységben a tengerszint felett közel 900 méter magasan fekvő hágók leküzdése után ereszkedik le a tengerpartra, Splitbe, ahová 9:49-kor érkezik. A vonat visszafelé Splitből 17:54-kor indul, Budapestre másnap 9:35-re érkezik. Az Adria IC-re Budapesten (Keleti pályaudvar és Budapest-Kelenföld) kívül Székesfehérváron, Siófokon, Fonyódon, Balatonszentgyörgyön, Nagykanizsán és Gyékényesen lehet felszállni, illetve hazafelé leszállni.
A családoknak, baráti társaságoknak a fekvőhelyes kocsik 4 vagy 6 ágyas fülkéi jelentenek kedvező árú, de mégis kényelmes és biztonságos alvási lehetőséget, míg a párokat és a kisebb családokat az 1-3 ágyas hálókocsi-fülkékben egy különleges gördülő szállodai szoba élménye várja. Minden utasunkat este ásványvízzel, reggel pedig meleg itallal és reggelivel várjuk – a hálókocsiban utazók pedig többféle reggeli menü közül választhatnak, melyet az étkezőkocsiban is elfogyaszthatnak. A kocsik utaskísérői a teljes út során gondoskodnak az utasok kényelméről és biztonságáról, és további ételek és italok is vásárolhatók náluk. Az étkezőkocsiban forinttal, euróval, bankkártyával, valamint Magyarország területén valamennyi SZÉP-kártyával is lehet fizetni.
Az út során folyamatosan nyitva tartó étkezőkocsin meleg vacsorával és reggelivel, valamint széleskörű italválasztékkal várjuk utasainkat Kiváló helyszín lehet késő esti beszélgetésekre az aludni szándékozó utastársak zavarása nélkül. Reggel a tengerhez közeledve reggelihez terített asztalokkal fogadjuk az utazókat. Étlapunkon változatos reggeli-kínálat található.
A csendes futású kocsikból álló járaton mindenki megtalálhatja a neki megfelelő szolgáltatást, akár a kedvező ár, akár a minőség a legfontosabb. A hat- és négyágyas fekvőhelyes kocsikba már személyenként 49 eurótól, a pároknak és a kisebb családoknak kényelmesebb egy-, két- és háromágyas hálókocsi-fülkékbe már 88 eurótól foglalhatók jegyek.
Külön kedvezményeket kínál a MÁV-START a családok számára a már 6-15 éves korú gyerekeknek is igénybe vehető, 30 eurótól elérhető gyerekjegyeknek köszönhetően. A nagyobb családoknak, csoportoknak, baráti társaságoknak privát fekvőhelyes fülkét foglalhatnak 3-6 utas számára, akár 256 euróért.
Az Adria InterCity hálókocsijában utazó utasok a Keleti pályaudvaron igénybe vehetik a Prémium várót is, ahol díjmentesen fogyaszthatnak harapnivalókat és szendvicseket, továbbá üdítőitalokat, valamint a vonat közlekedési ideje alatt idén is kapható lesz a népszerű Adria-koktél is.
A vasút nyáron is veszélyes üzem! Vigyázzunk a gyerekekre!
A MÁV az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közös balesetmegelőzési célú, iskolásoknak hirdetett gyermekrajz-pályázat eredményhirdetésén hívta fel a figyelmet a felnőttek felelősségére és azokra a veszélyekre, amelyek a gyermekeket, fiatalokat kiemelten érintik. Rövid időn belül második alkalommal fordult elő, hogy vasúti területen a szabályok megszegése miatt felnőtt kísérettel került életveszélyes helyzetbe gyermekcsoport.
A MÁV és ORFK-OBB közös, iskolásoknak meghirdetett rajzpályázatának elsődleges célja a balesetmegelőzés, a legfontosabb vasútbiztonsági szabályok megismertetése a gyerekekkel. Témaválasztáskor a gyerekek a közlekedési helyzetek áttekintése során megismerhették azokat a legfontosabb közlekedési szabályokat, amelyek megszegése balesethez vezethet. A pályázatra két kategóriában jelentkezhettek az iskolások: a MINI kategóriában 7-11 éves, míg a JUNIOR kategóriában 12-15 éves diákok pályaműveit várták a szervezők. Mindkét kategóriában hirdettek 1-2-3. helyezettet és különdíjast. A díjazott pályaművek megtekinthetők itt.
Hiábavaló azonban a vasúttársaság és a rendőrség minden edukációs törekvése, ha a gyermekeket épp azok sodorják veszélybe, akiktől a szabálykövető közlekedést kellene megtanulniuk.
Könnyen tragédiával végződhetett volna május 24-én, egy iskolai kirándulás Tóvároskert megállóhelyen, amikor egy nagyjából 20 fős, piros sapkát viselő gyermekcsoport két kísérővel annak ellenére ment át a vasúti útátjárón, hogy a fénysorompó tilos jelzést mutatott. A megállóhelyen épp bent álló vonat mozdonyvezetője hosszas kürtölésbe kezdett, ennek ellenére a csoport átkelt a síneken. Ez a szerelvény nem indult el, de a másik vágányon bármikor jöhetett volna vonat, amely szörnyű tragédiához vezethetett volna.
De vérfagyasztó jelenet zajlott a szolnoki vasútállomáson is június 12-én, amikor egy iskolásokból álló csoport átszálláskor az aluljáró helyett a vágányokon átkelve közelítette meg az első vágányról induló vonatot. Bármelyik szabad vágányon jöhetett volna ezalatt szerelvény, így a kényelmesnek tűnő megoldás könnyen tragédiához vezethetett volna! A vasúttársaság mindkét eset kapcsán rendőrségi feljelentést tett.
A MÁV felhívja a figyelmet, hogy vasútüzemi területen tartózkodni életveszélyes és tilos! Csak a kijelölt vasúti átjáróban szabad átmenni a síneken. A vasúti átjárót mindig kiemelt körültekintéssel kell megközelíteni! A fénysorompó felváltva villogó piros fénye azt jelenti, hogy nem szabad átmenni a síneken, mert jön a vonat. Ha a vonat elhaladt, várjuk meg a fénysorompó fehér villogó jelzését. Mielőtt a sínekre lépünk, mindig győződjünk meg róla, hogy egyik irányból sem érkezik vonat! Nem szabad közlekedés közben fülhallgatót használni, vagy a telefont nyomkodni, mert ez elvonja a figyelmet a veszélyekről.
Évente több gyermek vagy fiatal szenved súlyos égési sérüléseket, sőt, sajnos halálesetek is történnek, amikor vasútüzemi területen felmásznak egy vasúti kocsira vagy a felsővezeték tartóoszlopára. Az izgalmas elfoglaltságnak tűnő szelfikészítés a vonat tetején könnyen halállal végződhet! A villamos felsővezeték megközelítése is életveszélyes, már 2 méteres távolságtól áramütést, súlyos vagy életveszélyes égést okozhat. Már önmagában az 5-6 méter magas jármű tetejéről való lecsúszás is súlyos sérüléseket okozhat, vagy akár halálos következménnyel is járhat. Szigorúan tilos a járművek alá menni, alattuk átbújni, illetve azok tetejére felmászni.
Az életükkel játszanak azok a fiatalok is, akik szórakozásból a vonat elé szaladnak, majd elugranak az érkező jármű elől. A vonat valós sebességét nagyon nehéz érzékelni, ráadásul a vasúti szerelvény féktávolsága is többszáz méter, ezért a hirtelen megállítása esélytelen!
Sokszor előfordul, hogy a vasúti sínek mellett játszó gyerekek a sínre köveket, nagyméretű idegen anyagokat helyeznek az érkező vonat elé, esetleg azt meg is dobálják. Ezzel súlyosan veszélyeztetik a közlekedő vonatok biztonságát, hiszen azok szolgálatképtelenségét, szélsőséges esetben siklását is okozhatják. A sínre helyezett tárgy észlelését követő vészfékezés következményeként az utasok és a vonat személyzete is megsérülhet. Az ilyen jellegű cselekményeket minden esetben feljelentés követ.
A nyári szünet közeledtével a MÁV ismételten kéri a szülőket és a pedagógusokat, hogy hívják fel a gyermekek és fiatalok figyelmét a szabálykövető közlekedés fontosságára, hiszen a figyelmetlenség vagy a vasúti közlekedés veszélyeztetése súlyos következményekkel járhat!
Forrás: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság



